Centrale deurvergrendeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 22:29
Ik wil een autotje kopen (hyundai Atos uit 2003)

Alleen deze auto heeft geen centrale deurvergrendeling. Nu ben ik beetje op internet aan het rond kijken of er systemen bestaan die de auto van deze centrale deurvergrendeling kunnen voorzien.

Zo onderandere de WAECO MagicLock ML44

Zijn er meer mensen die zulke systemen hebben ingebouwd? Volgens mij moet het niet zo erg moeilijk zijn aangezien je de deurvergrendeling stang aan de servo koppel..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb deze 2 jaar terug eens ingebouwd in een Suzuki alto.En werkt nog altijd probleemloos.Erg goedkoop en de onderdelen zijn allemaal los verkrijgbaar.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 19:54
Ik had een Audi A3 en daar werkte die aftermarketsystemen niet in. Als ik m'n CV dicht deed gingen mijn ramen open :')

Dus let daar ook even goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

kendo schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:53:
Ik heb deze 2 jaar terug eens ingebouwd in een Suzuki alto.En werkt nog altijd probleemloos.Erg goedkoop en de onderdelen zijn allemaal los verkrijgbaar.
Die Suzuki alto had waarschijnlijk al centrale vergrendeling. Ik heb zelf een Swift uit '97 en die heeft centrale vergrendeling. Het enige wat hij niet heeft is zo'n afstandbediening, maar als ik de sleutel in het slot steek gaan alle bij de deuren open/op slot (achter hoor je ook zo'n geluidje, maar daar zitten geen deuren ;) )

Als die Hyundai dat ook heeft zal het wel werken, maar anders wordt het toch een stuk ingewikkelder.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het gedaan in een E30. Echt lastig is het niet maar je moet wel enigszins weten wat je aan het doen bent. Ik had er ook direct een alarm aan gekoppeld.

Op de parkeerplaats een druk op de knop en *bliep / knipper* m'n E30 reageerde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:02:
[...]

Die Suzuki alto had waarschijnlijk al centrale vergrendeling. Ik heb zelf een Swift uit '97 en die heeft centrale vergrendeling. Het enige wat hij niet heeft is zo'n afstandbediening, maar als ik de sleutel in het slot steek gaan alle bij de deuren open/op slot (achter hoor je ook zo'n geluidje, maar daar zitten geen deuren ;) )

Als die Hyundai dat ook heeft zal het wel werken, maar anders wordt het toch een stuk ingewikkelder.
Nee hij had geen CV. De link is enkel naar de website van SPY ;) (zo kan de TS uitzoeken)

Ik had trouwens deze met knipperlicht aansturing.
De huidige eigenaar is er nog steeds erg blij mee.
RedHat schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:59:
Ik had een Audi A3 en daar werkte die aftermarketsystemen niet in. Als ik m'n CV dicht deed gingen mijn ramen open :')

Dus let daar ook even goed op.
V.A.G werkt met pneumatische pompjes.Maar zelfs dat zal toch eventueel wel te omzeilen zijn wanneer je een compleet aftermarket setje inbouwt?

[ Voor 19% gewijzigd door kendo op 07-05-2010 17:19 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 16:48

Metro2002

Memento mori

Je kan gewoon kant en klare setjes kopen die compleet zijn met servo's , afstandsbediening ed.
Mocht er al een bestaande CV aanwezig zijn en je wilt alleen een afstandsbediening dan is het misschien het handigst om dit door een dealer te laten doen. Ook meestal niet vreselijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 18:06
Marzman schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:02:
(achter hoor je ook zo'n geluidje, maar daar zitten geen deuren ;) )
Gaat je kofferbak dan niet op/van slot?

