Toon posts:

ATI Radeon HD4850 Coolers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb een probleem, ik heb twee keer een ATI Radeon HD4850 gekocht, die heb ik crossfire geschakeld allemaal goed werkt prima. Nu heb ik dit al een aardige tijd en zie ik bij spellen, maar ook gewoon als het warmer weer wordt, dat mijn videokaarten 100 graden makkelijk halen, vaak nog wel warmer.

Nu vroeg ik mij af of jullie daarvoor iets weten, een goed koelblok ofzo, het mag niet te dik worden, want dan passen de twee video kaarten niet meer naast elkaar op mijn moederbord. (Gigabyte GA-X48-DQ6)

Ik heb al een beetje rond gesnuffeld en ik heb wat optionele dingen gevonden:
- Akasa VORTEXX Neo AK-VC03-BLUV
- Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2
- Prolimatech MK-13 Multi-VGA Cooler
- Scythe Setsugen VGA Cooler SCVSG-1000

Dus, hebben jullie advies? Kunnen jullie alvast aangeven welke de beste prestatie gaat leveren/ d.m.v. ervaring o.i.d.

Het moet zo koel mogelijk worden.

Bedankt!
Jos

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:06
100 graden voor die kaarten is niet normaal.

Welke kast heb je en wat voor ventilators heb je daar in zitten en hoe zijn deze geplaatst?

Als er geen stof in de koelers zit zou airflow nog de meest waarschijnlijke oorzaak zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ik heb 2 ventilators, eentje op mijn headsink, maar werkt slecht. En in de rear van mijn kast (Antec Sonata III) daar zit de standaard koeler in die mee geleverd kreeg bij mijn kast.

Ik ben van plan een nieuwe ventialtor op mijn heatsink en in de front van mijn kast te doen, voor een betere airflow. Daarbij wilde ik ook dus ook de videokaarten een update geven, zodat ze wat langer meegaan en wat minder herrie maken.

Op dit moment zijn mijn videokaarten 100 graden en staat dat ding op 50% van de fan speed. Dus dat wilde ik graag omlaag hebben. Maar ik zoek dus de beste oplossing

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3301/4587527822_3ce5e47124_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4014/4587524766_3182080aa7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4058/4587531158_789cfc61b9.jpg

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:46:
Dag mensen,

Ik heb een probleem, ik heb twee keer een ATI Radeon HD4850 gekocht, die heb ik crossfire geschakeld allemaal goed werkt prima. Nu heb ik dit al een aardige tijd en zie ik bij spellen, maar ook gewoon als het warmer weer wordt, dat mijn videokaarten 100 graden makkelijk halen, vaak nog wel warmer.

Nu vroeg ik mij af of jullie daarvoor iets weten, een goed koelblok ofzo, het mag niet te dik worden, want dan passen de twee video kaarten niet meer naast elkaar op mijn moederbord. (Gigabyte GA-X48-DQ6)

Ik heb al een beetje rond gesnuffeld en ik heb wat optionele dingen gevonden:
- Akasa VORTEXX Neo AK-VC03-BLUV
- Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2
- Prolimatech MK-13 Multi-VGA Cooler
- Scythe Setsugen VGA Cooler SCVSG-1000

Dus, hebben jullie advies? Kunnen jullie alvast aangeven welke de beste prestatie gaat leveren/ d.m.v. ervaring o.i.d.

Het moet zo koel mogelijk worden.

Bedankt!
Jos
Arctic Cooling heeft mooie producten, en ook de Scythe Musashi is het overwegen waard :)

Zelf ben ik uit ervaring erg te spreken over de MK-13 die jij ook suggesteert :) de gpu wordt na 8 uur stressen met Milkyway@home niet warmer dan 55 graden, en dan hebben we het over een HD5870 ;)

In ieder geval, de ontwerper van dit koelblok heeft het mechanisme voor ophanging van ventilatoren zó ontworpen speciaal voor SLI / CF!

http://www.legionhardware.../prolimatech_mk_13,3.html

Review van de cooler ;)

• [Remmes]
  • Laatst online: 20-01 23:25
wat dacht je van een nieuwe kast?

je hebt bijna een airflow van 0,0

en mischien een beetje onststoffen...?

[ Voor 23% gewijzigd door [Remmes] op 08-05-2010 00:02 ]

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
Remmes_NT schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:01:
wat dacht je van een nieuwe kast?

je hebt bijna een airflow van 0,0

en mischien een beetje onststoffen...?
Ik wil geen nieuwe kast, en moet inderdaad even kijken naar mijn airflow. Ik ga hem inderdaad maar eens schoonmaken enzovoort.

