[Win7] Vraagje over upgraden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOrang3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 22:26
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over verbeteren van mijn pc prestaties. Ik heb nu al 3 jaar lang een Dell Dimension 9200 met 4 gb ram, Intel Core Quad 2.4 GHz en een Geforce 8800 GTX.

Ik wil mijn pc weer lekker snel en fris krijgen. Nou dacht ik er aan om Windows 7 er op te zetten en dan de 64 bits versie om ook die 4 gb helemaal te gebruiken.

Aantal vragen:
1) Het is mogelijk om van Vista 32bit naar Windows 7 64 bit te gaan? Zal wel schone installatie moeten toch? Dat vind ik op zich niet erg. Maar is dit mogelijk met een Windows 7 64 bit upgrade dvd?
2) Heeft het nut om dan nog extra ram bij te steken of is dat alleen aan te raden als je andere hardware ook upgraded? Dat is meer ook een algemene vraag, kan ik bijvoorbeeld alleen een betere videokaart toevoegen aan mijn pc of moet ik dan eigenlijk ook een betere processor en moederbord hebben?

Alvast bedankt voor antwoorden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Extra geheugen is alleen handig als je het geheugen ook gebruikt. Het is relatief duur de laatste tijd, dus als je tot nu toe met je 4 grambit (:? oh GB bedoel je ;)) Ram af kan, zou ik dat (nog) niet upgraden.

Je geeft aan je systeem weel lekker fris te willen maken... dan ga je geen upgrade doen!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MrOrang3 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:44:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over verbeteren van mijn pc prestaties. Ik heb nu al 3 jaar lang een Dell Dimension 9200 met 4 gb ram, Intel Core Quad 2.4 GHz en een Geforce 8800 GTX.

Ik wil mijn pc weer lekker snel en fris krijgen. Nou dacht ik er aan om Windows 7 er op te zetten en dan de 64 bits versie om ook die 4 gb helemaal te gebruiken.

Aantal vragen:
1) Het is mogelijk om van Vista 32bit naar Windows 7 64 bit te gaan? Zal wel schone installatie moeten toch? Dat vind ik op zich niet erg. Maar is dit mogelijk met een Windows 7 64 bit upgrade dvd?
Je hebt al nagekeken dat het een clean install zal worden - dat klopt inderdaad, en van de ene (32bits) naar de andere (64bits) kan je ook niet anders.
En dat zal ook met een Upgrade DVD werken. :)

Nu voor punt 2:
2) Heeft het nut om dan nog extra ram bij te steken of is dat alleen aan te raden als je andere hardware ook upgraded?
Waarom zou je meer RAM willen? Heb je het nodig?
Dat is meer ook een algemene vraag, kan ik bijvoorbeeld alleen een betere videokaart toevoegen aan mijn pc of moet ik dan eigenlijk ook een betere processor en moederbord hebben?
Alvast bedankt voor antwoorden :-)
Vraag jezelf ook af - en zeker gezien je een merkPC hebt - of dat de moeite waard is?
Ja, je kan componenten los upgraden zolang het in je kast past. Wederom: controleer dat wel, want Dell heeft vaak eigen behuizingen, eigen aansluitingen + voedingen die niet noodzakelijk 1 op 1 compatible hoeven zijn met off-the-shelf componenten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device