Linkpartners dubbele anchor erg?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo3kant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 18:37
Stel je hebt linkpartners die beide een spelletjes site of in ieder geval in de zelfde niche zitten, ze willen beide ranken op het zelfde keyword (omdat dit het beste keyword is in die markt).

Is het erg voor mijn website/ranking als ik dubbele anchors gebruik naar verschillende sites?
Ik zou zeggen van niet omdat je in teksten ook sommige woorden dubbel kunt linken naar andere websites toe, alleen vraag ik me af of dit klopt en hoe het zit met linkpartners?

Voorbeeld keyword: horlogebandjes

Bij linkpartners staan er 2 linkpartners met:
Horlogebandjes (http://bandjeshorloge.nl
Horlogebandjes (http://horlogebandjes.nl

Zij willen beiden op dat keyword mikken, stel beide sites voegen waarden toe aan mijn site of willen adverteren tegen betaling is het slecht om dubbele anchors te gebruiken/kopieren voor verschillende links?

Of je hebt zelf 2 websites in je netwerk uit het zelfde onderwerp dat je wilt linken bijvoorbeeld met zelfde keyword, of dit slecht is voor de website waar de links opkomen te staan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Is het erg? Neuh.. Google gebruikt toch niet meer de tekst in de link om waarde te geven op zoektermen.

Daarnaast: Je kan eigenlijk zeggen dat je de links dus in 1 category hebt, gezien beide sites natuurlijk niet heten zoals jij ze noemt.

Slecht kan het nooit zijn voor de site die de links plaatst, tenzij het linkfarms zijn natuurlijk.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo3kant
RaZ schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:58:
Is het erg? Neuh.. Google gebruikt toch niet meer de tekst in de link om waarde te geven op zoektermen.
Niet? :/ Ik dacht dat anchor tekst in SEO juist erg belangrijk was om te ranken op bepaalde keywords?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ok, misschien heeft het wel wat effect, maar de tijd dat je link-tekst als keywords gebruikt werden is een tijdje achter ons.

Nu vind je dus George W. Bush niet meer op die ene zoekterm (ik weet dan dus ook niet meer welke dat nu was, maar positief was't niet :P ).

Het zal in iedergeval niet meer zo zwaar wegen als een paar jaar terug.

Lees anders ook eens dit topic door: [SEO] Tips & Trucs

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Linkteksten zijn nog steeds heel erg belangrijk. En tegenwoordig ook de tekst die om de link heen staat. Het voorbeeld wat je noemt met Bush heeft te maken met een "linkbomb", dat ontstaat als in korte tijd veel links ontstaan met dezelfde linktekst naar dezelfde pagina. Hier heeft Google een algoritme tegen bedacht.

Tja, en wat moet ik zeggen over linkpartners. Als jouw site qua onderwerp niet echt aansluit bij hun site zal de link niet erg effectief zijn. Als de links dan ook nog eens in een rijtje links staan (bijvoorbeeld in de footer) zal Google er al helemaal weinig waarde aan toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo3kant
Maar is het erg om dubbele anchor te gebruiken naar verschillende site? Dat was de vraag en heb er eigelijk nog geen duidelijk antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geo3kant schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:16:
Maar is het erg om dubbele anchor te gebruiken naar verschillende site? Dat was de vraag en heb er eigelijk nog geen duidelijk antwoord op.
Dat komt omdat jij je vraag niet duidelijk stelde.

Je vraag zou moeten zijn: Maakt een dubbele title attribute iets uit?
title attribute

Ja ik moest ook even op de link in je sig klikken en daar de bron bekijken en toen pas snapte ik je vraag.

Geef elke adverteerder lekker de title attributes die ze willen want voor hun en jouw SEO maakt het toch geen fluit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo3kant
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 07:02:
[...]

Dat komt omdat jij je vraag niet duidelijk stelde.

Je vraag zou moeten zijn: Maakt een dubbele title attribute iets uit?
title attribute

Ja ik moest ook even op de link in je sig klikken en daar de bron bekijken en toen pas snapte ik je vraag.

Geef elke adverteerder lekker de title attributes die ze willen want voor hun en jouw SEO maakt het toch geen fluit uit.
Ten eerste de website uit mijn sig heeft niks met mijn vraag te maken.

