Apple iPad: de kunst van het verleiden

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
reviews: Apple iPad: de kunst van het verleiden

Hebben de andere modellen geen fabrieksgarantie of is hier de "span" functie vergeten?

Een reden om de iPad te kraken die we niet aanbevelen, is de mogelijkheid buiten de App Store om betaalde software te downloaden. Op die manier kunnen zogeheten ipa's worden gedownload, die hetzij via iTunes, hetzij direct via de browser kunnen worden geïnstalleerd.
Ik zie niet waarom jailbreaken om het installeren van ipa's nu wordt afgeraden.

Wat is een ipa?

LinkedIn WoT Cash Converter

• tiefschwarz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10-2022
Jailbreaken is een grijs gebied. In bepaalde landen, bijvoorbeeld Amerika dat de Digital Millennium Copyright Act (DMCA) kent, is het niet toegestaan de beveiliging van auteursrechtelijk beschermd materiaal te omzeilen. Maar ook in Nederland is het nog altijd zo dat het installeren en gebruiken van software waarvoor niet de benodigde licentie is verkregen een schending van het auteursrecht van de houder van dat recht is. Ik kan mij niet anders voorstellen dat de laatstgenoemde passage uit voorzorg in de tekst is gezet om de schijn te voorkomen dat tweakers.net tot dergelijk gebruik aanzet of zulk gebruik promoot. Ze raden het dan ook niet af, maar bevelen het niet aan. Daar zit een subtiel, maar belangrijk verschil tussen.
Een ipa file is een Apple Device Application File; een soort installatie bestand dat een programma bevat.

[ Voor 15% gewijzigd door tiefschwarz op 08-05-2010 14:26 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

PcDealer schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:54:

Hebben de andere modellen geen fabrieksgarantie of is hier de "span" functie vergeten?
Nee, in de pricewatch hebben ze dat blijkbaar bij een aantal modellen vergeten in te vullen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nog een klein puntje m.b.t. de specificaties: het besturingssysteem van de iPad is OS 3.2, niet 3.0. 3.0 is niet geschikt voor iPad.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Garantie en 3.0->3.2 zijn gefixed.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Wil iemand nog naar mijn tweede puntje kijken? En wellicht is een tooltip voor puntje drie in de tekst wel zo duidelijk.

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
PcDealer schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:42:
Wil iemand nog naar mijn tweede puntje kijken? En wellicht is een tooltip voor puntje drie in de tekst wel zo duidelijk.
We raden het niet af, we bevelen het niet aan als motivatie om de iPad te jailbreaken :) Hoewel er niets strafbaars is aan het jailbreaken, zul je ons niet expliciet horen aanzetten tot het gebruik van illegaal verkregen software. Acronym toegevoegd trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Wilbert de Vries op 09-05-2010 12:08 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:06:
[...]

We raden het niet af, we bevelen het niet aan als motivatie om de iPad te jailbreaken :)
Dat begrijp ik en als reden voeren jullie aan "de mogelijkheid buiten de App Store om betaalde software te downloaden." Maar de uitleg ontbreekt.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:33

MsG

Forumzwerver

PcDealer schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:54:

[...]

Ik zie niet waarom jailbreaken om het installeren van ipa's nu wordt afgeraden.

Wat is een ipa?
Omdat het keihard illegaal is. Het is het installeren van apps gratis en voor niets buiten de appstore om.

Vond het ook weer een beetje typisch dat het wel werd benoemd en omschreven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
PcDealer schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:16:
[...]

Dat begrijp ik en als reden voeren jullie aan "de mogelijkheid buiten de App Store om betaalde software te downloaden." Maar de uitleg ontbreekt.
Omdat je daarmee dus gratis die software kunt installeren, terwijl de ontwikkelaar daar wel wat geld voor hoopt te vangen. Het mag duidelijk zijn dat we diefstal niet aanmoedigen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:22:
[...]

Omdat je daarmee dus gratis die software kunt installeren, terwijl de ontwikkelaar daar wel wat geld voor hoopt te vangen. Het mag duidelijk zijn dat we diefstal niet aanmoedigen.
Oh op die manier. Dan is die zin krom met "betaalde software". Het is dus niet betaald als het illegaal wordt geïnstalleerd.

M.i. betere zin zou dan zijn:
Wij raden jailbreaken af om op die manier software illegaal te kunnen installeren.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:20

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Wat misschien ook nog een idee is, is om de benchmark pagina uit te breiden met de iPhone 2G?

Ik heb al wat benchjes gedraait , maar wil er ook best meer draaien?

Lijkt me wel mooi, dan heb je zo ongeveer alle iPhones & iPads gebencht.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1