• Pricy123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
in ons bedrijf hebben wij meerdere servers en elke server staat op een aparte locatie en vanaf iedere locatie moeten de ghost images naar een server toe.in eerste instantie werd er aan DFS gedacht maar omdat dit een exacte mirror wordt van de oorspronkelijke map werkt dit dus niet. wat wij willen is een systeem dat ervoor zorgt dat alle images op een server komen en dat er bij iedere aanpassing die er word gemaakt aan een image een nieuwe image op de image server word aangemaakt de oude image moet dus altijd blijven bestaan zodat als er een fout word gemaakt bij de oorspronkelijke image je dus een werkende image terug kan halen.
op de image server draait windows 2008 R2 op de overige servers varieert het met 2003 R2 en 2008. weet iemand hoe dit te realiseren is. er zijn ongeveer 20 servers Als er meer informatie nodig is geef ik deze graag.

Wat ik zou willen hebben.
er zijn 20 servers waarvan er een image server wordt en 19 servers met daarop al bestaande images van de 19 servers moeten alle images naar de image server gestuurd worden.

het nietwerk ziet er als volgt uit.

server 1 image server hierop draait server 2008 R2
5 servers met daarop server 2008
14 servers met daarop windows server 2003 R2
alle images worden gemaakt met northon ghost.

als er op een van de 19 servers een image word aangepast of aangemaakt moet deze worden doorgestuurd naar server 1 zonder dat de oude images worden verwijderd. het zou dus handig zijn als de geupdate image een andere naam krijgt.

dit alles zou automatich moeten gebeuren zodra er iets in de map veranderd of via een schedule waardoor dit op een vast moment gebeurd.

[ Voor 31% gewijzigd door Pricy123 op 11-05-2010 16:20 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
Je start post is nauwelijks te lezen en ziet er niet uit maar zal een poging doen..

Je kan naast je bestaande images toch gewoon de nieuwe zetten en deze dan repliceren via DFS?
Je oude blijft staan en de nieuwe wordt overal neergezet.

• Pricy123
MADG0BLIN schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:33:
Je start post is nauwelijks te lezen en ziet er niet uit maar zal een poging doen..

Je kan naast je bestaande images toch gewoon de nieuwe zetten en deze dan repliceren via DFS?
Je oude blijft staan en de nieuwe wordt overal neergezet.
het is voral de bedoeling dat een geupdate bestand een nieuw bestand word en ook als er een bestand verwijderd word mag dat niet op de image server gebeuren

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus? Als je op lokatie A een Ghost-image aanpast, moet ie ook naar B, C en D.

Iets van DirSync zou je kunnen inzetten maar als het om uitrol gaat van systemen, waarom dan niet SCCM Distribution Points?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pricy123
MAX3400 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:42:
Dus? Als je op lokatie A een Ghost-image aanpast, moet ie ook naar B, C en D.

Iets van DirSync zou je kunnen inzetten maar als het om uitrol gaat van systemen, waarom dan niet SCCM Distribution Points?
het is de bedoeling dat als server B C of D een image aanpast dat deze onder een andere naam naar server A gaat bijvoorbeeld server B past image1 aan en wordt doorgestuurd naar server A waar de image de naam image2 krijgt maar ik ga in ieder geval kijken of SCCM Distribution Points iets is waarmee ik verder kan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt het dan meer over een versioning systeem als ik het zo lees? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pricy123
nu ik het lees dit klopt eigenlijk best wel met wat ik vroeg maar weet je ook of ik dit in een server omgeving kan toepassen en met welk programa ik dit het beste kan doen

[ Voor 15% gewijzigd door Pricy123 op 07-05-2010 20:17 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aan jou de schone taak nu je wél de juiste zoekterm hebt om daar nu eerst zelf ook naar te gaan zoeken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pricy123
bedankt voor de tip

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hij heeft het nochtans over incrementele backups. Ik neem aan dat een oude rot als Ghost dat inmiddels wel kan. Kijk anders een naar linux tools á la rsync, rdiff. Met name rdiff-backup in combo met rdiffweb is erg gemakkelijk&interessant.

[ Voor 36% gewijzigd door analog_ op 07-05-2010 20:27 ]

• Pricy123
alt-92 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:11:
Je hebt het dan meer over een versioning systeem als ik het zo lees? :)
een versioning systeem word helaas gebruikt voor progameer bestanden en niet voor grote bestanden zoals images. al zou ik wel zo'n systeem kunnen gebruiken zal het volgens mij niet gaan werken met een image file. maar toch bedankt voor de moeite.

[ Voor 42% gewijzigd door Pricy123 op 10-05-2010 20:19 ]

• Pricy123
Het is inmidels gelukt. het programa dat werkte was robocopy enigste nadeel is dan wel dat een geupdate bestand gewoon word overschreven. :9

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:46
Kun je dit wat je wilt niet ondervangen met de previous versions? Als je dan het schema op 1 keer in de week zet, kun je zomaar een half jaar retour.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Pagina: 1