Orbited met Python 2.6 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Beste Allemaal,

In mijn zoektocht naar een manier om real-time gegevens te kunnen laten zien via een webbrowser ben ik uitgekomen op Orbited. Daarmee zou je real-time applicaties kunnen maken met Python en wat Javascript(?).
Vol goede moed begonnen met de installatie handleiding op deze pagina. Had al eerder met Python gewerkt dus het leek mij een leuke uitdaging om er mee aan de slag te gaan. Dus eerst Python 2.6 geïnstalleerd. Expres niet voor Python 3 gekozen omdat die nog wel eens raar doet en al snel niet compatibel is met sommige packages omdat die simpelweg te oud zijn.

Dus Python 2.6 geïnstalleerd, ging prima. Daarna Twisted geïnstalleerd, ging ook makkelijk met de installer van de website. Daarna orbited geïnstalleerd met de easy instel functie in Python. Ging ook prima.

Toen stond er:
The configuration file for 0.6 is located at /trunk/daemon/orbited.cfg The configuration file must be downloaded separately from SVN and placed in the following directory, which you should create:
Wist totaal niet wat SVN was en waar dat te vinden was. Na heel wat rond gezocht te hebben op de site zelf had ik het gekopieerd uit de handleiding waar een example in stond.

Tot daar werkte alles prima.

Nu als ik orbited wil starten door in de cmd orbited te tikken krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://eswa.nl/yoramup/fout.JPG
Wat ik hier uithaal is dat er geen module aanwezig is die zope heet.
Ik heb dus gezocht naar zope en kwam uit op de site daarvan. Na veels te veel klikken, uitgekomen op een site waar ik een installer kan downloaden. Dat gedaan.

Zegt hij dat hij Python 2.5 nodig heeft....... (Grote zucht!)
Dus dat is een halve dag tijd wegegooid, en op de site van Python is geen versie 2.5 te vinden.

Doe nou echt iets gruwelijk mis, of is dat stukje (voor mij nu al bagger) software alleen compatibel met een achterhaalde versie van Python?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zope 3 schijnt inderdaad alleen met Python 2.4 en 2.5 overweg te kunnen.

Echter, als ik bij Zope 2.11.4 kijk, de meest recente, stabiele versie van Zope 2, staat er het omgekeerde:
Zope 2.11 requires Python 2.4.5 (Python 2.4.4 is still acceptable). Older Python versions are no longer supported. Python 2.5 is not supported at this time.
Heb je Zope 2 al geprobeerd?[/ervan-uitgaande-dat-het-dan-stiekem-toch-werkt-met-python-2.6]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
Hmm dat zou misschien wel eens kunnen werken...

*installeert...

Oh haha, hij installeert gewoon een zelf versie 2.4 van Python mee. Was te proberen, maar helaas.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh, het is niet Zope wat je wilt hebben, maar zope.interface... dat is kennelijk "iets anders".

Gelukkig zijn de eggs van zope.interface te vinden in de cheese shop van Python, dus kun je 'm installeren met easy_install. Meestal is dat iets van
code:
1
2
cd C:\Python26\Scripts
easy_install zope.interface
in een opdrachtpromptje (met admin-rechten, wellicht) en dan downloadt en installeert 'ie zope.interface zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
Je verdient een koekje!! En je hebt me hele ochtend al weer goed gemaakt. HET werkt!!

Bedankt voor je hulp! :)

Hallo!