[Outlook Express] Alle e-mail kwijt na comprimeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Gisteren avond vroeg outlook mij bij het afsluiten of ik mijn mailbestanden wilde comprimeren om ruimte te besparen. Ik doe dit eigenlijk altijd als mij dit gevraagd wordt. Zo gisteren weer.
Toen ik vanmorgen mij computer weer opstartte waren al mijn mappen met e-mails weg. Echter staan de .dbx bestanden nog wel in de archief map.
Vervolgens heb ik geprobeerd deze weer te importeren in Outlook Express, helaas zonder resultaat.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn e-mail bestanden weer terug kan krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

If so, the file that you want to open needs to be in the folder where OE expects to find its data. In OE, right click you Inbox and pull down to Properties. In the Inbox Properties dialog you'll see "This folder is stored in the following file:" Put your dbx in that folder (give it a name that doesn't try to replace any files in there) and restart OE. You dbx file should be in the Folders sidebar.
Vond ik even snel elders op internet.

Geen idee welk OS je hebt maar Outlook Express is sowieso niet de meest handige tool in het geval dat het mail-archief crasht of iets dergelijks. Mogelijk kan je kijken naar het alternatief Thunderbird of (indien er wat geld tegenaan kan) Outlook zelf. Beiden aanzienlijk betere mail-clients met onder andere de mogelijkheid tot backuppen van al je mailtjes (die je dan op een externe disk of usb-stick zet).

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2010 12:46 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
de .dbx bestanden staat in de archief map. Hier verwacht OE ze dan ook, maar ziet ze helaas niet.
Ben ondertussen idd tot de conclusie gekomen dat OE niet de beste optie is. Wordt overstappen na Outlook. Maar wil nu wel graag mijn mail nog redden als dat kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ken helaas niet meer opties om de DBX te recoveren. Maar ik zou je adviseren om eerst er een kopie van te maken (just in case) en dan eens online te snuffelen naar tools "convert dbx to pst" of "recover dbx"... Veel te vinden; allemaal doen ze ongeveer hetzelfde maar allemaal willen ze wel wat geld ervoor zien... ;)

/edit: lees net dat je met Thunderbird, en een kleine omweg, mogelijk wel alle EML-bestanden kan recoveren uit de DBX. Hoe en wat is met ietwat onduidelijk maar het is allicht een optie om even zelf naar te kijken?

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2010 13:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.. Ga er even mee aan de slag