Op zoek naar Sata controller maar.....

Pagina: 1
Acties:

• Tolwyn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik wil graag het aantal sata poorten van mijn home servertje uitbreiden zodat ik er twee disks bij kan gebruiken. Ik hoef geen RAID maar wil wel graag een goed, betrouwbaar, liefst PCIe controllertje hebben. Na enig gezoek op dit forum kwam ik twee dingen vaker tegen:

1) "koop een goede controller" Echter er wordt nergens gezegd wat dan goede controllers of A-merken zijn, en waarom die andere slecht zijn hetgeen leidt tot de volgende vraag,

2) Men lijkt negatief tegen de SIL3132 chipset te staan die veel op goedkope controllertjes zit maar ik vind niet terug waarom.

Kan iemand dit verhelderen? Alvast dank

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
review+sata pci-e controller
Dit in google ingeven om te zoeken.
Sil is een kontroller die ik niet zou kopen, vroeger een gehad en veel problemen.

• Tolwyn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-12-2025
Dat google idee levert niet zo heel veel op. Veel High end RAID controllers, veel shops maar weinig echte info. Vandaar mijn vraag en dit topic. Of ik zie wat over het hoofd

[ Voor 10% gewijzigd door Tolwyn op 08-05-2010 12:07 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je nu zelf eens een overzichtje van controllers maakt die je hebt kunnen vinden, dan de chipsets van die dingen opzoekt en dan vervolgens eens wat gaat googlen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Heb van de week deze gekocht omdat ik ook poortjes tekort kwam. Voldoet denk ook aan jouw eisen; geen raid, geen Sil controller (Marvell), pci-e 1x, twee interne s-ata aansluitingen en niet duur.

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-02 21:06
Promise heeft ook leuke en betaalbare oplossingen, en is een A-merk
Pagina: 1