Ten tweede voor jou is het misschien nog niet duidelijk, want ik vraag om de anchor niet om title tag, misschien moet je mijn openings post nog eens lezen met de voorbeeldjes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Geo3kant schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:54:
Ten tweede voor jou is het misschien nog niet duidelijk, want ik vraag om de anchor niet om title tag, misschien moet je mijn openings post nog eens lezen met de voorbeeldjes erbij.
Misschien moet je even je in het nederlands uitdrukken? :^p

"is het slecht om dubbele anchors te gebruiken/kopieren voor verschillende links"

Het is wellicht voor niemand duidelijk :^) Uit je voorbeeld denk ik dat je het hebt over tweemaal dezelfde anchortekst, uit je vraag vermoedde ik eerst geneste anchors... tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geo3kant schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:54:
[...]

Ten eerste de website uit mijn sig heeft niks met mijn vraag te maken.

Ik probeer wat duidelijkheid in het verhaal te brengen door te zoeken gezien je TS gewoon incoherent is en nu wordt jij nog boos ook?

Goed mogelijk heb ik het nu goed.
Je vraag is:
Jij wilt weten of meerdere zelfde links naar de zelfde url met andere beschrijvingen wat uitmaken.

Als ik gelijk heb en als dit je vraag is kan dit topic meteen wel dicht.

trouwens:
Geo3kant schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:53:
Stel je hebt linkpartners die beide een spelletjes site of in ieder geval in de zelfde niche zitten, ze willen beide ranken op het zelfde keyword (omdat dit het beste keyword is in die markt).
Dan zeg je simpel: Wie het meest betaald die krijgt de ad-spot.
En wie minder betaald krijgt de minder geplaatste ad-spots.

Klaar probleem opgelost.

Tenzij je meerdere posities dubbel wilt verkopen maar dan zit je hier op het verkeerde forum.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:21:
[...]

Ik probeer wat duidelijkheid in het verhaal te brengen door te zoeken gezien je TS gewoon incoherent is en nu wordt jij nog boos ook?

Goed mogelijk heb ik het nu goed.
Je vraag is:
Jij wilt weten of meerdere zelfde links naar de zelfde url met andere beschrijvingen wat uitmaken.

Als ik gelijk heb en als dit je vraag is kan dit topic meteen wel dicht.
Ik denk niet dat dit is wat de TS bedoelt (al snap ik de ophef wel om de ietwat vage omschrijving, nofi).

Volgens mij gaat het hier simpelweg om het hebben van verschillende links binnen dezelfde pagina (site) maar wel allemaal met dezelfde anchor en title tekst.

En nee, ik kan me ook niet voorstellen dat het iets uit maakt...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:36:
[...]

Ik denk niet dat dit is wat de TS bedoelt (al snap ik de ophef wel om de ietwat vage omschrijving, nofi).

Volgens mij gaat het hier simpelweg om het hebben van verschillende links binnen dezelfde pagina (site) maar wel allemaal met dezelfde anchor en title tekst.

En nee, ik kan me ook niet voorstellen dat het iets uit maakt...
Lees mijn post van hierboven, ik snap ook pas net wat hij wil.
Hij wil op verschillende keywords verwijzen naar dezelfde site-url. Met dezelfde links.
Wij weten allemaal wel hoe dit werkt en afloopt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:00:
[...]

Lees mijn post van hierboven, ik snap ook pas net wat hij wil.
Hij wil op verschillende keywords verwijzen naar dezelfde site-url. Met dezelfde links.
Wij weten allemaal wel hoe dit werkt en afloopt.....
Neen, hij wil met dezelfde keywords (zijnde anchor tekst, kleine discrepantie met de title tag) naar verschillende websites linken. Dus je linkt vanuit site A naar site B en C, welke verschillend zijn qua url maar wel graag willen adverteren met dezelfde keywords (en dus getoond worden op site A).

e.g.

Computers
Computers

De anchor in deze is 'Computers'.

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 10-05-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo3kant
TommyGun schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:52:
[...]

Neen, hij wil met dezelfde keywords (zijnde anchor tekst, kleine discrepantie met de title tag) naar verschillende websites linken. Dus je linkt vanuit site A naar site B en C, welke verschillend zijn qua url maar wel graag willen adverteren met dezelfde keywords (en dus getoond worden op site A).
Dit dus, misschien was mijn verhaal wat te vaag (met voorbeelden leek me het toch stuk duidelijker).
Of dit schade kan hebben qua SEO of waarde van website A..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Geo3kant schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:54:
[...]

Dit dus, misschien was mijn verhaal wat te vaag (met voorbeelden leek me het toch stuk duidelijker).
Of dit schade kan hebben qua SEO of waarde van website A..
Lijkt mij op zich van niet. Immers laat je enkel dezelfde keywords meerdere malen voorkomen, en of dit nou intern of extern bedoeld is, zolang de keywords corresponderen met de inhoud van de website (site A) kan dit mijn inziens enkel site A ten goede komen.

Pagina: 1