Autostyle heeft universele sets die goed werken. Ik ben geen fan van dat merk, maar in dit geval zie je er niks van na montage :+

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56

-tom-562

Oliesjeik

Gewoon op marktplaats het goedkoopste universele setje kopen. Worden compleet geleverd met servomotoren etc, ik heb 'm ingebouwd bij 2 auto's van een vriend van me. Een Suzuki Alto uit '91 en een Daihatsu Charade :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
De hyundai heeft een mechanische vergrendeling. Het is niets meer dan een knop die aan een haak vast zit die het slot borg.

Knop omhoog is de borg uit het slot, knop omlaag slot geborgd.

Simple gezegd is het hefboom aan je servo monteren en je kan de deur openen en dicht doen via de CV
Wat ik alleen opmerk is dat je weinig schema's terug kan vinden op internet.

Ik wil het graag netjes doen. Bekabeling van de achter deuren zal via dorpels lopen en achter het dashbord zal de controller komen. Ook de zekering wil ik netjes op het zekeringen kastje monteren. Zal even wat tijd nodig hebben om het netjes te doen maar dan is het wel goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Peenutzz schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:27:
[...]

Gaat je kofferbak dan niet op/van slot?

Autostyle heeft universele sets die goed werken. Ik ben geen fan van dat merk, maar in dit geval zie je er niks van na montage :+
Nee, het is een Suzuki Swift. Er waren drie carosserie versies van tig merken en types en sommigen hadden daar wel deuren (Cultus, Suzuki Forsa, Chevrolet Sprint, Sprint Metro, Geo en Chevrolet Metro, Pontiac Firefly, Maruti 1000, Holden Barina, Subaru Justy, Suzuki Jazz en Suzuki Swift). Het is eigenlijk de 1983/2004 versie van de Aygo/C1/1007 :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
To_Tall schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:04:
De hyundai heeft een mechanische vergrendeling. Het is niets meer dan een knop die aan een haak vast zit die het slot borg.

Knop omhoog is de borg uit het slot, knop omlaag slot geborgd.

Simple gezegd is het hefboom aan je servo monteren en je kan de deur openen en dicht doen via de CV
Wat ik alleen opmerk is dat je weinig schema's terug kan vinden op internet.

Ik wil het graag netjes doen. Bekabeling van de achter deuren zal via dorpels lopen en achter het dashbord zal de controller komen. Ook de zekering wil ik netjes op het zekeringen kastje monteren. Zal even wat tijd nodig hebben om het netjes te doen maar dan is het wel goed ;-)
Je kunt de servo's vaak monteren aan de kabel/draad van de knop die op/in de deur zit. Je hebt dan geen contact met het slot nodig.

Veel auto's hebben luidsprekers in de deur, en die hebben een rubberen slang tussen de deur en de auto. Daar kun je meestal een draad bij in trekken.

Dashboardkastje eruit schroeven, erachter je controle unit. Spanning kun je bij je radio weghalen (niet het contact signaal, maar de vaste VCC). Simpel, maar erg leuke klus!

Zorg dat de plaatsing van WAECO setje de antenne (vaak een los draadje) een beetje logisch is. Hiermee is bereik behoorlijk instelbaar.

Fijn klus, lekker zelf doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-06 20:28

johnwoo

3S-GTE

Ik heb deze er al jaren naar tevredenheid in zitten: http://shop.wiltec.info/i...t/c195_Keyless-Entry.html

Mijn auto had al centrale vergrendeling (alleen niet afstandbediend) dus ik hoefde alleen de keyless entry zelf te hebben voor 29 euro. Bij een auto die nog geen CV heeft koop je er de 4 servo's + regelunit bij voor 20 euro. Optioneel kun je ook de automatische raamsluiter erbij nemen (als je auto die functie zelf nog niet heeft en je het graag wil).

Die keyless entry functie werkt prima, is aan te sluiten op je knipper/alarmlichten, de claxon of iets anders wat geluid maakt (bliep-ding :P), kan je kofferklep op afstand openen en je ramen sluiten (met die optionele regelunit of een stock unit als de auto die al heeft).

