VMWare met nVidia drivers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb de nieuwste VMWare maar het "zou" mogelijk moeten zijn om mijn videokaart, de Geforce 8800GT, te moeten kunnen installeren en gebruiken maar het lukt me niet tot nu toe.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit wel goed kan krijgen en of dit misschien toch niet mogelijk is?

Groetjes

p.s. Windows 7 Ultimate is geinstalleerd als host systeem

is er misschien een andere virtuele tool waarmee ik wel mijn eigen Videokaart kan gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
Het is niet mogelijk om binnen een Virtuele machine (volledig) gebruik te maken van je echte hardware.

Alle hardware die je binnen je virtuele machines tot je beschikking hebt is ge-emuleerd, en werkt dus wel met de basis dingen, maar zal nooit alle functies ondersteunen.
In geval van je videokaart zal dus je normale desktop omgeving wel draaien en snel aanvoelen (mits je de VMware drivers geïnstalleerd hebt), maar zal je er bijvoorbeeld nooit goed op kunnen gamen / 3d acceleratie hebben.

Wat wil je er trouwens uiteindelijk mee bereiken / wat gaat er precies mis ?

[ Voor 3% gewijzigd door eXcyle op 08-05-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een spelletje twee keer op de zelfde pc draaien vandaar VM haha maar hij pakt mijn 8800GT niet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:37:
ik wil een spelletje twee keer op de zelfde pc draaien vandaar VM haha maar hij pakt mijn 8800GT niet... :P
Helaas, dat zal niet zo lekker gaan als het klinkt. Allereerst geeft VMware Workstation 7 (ik neem aan dat je het hier over hebt?) sowieso jouw 8800GT niet direct door aan je virtuele machine. Hij biedt je guest een VMware 3D adapter aan, welke onder water draait op jouw 8800GT. Je zal in je VM dus nooit '8800GT' tegenkomen. Omdat je niet direct van je 8800GT gebruikmaakt maar er een soort van extra laag tussen zit (die VMware 3D adapter), is de snelheid dus verre van 100% te noemen.

Ik heb in een VM geprobeerd World of Warcraft te draaien. Resultaat: 10 FPS at max. Echte 3D games zullen dus verre van goed lopen, helaas. Zoals eXcyle echter zegt, de VMware 3D adapter echter wel sterk genoeg voor zaken als Aero van Vista en 7. Dat is waar hij initieel ook voor ontworpen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruuddie op 09-05-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het spel hoeft niet goed te lopen, het is voor een stall... ik sta dus stil, hoef niks te doen haha dat is alles ;)
Ik heb gedaan wat er in die link stond maar 3D werkt dan nog niet... naja, ik zie hier wel van af want dit gaat toch nooit lekker lopen zie ik wel... hartelijk dank voor jullie hulp toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anders een tweede gebruiker op de computer aanmaken en via uitvoeren als het spel 2x starten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1