Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plotselinge access violation Tune Up 2010

Pagina: 1
Acties:

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
Vanochtend klapte ik mijn laptop open, nadat deze een nachtje door had gehaald met het binnenhalen van torrents. Tot mijn verbazing stonden er 2 schermen open, volgens hun taakbalk van Tune Up, met daarin dezelfde melding, namelijk "Access violation at address 50002999 in module 'rtl120.bpl'. Write of address 01018618." Het eerste scherm kon ik dicht krijgen door op "OK" te klikken, het tweede scherm gaf permanent het bekende blauwe cirkeltje als ik mijn muis er over bewoog. Uiteindelijk kon ik dit scherm alleen via Taakbeheer sluiten. Ik heb gezocht op Google waar deze fout vandaan zou komen, maar een dergelijke error in de genoemde module komt alleen voor op andere adressen (5001D760 etc.). Kan iemand hier een licht op schijnen?
Ik had verwacht dat een access violation op duikt als een programma wordt opgestart, maar het rare is dat Tune Up bij mij permanent op de achtergrond loopt met Live Optimization, en dus al lang en breed liep toen ik de laptop dicht klapte. Verder kan het ook niet zo zijn dat de laptop zichzelf opnieuw heeft opgestart na een update oid., want dat vereist dat ik opnieuw inlog. Bovendien draaide Mutorrent nog, en dat programma start zichzelf niet automatisch op in mijn opstartroutine.
Mijn laptop draait Windows 7 Home Premium 64 bit, en Tune Up 2010 versie 9.0.2000.
Het is misschien nog noemenswaardig dat ik maandag een kleine crash had: na het inpluggen van een USB Xbox 360 controller startte de laptop zichzelf plots opnieuw op. Toen ik hierna inlogde bij Windows was het "Send-a-Smile" programma dat bij de Office 2010 beta zit stuk, weigerde Tune Up te initialiseren en gaf Windows aan dat ik geen virusscanner had, terwijl Avast 5 wel functioneerde. Ik heb toen de computer terug gezet naar een herstelpunt 24 uur eerder en Avast en Tune Up opnieuw geinstalleerd. Na het terugzetten van het herstelpunt liep "Send-a-Smile" wel weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Koen88 op 08-05-2010 10:42 ]