Toon posts:

Wat te kopen en wie gaat dit installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi Allen,

Ben voornemens mijn bestaan als zzp'r uit te breiden met een tweetal werkplekken. Nou ben ik niet vreemd met een stukje photoshop of css maar hardware en het installeren en aansluiten van deze materialen: Daar ben ik minder in thuis.

2 desktops

Graag zou ik twee desktop computers aanschaffen inclusief monitoren van enig formaat. Het hoeven niet de goedkoopste varianten zijn maar ook het meest hotte lijkt me niet relevant. Wel dien je er een beetje fatsoenlijk op te kunnen photoshoppen / webdevelopen dus een beetje werkgeheugen en grafsiche kaart lijkt me relevant.

server + MacBookPro + backup
Vervolgens zou ik graag zien dat beide desktops aan een gedeelde schijf / server hangen. Ook mijn eigen MacBookPro dient hier aan gekoppeld te worden. Tot slot zou ik graag een automatische backup van deze schijf maken.

Mijn vraag is vervolgens..
Heeft iemand suggesties wat aan te schaffen tegen een goede prijs/kwaliteit verhouding? Welk bedrag dien ik hier ongeveer voor te budgetteren? Vervolgens: Stel ik bestel de hele set bij Dell en enkele dagen later staan de spullen op de stoep. Dit zelf aansluiten lijkt me niet raadzaam. Zijn er zodoende via dit forum mensen te vinden die dit zouden willen aansluiten, of zijn er wellicht suppliers die een 'mannetje; meesturen die net als bij de aanschaf van een internetverbinding de boel aansluiten?

Hopelijk kunnen jullie me en stukje op weg helpen / een duw in de juiste richting geven. Alvast hartelijk dank!

Herman

Verwijderd

Wat dacht je er van om contact op te nemen met een automatiseerder en die een offerte te laten maken voor de systemen + aansluiting.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Niet onbelangrijke vraag:
Bevinden beide werkplekken zich in hetzelfde gebouw?

Zo ja dan is het niet zo moeilijk, koop een server waarop je alle data zet en waar je alle data dus ook rechstreeks op benaderd. Vervolgens koop je ook een NAS en laat je de server volgens een schema automatisch backups op de NAS maken. Dan heb je in ieder geval een basis backup, een handmatige backup los van het netwerk die je bij voorkeur offsite bewaard is dan nog steeds wel handig. De server kan een echte server zijn met een server os maar ook gewoon een NAS die voldoende mogelijkheden heeft om de backup in te regelen.

Dan heb je de infrastructuur voor je data in principe al, voor wat betreft de werkstations weet je denk ik zelf het beste wat nodig is om het werk te doen wat je wilt doen. Dus dat lijkt mij niet het meest ingewikkelde geldeelte. Beide werkstations + je macbook pro zijn dan voor de data natuurlijk verbonden met de server. Eventueel als je de macbook ook los moet kunnen gebruiken met wat data kun je iets van een synchronisatietool daarvoor gebruiken.

Instellen van dit geheel is niet zo heel ingewikkeld waarschijnlijk en mocht je bereid zijn er een beetje tijd in de steken gaat je dat ongetwijfeld zelf lukken. Inhuren van mensen kan natuurlijk ook altijd, bij een goede autmatiseerder zul je tevens ook advies kunnen krijgen voor je situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 07-05-2010 23:15 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:38
Misschien heel flauw... maar wat moet je nou als ZZP-er (Zelfstandige Zonder Personeel) met meerdere werkplekken? Dan ben je toch geen ZZP-er meer?

Ontopic: Ik denk dat jij het beste een automatiseringsbedrijf kan benaderen, je wilt het eigenlijk allemaal laten doen toch? Uiteraard zullen er genoeg tweakers zijn die jou hier prima bij kunnen helpen, maar de meeste zullen dat niet op de 'witte' manier kunnen doen. Ik denk dat je als ZZP-er toch wel enige garantie en service e.d. wilt krijgen als je iets dergelijks opzet voor je bedrijf... dat wil je niet zwart gedaan hebben.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kunt freelancers of reservemachines nodig hebben? :)
Ontopic: Ik denk dat jij het beste een automatiseringsbedrijf kan benaderen, je wilt het eigenlijk allemaal laten doen toch? Uiteraard zullen er genoeg tweakers zijn die jou hier prima bij kunnen helpen, maar de meeste zullen dat niet op de 'witte' manier kunnen doen. Ik denk dat je als ZZP-er toch wel enige garantie en service e.d. wilt krijgen als je iets dergelijks opzet voor je bedrijf... dat wil je niet zwart gedaan hebben.
Onzin. Ik ben ook ZZPer en doe ook dit soort dingen. Daarbij ook nog eens voldoende opgeleid etc.

[ Voor 83% gewijzigd door Boudewijn op 08-05-2010 04:36 ]

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:03
Ik kan je in ieder geval al een stukje op weg helpen qua budgettering;

2 Desktops
Uitgaande van een quadcore, 8gb ram (je photoshopped tenslotte toch) en een instap-videokaartje ben je qua PC-componenten waarschijnlijk rond de 600 euro kwijt per machine. Daarnaast zit je natuurlijk met 2x een windows licentie (64-bit) a 80 euro. Monitoren kan je zo gek maken als je zelf wilt, van 150 tot 1500 euro. Stel dat je kiest voor 2x een 24" scherm van 300 euro kom je totaal per systeem dus ongeveer op 1000 euro uit.

Server+backup
Ik zou een barebone op basis van een Atom o.i.d. kopen, hier 2 mooie grote schijven in zetten in RAID1 (dus bescherming tegen uitval van 1 van de schijven) en daarnaast nog een externe schijf met een USB/eSATA interface. Totaal ben je inclusief harde schijven denk ik rond de 700 euro kwijt.

Installatie
Hangt een beetje af van je precieze situatie, maar als de werkplekken gewoon in hetzelfde gebouw zijn dan moet het kwa kosten allemaal wel mee kunnen vallen, ik gok dat een beetje vaardig iemand met de dingen die je in je post noemt een uurtje of 10-15 zoet is, zeg dus een eurotje of 500 maximaal.

Totaal kom je dan dus op een bedrag van 3200 euro uit, als je dus 100% safe wil zijn zou ik 3500 budgetteren. Het kan natuurlijk allemaal nog goedkoper, maar aangezien je aangeeft toch 'zakelijk' gebruik van deze spullen te willen maken zou ik gelijk voor degelijke spullen en installatie gaan.

Mocht je eventueel nog iemand zoeken die zoiets voor je kan realiseren dan kan je me een PM sturen,

Edit; heb eventjes op de site van Alternate iets in elkaar gestoken, kom toch nog iets hoger uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ufear.net/dump/stereofocus_thumb.png

[ Voor 5% gewijzigd door ufear op 08-05-2010 06:04 ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Stereo Focus, welkom op GOT,

Helaas voldoet je topic start niet aan de eisen voor een goede topic-start zie ook: *LET OP* - Wat moet ik kopen

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.