[win7] Kies LAN verbinding boven WiFi verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Meestal gebruik ik op mijn laptop WiFi op met mijn router te connecten maar soms dan plug ik hem even in de LAN kabel maar dan blijft hij de (relatief) langzame WiFi gebruiken. Pas als ik mijn draadloos adapter uitschakel pikt hij de LAN verbinding op.

Kan ik ergens instellen dat hij altijd de LAN verbinding boven de WiFi verbinding kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:22:

Kan ik ergens instellen dat hij altijd de LAN verbinding boven de WiFi verbinding kiest?
Je kan in de TCP/IP settings de metric handmatig instellen eventueel. Maar of dat het door jou gewenste resultaat gaat hebben betwijfel ik.
De netwerkstack in Windows houdt namelijk je lopende sessies toch gebonden aan de netwerkkaart/interface waar de sessie over gezet is en switched niet automagisch over..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Vaak wordt er bij de laptop een eigen applicatie meegeleverd die de wifi kaart automatisch uitschakeld indien er een lan kabel is aangesloten, je kunt kijken of dit er ook voor jou laptop is.

Standaard wordt dit niet door windows ondersteund.

Edit: wat je ook wel eens ziet is dat wifi wordt uitgeschakeld als de stroomkabel erin zit. Maar dit is dus ook via een externe applicatie van een fabrikant.

[ Voor 24% gewijzigd door DutchKel op 08-05-2010 15:07 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.