Bedankt voor de tip.

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 19:39
Pak je figuurzaag, zet er een ijzerzaagje in, zaag een gat in je zijpaneel, en zet hier een mooie 120/140 mm fan in :) (Niet al te snel draaiend, 1000 rpm of 1500 zou voldoende moeten zijn). Hierdoor krijg je meer dan voldoende frisse lucht richting je videokaarten, die anders hun eigen opgewarmde lucht weer naar zich toe zuigen.

Andere koelers op je GPU's zetten is eigenlijk altijd wel aan te raden, ik zou zelf voor de accelero gaan, als je bij highflow bestelt kun je er dan de Turbo Module bij nemen als fan, of een losse dunne fan kunnen kopen en die met tiewraps op de heatsink vastmaken. :9~

Protip: zet in je BIOS de fan control uit, dan doet de fan op je CPU het opeens veel beter. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Pruimenvlaai schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:37:
Pak je figuurzaag, zet er een ijzerzaagje in, zaag een gat in je zijpaneel, en zet hier een mooie 120/140 mm fan in :) (Niet al te snel draaiend, 1000 rpm of 1500 zou voldoende moeten zijn). Hierdoor krijg je meer dan voldoende frisse lucht richting je videokaarten, die anders hun eigen opgewarmde lucht weer naar zich toe zuigen.

Andere koelers op je GPU's zetten is eigenlijk altijd wel aan te raden, ik zou zelf voor de accelero gaan, als je bij highflow bestelt kun je er dan de Turbo Module bij nemen als fan, of een losse dunne fan kunnen kopen en die met tiewraps op de heatsink vastmaken. :9~

Protip: zet in je BIOS de fan control uit, dan doet de fan op je CPU het opeens veel beter. ;)
Ik moet met schaamte zeggen dat de fan op mijn heatsink beetje stuk is, ik moet 10 minuten prusten voordat hij aanslaat. (dus zelf rond draaien) meestal laat ik hem maar gewoon uit. Dus ik moet daar nog een nieuwe voor. Ik moet dus 3 nieuwe Fans + de nieuwe koelers op mijn GPU's. Nog tips voor alle 5?

Bedankt!
Jos

• [Remmes]
  • Laatst online: 20-01 23:25
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:43:
[...]

Ik moet met schaamte zeggen dat de fan op mijn heatsink beetje stuk is, ik moet 10 minuten prusten voordat hij aanslaat. (dus zelf rond draaien) meestal laat ik hem maar gewoon uit. Dus ik moet daar nog een nieuwe voor. Ik moet dus 3 nieuwe Fans + de nieuwe koelers op mijn GPU's. Nog tips voor alle 5?

Bedankt!
Jos
scythe heeft wel goede fans ,en kwa koelers.. tja het is maar hoeveel ruimte je hebt
en ik zou absoluut de fan per direct van je cpu koeler vervangen ( als de fan zelf kapot is)
een mugen 2 zonder push fan, met maar 1 back fan in je kast is eigenlijk om problemen vragen, mugen is er niet gemaakt om passief te worden gebruikt en heeft dus echt die fan nodig

[ Voor 20% gewijzigd door [Remmes] op 08-05-2010 01:03 ]

ja, daag.

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-01 08:43
Ondanks dat er gezegd word dat dit niet normaal is voor deze kaarten moet ik ze daar toch geen gelijk in geven. Deze eerste generatie 4850's met single slot cooler zijn vooral door Sapphire uitgegeven. En ik gok ook dat jouw kaarten van dit merk zijn. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit gewoon de ervaring is met deze kaarten. Ik heb ze zelf ook in CF draaien in een goedgekoele Antec 900 en ik krijg ze niet onder de 90 graden.

Ik zou je aanraden om dan zoals hierboven al aangegeven word naar een goede afterparty koeler te zoeken. Een Scythe Mushashi was in mijn ogen altijd een hele goede kandidaat voor CF opstellingen want kijk ook héél goed naar de hoogtes van de koelers.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
Blue-Tiger schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:51:
[...]
Zelf ben ik uit ervaring erg te spreken over de MK-13 die jij ook suggesteert :) de gpu wordt na 8 uur stressen met Milkyway@home niet warmer dan 55 graden, en dan hebben we het over een HD5870 ;)
Ja, leuk, maar dit zijn maar HD4850's... Je hebt dan koelers die meer kosten (fans inc.) dan de videokaarten zelf.

