Netwerkoverdracht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmastro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-04 21:31
Goedemiddag mensen

Ik heb thuis een netwerk aangelegd (bekabeld) en heb nu een netwerkoverdracht van 11mb/s er zitten in beide pc's een 100 mb nic. klopt de 11 mb/s dan wel? ook heb ik de duplex modus op auto gezet. Als ik dit op 100mb full duplex zet zakt de snelheid terug naar 66kb/s.

Iemand ideeen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 11:13
Ik neem aan dat je 11 MByte/s bedoelt?
Dan klopt dat wel... 100Mbit/s = 12.5MByte/s, dus je zit bijna aan het maximum.

Het klopt dat de snelheid helemaal inzakt als je 100/full instelt.

Dit komt door het volgende:
De switch doet autonegotiation. Als jouw pc ook op autonegotiation staat zullen ze samen afspreken dat ze op 100 mbit full-duplex gaan werken.
Als jij de PC echter handmatig op 100 mbit full-duplex instelt, dan zal er geen communicatie plaatsvinden over de duplex instellingen die ze moeten gebruiken. Uit veiligheid zal de switch zijn kant op half-duplex instellen. Het gevolg is dat er een enorme packetloss optreedt op deze verbinding. Vandaar die 60kbyte/s.
In princiepe moet je dus altijd de netwerkinstellingen op autonegotiation zetten.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Is dat 11 Mbps of MBps tussen beide pc's? Als het MegaByte/s is dan klopt het wel ongeveer (8*11=~88mbps).

Wat FatalError aangeeft, ik was net te laat!

[ Voor 14% gewijzigd door Nivk op 08-05-2010 13:01 . Reden: Oops te laat... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FatalError schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:57:
In princiepe moet je dus altijd de netwerkinstellingen op autonegotiation zetten.
Beetje "over the edge"? ;)

De switches die ik ken/beheer, zijn op poort-niveau leidend in de negotiation waarbij de aangesloten devices inderdaad wel op auto staan (of 1Gbit full). Desondanks; voor thuissituaties is Auto-negotiation inderdaad de beste oplossing.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 11:13
MAX3400 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:00:
[...]

Beetje "over the edge"? ;)

De switches die ik ken/beheer, zijn leidend in de negotiation waarbij de aangesloten devices inderdaad wel op auto staan (of 1Gbit full). Desondanks; voor thuissituaties is Auto-negotiation inderdaad de beste oplossing.
Ik heb het over thuissituaties :) Bij professionele apparaten kan je vaak instellen wat er wel en niet genegotiate mag worden. Maar je zegt het zelf al.. ook jij gebruikt autonegotiate.
Er zijn situaties waar je negotiation echt uit wil zetten. Dat is namelijk bij ISP koppelingen of andere koppelingen waar je negotiation problemen wilt vermijden. Gelukkig zijn die negotiation problemen grotendeels verleden tijd.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmastro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-04 21:31
ok bedankt :) ik denk dat ik het begrijp. dan zal ik maar eens gigabit adapters in mijn pc's gaan zetten.
Pagina: 1