Toon posts:

Op welke manier tv kijken via de Onkyo tx-sr607

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

ik heb net de Onkyo tx-sr607 binnen.

nou heb ik digitale tv van Ziggo met een digitale kastje zonder HDMI.
ik wil graag dit kastje direct aansluiten naar mijn receiver zonder dat ik via scart eerst naar mijn tv hoef,en
dan via composiet naar mijn receiver.

Op welke manier moet ik dit doen,want ik heb al geprobeerd om het via scart overgegaan in rood wit geel
stekkertjes en dan die in de rexeiver maar dit werkt niet.

Alvast bedankt.

Gr Eloi

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
Optisch? coax?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gefeliciteerd met jouw aankoop :)
Heb je ook een handleiding in de doos gevonden? daar worden enkele mogelijkheden al in vermeld.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:? Vorige maand was je al aan het kijken naar deze receiver, dacht ik, en nu kom je er dus achter dat er geen SCART-aansluiting op zit. Geen idee welk "kastje" je hebt van Ziggo maar als je nu eerst een rustig gaat zitten en beide handleidingen naast elkaar legt, dan zal je in ieder geval je geluid wel naar je receiver kunnen trappen maar je beeld niet. En anders bel je Ziggo voor een ander "kastje" met HDMI maar dan mag je flink gaan bijlappen.

[ Voor 0% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2010 12:37 . Reden: Typo's enzo ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Je moet eerst deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.matrix.md/full-images/47614c2d52170/Philips-SWV2255--Scart-cable-composite-AV-connections-cable-lenght-15m-Nickel-plated-and-color-coded-connectors-PVC-jackets.jpg
Van je Ziggo kastje naar je Onkyo aansluiten.

En dan deze (voor alleen video):
Afbeeldingslocatie: http://datorfixarna.com/catalog/images/Composite%20kabel.jpg
of deze (voor video en audio):
Afbeeldingslocatie: http://ww2.justanswer.com/uploads/pramitpanda/2009-05-28_183419_composite_cable.jpg
Van je Onkyo naar je TV.

Maar ik weet natuurlijk niet wat voor tv je hebt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Gutteguttegut op 08-05-2010 12:55 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• MAX3400

MAX3400

@Gutteguttegut: goede ideeen qua doorlussen maar iets zegt me dat door het gebruik van dit soort kabeltjes (en het 2x doorlussen) je je digitale input-signaal van Ziggo dusdanig terug gaat brengen dat het er op de gemiddelde LCD-TV niet meer uitziet (tenzij daar weer goede scalers op aanwezig zijn).

Imho, maar dat ben ik, zou de investering in een Humax van Ziggo een veel beter idee zijn; direct HDMI-out op de decoder en die kan je dan in de TV prikken of inderdaad in de Onkyo.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

MAX3400 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:56:
@Gutteguttegut: goede ideeen qua doorlussen maar iets zegt me dat door het gebruik van dit soort kabeltjes (en het 2x doorlussen) je je digitale input-signaal van Ziggo dusdanig terug gaat brengen dat het er op de gemiddelde LCD-TV niet meer uitziet (tenzij daar weer goede scalers op aanwezig zijn).

Imho, maar dat ben ik, zou de investering in een Humax van Ziggo een veel beter idee zijn; direct HDMI-out op de decoder en die kan je dan in de TV prikken of inderdaad in de Onkyo.
Helemaal mee eensch :)

Maar dat was de vraag toch niet ;)
Daarnaast heb ik geen idee wat voor tv de TS heeft..

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de info allemaal!

Ik ben echt zeer dom wat betreft de audio ed.

Dus ben ik zeer blij met de plaatjes vd kabels ;-).

Maar als ik het goed begrijp kan ik dus het beste wat geld uitbesteden
aan een HD kastje en dan met HDMI naar de receiver.
ik heb een philips full HD tv dus wil niet mijn mooie beeld kwijt.

Ook wil ik mijn HDMI beamer er op aan sluiten maar dat moet ik dan met een HDMI
switcher doen.
Is dit ook weer zoiets waar je beeldverlies door krijgt?

Gr eloi

• MAX3400

MAX3400

1. Groeten hoeft niet, vinden de moderators ook niet tof... ;)

2. HDMI-switch, mits niet voor 10 Euro van de Kijkshop, doet in principe niet aan beeldverlies.

Verwijderd

Topicstarter
okok weer wat bijgeleerd.

Dan gaan we de boel maar even goed aansluiten en vanavond de nodige spullen kopen
om alles te laten werken.

Nogmaals bedankt.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:29
Mooiste is om aan te sluiten met een scart naar je tv en optisch aan je reciever.
Is je beeld en geluid optimaal.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zou inderdaad een HD decoder aanschaffen, daar zul je geen spijt van krijgen.
Daarnaast is een HDMI splitter misschien nog een oplossing.
Afbeeldingslocatie: http://kleinspul.nl/products_pictures/hdmi_splitter.jpg
Dan heb je op je TV en beamer beeld :)

Kosten niet veel geld op ebay.
http://item.ebay.com/170457564038 <- nog geen 5 US dollar incl. verzenden.

Ik heb er alleen nog geen ervaring mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Gutteguttegut op 08-05-2010 15:24 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Gutteguttegut schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:23:
Ik zou inderdaad een HD decoder aanschaffen, daar zul je geen spijt van krijgen.
Daarnaast is een HDMI splitter misschien nog een oplossing.
[afbeelding]
Dan heb je op je TV en beamer beeld :)

Kosten niet veel geld op ebay.
http://item.ebay.com/170457564038 <- nog geen 5 US dollar incl. verzenden.

Ik heb er alleen nog geen ervaring mee.
Je kan beter voor wat meer geld een HDMI Switch halen dan een dergelijke splitter. Er zijn diverse ervaringen met de splitter die je laat zien. Helaas is maar een zeer klein deel van de mensen tevreden met dat apparaatje. Waarop het fout gaat verschilt ook nog al: van geen beeld en geluid, geen geluid of beeld, alleen beeld bij 1080i, het dan wel beeld weergeven dan weer niet, etc. Al met al zou ik die splitter niet adviseren, maar eerder een actieve switch. Deze kan het ene kanaal wat je niet gebruikt echt dicht zetten zodat het signaal puur naar het actieve kanaal gaat. En dat werkt ik 99% van de gevallen wel gewoon goed met 1080p met beeld en geluid.

Op zich zou je met een verloopje van SCART naar composite de receiver aan kunnen sluiten en dan via de HDMI Out naar de tv. De TX-SR607 kan analoge signalen vanaf component en composite scalen naar 1080i. Of het resultaat goed genoeg is wordt een kwestie van proberen. Geluid durf ik zo niet te zeggen, want weet niet welke uitgangen er op een dergelijke Ziggo Decoder zitten. Maar beeld zou je zo kunnen proberen.

En Bervoets:
Je hebt hier nu een x aantal topics geopend en deze zijn keer op keer op slot gegaan omdat je gewoon geen inzet hebt getoond. En ook nu stel je alleen een vraag terwijl er, zoals gezegd, meer dan genoeg over deze situaties in de handleidingen staan beschreven...

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 08-05-2010 16:41 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1