AC S1's zijn wel leuk ja, alleen je moet de tweede S1 modden om de CF kabel er tussen door te laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Powergrim schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:06:
Ondanks dat er gezegd word dat dit niet normaal is voor deze kaarten moet ik ze daar toch geen gelijk in geven. Deze eerste generatie 4850's met single slot cooler zijn vooral door Sapphire uitgegeven. En ik gok ook dat jouw kaarten van dit merk zijn. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit gewoon de ervaring is met deze kaarten. Ik heb ze zelf ook in CF draaien in een goedgekoele Antec 900 en ik krijg ze niet onder de 90 graden.

Ik zou je aanraden om dan zoals hierboven al aangegeven word naar een goede afterparty koeler te zoeken. Een Scythe Mushashi was in mijn ogen altijd een hele goede kandidaat voor CF opstellingen want kijk ook héél goed naar de hoogtes van de koelers.
Klopt ik heb ook de kaarten van Sapphire en ze worden gloeiend heet. Ik zet ze nu niet onder stress gewoon beetje internet browsen 50% van de fanspeed en hij wordt 100 graden. Dus deze koeling is drie keer niks.

Ik krijg veel goede reacties op de:
Scythe Mushashi
Maar zelf vond ik dit ook een goede kantidaat: Akasa VORTEXX Neo AK-VC03-BLUV

Waarom wordt deze koeler mij niet aangeboden?

Gewoon een vraag hoor;)

Verwijderd

Topicstarter
Bolletje92 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:09:
[...]

Ja, leuk, maar dit zijn maar HD4850's... Je hebt dan koelers die meer kosten (fans inc.) dan de videokaarten zelf.

AC S1's zijn wel leuk ja, alleen je moet de tweede S1 modden om de CF kabel er tussen door te laten lopen.
AC S1's die worden het niet nemen ook teveel ruimte in. Aangezien ik op dit moment geen intresse heb voor 2 nieuwe kaarten (want ik heb 4 uitgangen nodig) wat me altijd meer geld gaat kosten dan dat ik er een goede koeler opzet. Dus dat is mijn overweging en inderdaad de kaarten zijn nu niet meer zoveel waard, maar ik heb ze al een poos en ik vind ze prima voor mijn gebruik!

Maar toch bedankt in je mee denken, want dit wist jij natuurlijk niet;)

Greets
Jos

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:17:
[...]
Maar toch bedankt in je mee denken, want dit wist jij natuurlijk niet;)
Ik doelde meer op die MK-13. Die koeler kost 50 euro en dan ook nog eens fans erbij. Dan zet je ook zo op de 120 euro voor alleen twee koelers :P

Dat is het niet waard volgens mij.

• Koen75
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2024
Mijn 4850 met accelero turbo twin word niet warmer dan 43 graden ook niet na een paar uur gamen, denk idd dat je goed moet kijken naar je airflow, en een aftermarket cooler erop zetten, 100 graden is echt way to much.
Ik ben zelf erg te spreken over de twin turbo, draait gewoon op 20% en koelt ruim voldoende, wel hou ik mijn kast schoon(plaats filters), en heb ik een redelijke airflow(zou beter kunnen met beter kabelmanagement. ik zou zeggen veel succes, en laat even weten wat je ervaringen zijn, dan heeft een ander er ook wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Koen75 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:39:
Mijn 4850 met accelero turbo twin word niet warmer dan 43 graden ook niet na een paar uur gamen, denk idd dat je goed moet kijken naar je airflow, en een aftermarket cooler erop zetten, 100 graden is echt way to much.
Ik ben zelf erg te spreken over de twin turbo, draait gewoon op 20% en koelt ruim voldoende, wel hou ik mijn kast schoon(plaats filters), en heb ik een redelijke airflow(zou beter kunnen met beter kabelmanagement. ik zou zeggen veel succes, en laat even weten wat je ervaringen zijn, dan heeft een ander er ook wat aan.
Ga ik zeker doen tegen de tijd dat ik alles binnen heb en geinstalleerd heb. Maar de vooruitzichten zoals jij ze geeft zien er goed uit 43 graden is een droom voor die beestjes:P

Bedankt!
Jos

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Bolletje92 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:32:
[...]

Ik doelde meer op die MK-13. Die koeler kost 50 euro en dan ook nog eens fans erbij. Dan zet je ook zo op de 120 euro voor alleen twee koelers :P

Dat is het niet waard volgens mij.
O-)
Pagina: 1