Probelemen met oude games directx 11 kaart 5770 van sapphire

Pagina: 1
Acties:

• damaster
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
mede tweakers,

ik heb sins een tijdje een 5770

maar nu wou ik weer een x van die hele oude games zoals age of empires 2 & transporter tycoon spelen..

bij age of empires heb ik i.p.v. blauw water, rood water.... en allemaal andere rare kleuren...

en bij tycoon gaat het eerst een tijdje goed en daarna bamm opeens allerlei rare kleuren.. :?

weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

heb al alle compatibiliteitsmodusen geprobeerd en andere instellingen maar niks helpt..!

is dit misschien een driver bug?

bedankt voor het helpen alvast!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02 14:37

MsG

Forumzwerver

Dit staat los van je videokaart, maar ligt aan Windows 7. het schijnt dat explorer.exe killen vóór je de applicatie start helpt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:06
Hier ook het probleem bij Transport Tycoon (of eigenlijk de op Transport Tycoon gebaseerde variant OpenTTD, maar dat maakt verder weinig uit).

Wanneer je die rare kleuren krijgt, even alt-tabben en weer terug naar het spel en de kleuren zijn weer goed.

Succes!

*EDIT* ligt verder volgens mij niet aan je videokaart, aangezien ik een NVidia XFX 9800GTX XXX heb....*EDIT*

[ Voor 17% gewijzigd door MaZeLe op 07-05-2010 18:52 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 17:31

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor de verduidelijking: dit zijn spellen die persé 256 kleuren nodig hebben, en de Windows 7 taakbalk heeft minimaal 16bit kleur nodig. Dat is dus ook het minimum waar Windows 7 naar toe wil schakelen, als er een 8-bit kleur applicatie wordt gestart.

Ideaal (hoewel je dan niet kunt alt-tabben vanuit het spel omdat je geen functioneel OS hebt tijdens het spel) is deze batch:

taskkill /f /IM explorer.exe
cd "C:\Program Files\StarCraft\"
Starcraft.exe
start explorer.exe

Plak in notepad, verander de 2e regel naar de directory van je spel, en de 3e regel naar de runtime van je spel, sla het op op een plek waar je het aan kan klikken (bijv: bureaublad), en noem het (haal .txt weg!) bijvoorbeeld: "starcraft.bat".

Dit moet werken.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
gewoon je spel minimaliseren en explorer.exe killen. Dat is meer dan voldoende :)

Is volgens mij ook makkelijk te googlen, ;) :D

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Umbrah schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:53:
Voor de verduidelijking: dit zijn spellen die persé 256 kleuren nodig hebben, en de Windows 7 taakbalk heeft minimaal 16bit kleur nodig. Dat is dus ook het minimum waar Windows 7 naar toe wil schakelen, als er een 8-bit kleur applicatie wordt gestart.

Ideaal (hoewel je dan niet kunt alt-tabben vanuit het spel omdat je geen functioneel OS hebt tijdens het spel) is deze batch:

taskkill /f /IM explorer.exe
cd "C:\Program Files\StarCraft\"
Starcraft.exe
start explorer.exe

Plak in notepad, verander de 2e regel naar de directory van je spel, en de 3e regel naar de runtime van je spel, sla het op op een plek waar je het aan kan klikken (bijv: bureaublad), en noem het (haal .txt weg!) bijvoorbeeld: "starcraft.bat".

Dit moet werken.
Sorry voor de dubbele post maar bovenstaand antwoord is een echt TWEAKERS antwoord :D Toppie Umbah!

• damaster
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
oke mensen bedankt voor de snelle reactie

ik zal even de tips uitproberen :)

greetz

Het werkt :) :+

thanks all :*)

[ Voor 18% gewijzigd door damaster op 07-05-2010 19:01 ]

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Voor transport tycoon raad ik je aan openttd te gebruiken. Bakken nieuwe features, echt te veel om zo op te noemen. Goede multiplayer, je kan rustig op je native resolutie draaien. bijv. 1920x1080, etc. En dankzij het gebruik van de orignele graphics files is de ervaring authentiek.

• Dual Infinity
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-12-2025
Windows 7 met fancy Aero themes levert bij wel meer apps issues op. Bij mij lost het switchen naar de good old windows classic theme ladingen issues op.
TBH went het classic theme overigens zo snel dat ik vaak zelfs nalaat om weer terug te switchen naar de fancyness.
Pagina: 1