Toon posts:

Zinvolle koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Mijn systeem:
ASUS A8N-E (s939)
Amd Athlon 64 3200+
2GB RAM
80GB
Asus 7800GT 256 DDR3 RAM

Voldoet niet meer echt. Nu zoek ik voor een euro of 500 een systeem waarmee ik een leuk spelletje kan spelen. Voorwaarde voor de koop is dat de winkel een goede service heeft en dicht in de buurt ligt (doe alles met de bus). Mijn enige echte opties zijn dus Paradigit en mycom.

Bij Paradigit hebben ze dit systeem in de aanbieding:
AMD Athlon™II X4 Quad-Core 630 (2.8GHz)
4 GB DDR3
1 TB
NVIDIA GeForce G210 , 512 MB
Voor 499 eurootjes.

In hoeverre is dit systeem sneller dan mijn vorige systeem (waarschijnlijk een heel stuk?), en kan ik met dit nieuwe systeem games als Wheelman en GTAIV bijvoorbeeld een beetje fatsoenlijk afspelen?

Ik houd namelijk wel van een spelletje in de vrije tijd. Stel geen eisen aan extreme graphics ofzo, dus 1024x768 met alles op low-medium vind ik ook goed, als het maar soepel loop.

BTW, meer dan dit kan ik er echt niet aan uit geven =)

Alvast bedankt mensen!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:39
De videokaart is aan de magere kant, maar op die resolutie zal het echter geen probleem zijn denk ik.
Kijk misschien eens naar een kaart uit de 4000 of 5000 serie van ATI die even veel kost.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op de grafische kaart na is het een mooie configuratie. Zeker GATIV gaat daar niet op draaien, dat is namelijk een slechte port van de consoles, en vereist een goede grafische kaart. Ik zou 50 euro erbovenop gooien en een GTS250 (die hebben ze in hun lijst staan) erin laten zetten. Dat is al weer een heel stuk sneller.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, volgens systemrequirementslab.com slaagt dit systeem (vriend van me heeft hetzelfde systeem, maar is niet zo'n gamer) voor GTAIV voor zowel minimum als recommended settings.

Zoals ik al zei, lage resolutie en lage details maken me geen spriet uit, als het maar een beetje speelbaar is.

Het probleem is namelijk, dat dit systeem niet van paradigit is, maar zo uit de doos geleverd wordt. Die GTS250 erin laten zetten kost dan gewoon de volle 100 eurootjes, en dat geld heb ik niet voor een pc.

Heb de afgelopen maand voor 300 euro aan boeken moeten uitgeven =(

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De vraag is ook of je een beetje handig bent met computers. Je kan natuurlijk ook de onderdelen gewoon bestellen bij online shops en zelf inelkaar draaien. In dat geval ben je een heel stuk goedkoper uit.

Een andere optie is om de videokaart weg te laten en eerst je 7800GT nog te gebruiken tot je geld voor een nieuwe hebt. De 7800GT is volgens mij niet trager, de G 210M is in ieder geval gewoon ruk.

Verwijderd

Op die resolutie blijft ook GTAIV veeleisend, het is zoals gezegd een slechte poort. Heb het zelf met een 8800GT en een 4850 gespeeld en dan ging best goed. Dus niet voor die G210 gaan, maar kijk of je evt. een 2e hands kaart kan opscharrelen die je 7800GT kan vervangen. De rest van het systeem is niks op aan te merken.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12 21:49
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:30:
Op die resolutie blijft ook GTAIV veeleisend, het is zoals gezegd een slechte poort. Heb het zelf met een 8800GT en een 4850 gespeeld en dan ging best goed. Dus niet voor die G210 gaan, maar kijk of je evt. een 2e hands kaart kan opscharrelen die je 7800GT kan vervangen. De rest van het systeem is niks op aan te merken.
Ik speel het op een GTX285 in sli en nog steeds loopt het niet :)

Verwijderd

Mektheb schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:32:
[...]

Ik speel het op een GTX285 in sli en nog steeds loopt het niet :)
Het is ook maar wat je eisen zijn. Vind hem zelf goed genoeg spelen, het wil wel eens wat schokken maar daar kan ik mee leven. Opties staan ook zeker niet voluit. Voor de TS denk ik dat het op 1024 en med/low best goed te spelen is.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. misschien is GTAIV een slecht voorbeeld.
Maar ik bedoel meer te vragen of er met dit systeem op, als nodig, de allerlaagste settings, een beetje te spelen valt, nieuwere games in het algemeen, niet perse de meest veeleisende :p

Verwijderd

Die G210 is als ik dit moet geloven echt dramatisch. En zo zijn er meer tests.

Je kan het kopen, maar laat de videokaart lekker links liggen. Daar heb je echt geen drol aan en ga je er zelfs bijna op achteruit.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt een hoop leeswerk te doen. Benchmarks zoeken, puzzelen met configuraties, etc. Helaas ben ik ban dat je, gezien je posthistorie, daar niet aan gaat voldoen. Dat zou jammer zijn, want na tenminste een jaar aanwezigheid op GoT mogen we meer van een TS verwachten.

Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.