Verder gebruikt het ding een steeds wisselende code om scannen te voorkomen, en kan (instelbaar dmv jumper) ook de deuren weer op slot doen als je niet binnen X seconden een deur openmaakt nadat je hem van het slot haalt.

A/b batterijtje gaat bij mij al bijna 5 jaar mee, en de unit zelf trekt nauwelijks stroom (na anderhalve maand stilstaan geen accuproblemen, geen idee hoe lang hij mee kan). Oh en hij werkt netjes samen met het stock alarm in m'n auto (alarm schakelt zichzelf in als de deuren van buiten met de sleutel op slot wordt gedaan, en die puls simuleert de unit ook dus gaat het alarm aan; vice versa voor uitschakelen).

Al met al ben ik een happy camper met het dingetje, zeker aan te raden :)

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Marzman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:18:
[...]

Nee, het is een Suzuki Swift. Er waren drie carosserie versies van tig merken en types en sommigen hadden daar wel deuren (Cultus, Suzuki Forsa, Chevrolet Sprint, Sprint Metro, Geo en Chevrolet Metro, Pontiac Firefly, Maruti 1000, Holden Barina, Subaru Justy, Suzuki Jazz en Suzuki Swift). Het is eigenlijk de 1983/2004 versie van de Aygo/C1/1007 :p
offtopic:
Als er geen deuren zitten, zitten er ook geen servo's/solenoids die geluid maken, die zitten altijd in de deur namelijk ;) Vierdeurs Swift-carrosseriën zijn ook niet hetzelfde als de driedeurs, maar 10 centimeter langer, net als de wielbasis. Ik ken de Swift, heb er ook eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Zou wel zon bliep bliep ding willen hebben.. Waar kan je die dan kopen :)
Ga zeker zelf inbouwen. Moet wel in een paar uurtjes te doen zijn lekker beetje klussen..

zal volgende maand wel bestellen. Nu eerst de auto ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Peenutzz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:03:
[...]

offtopic:
Als er geen deuren zitten, zitten er ook geen servo's/solenoids die geluid maken, die zitten altijd in de deur namelijk ;) Vierdeurs Swift-carrosseriën zijn ook niet hetzelfde als de driedeurs, maar 10 centimeter langer, net als de wielbasis. Ik ken de Swift, heb er ook eentje :)
Ik weet dat de vier en vijfdeurs ietsje langer zijn, maar dan moet je maar eens in de auto gaan zitten en goed luisteren als je de deuren op slot doet :p Ter hooge van de achterbank hoor je hetzelfde geluidje links en rechts als bij de portieren.
To_Tall schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:01:
Zou wel zon bliep bliep ding willen hebben.. Waar kan je die dan kopen :)
Ga zeker zelf inbouwen. Moet wel in een paar uurtjes te doen zijn lekker beetje klussen..

zal volgende maand wel bestellen. Nu eerst de auto ;-)
Ik zou het ook wel willen, maar ik vind het er toch vrij ingewikkeld uitzien. Het scheelt in ieder geval krassen als je s'morgen in lamlendige toestand naast je slot mikt :p

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 11-05-2010 12:21 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Marzman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:17:
[...]
Ik weet dat de vier en vijfdeurs ietsje langer zijn, maar dan moet je maar eens in de auto gaan zitten en goed luisteren als je de deuren op slot doet :p Ter hooge van de achterbank hoor je hetzelfde geluidje links en rechts als bij de portieren.
offtopic:
Ik ben er zojuist achter gekomen waarom dat is, bij het uitkleden van een Subaru Justy uit 98, een Subaru Swift zeg maar :P . De regelunit van de CV zit rechtsachter. Links zit niks, maar dan ook echt niks anders dan bedrading, dus daar kan niks vandaan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb ook een dergelijke set in mijn vroegere Opel Corsa B gehad. Het inbouwen is echt een vreselijke rotklus (ik vond het iig niet leuk om te doen). Let alleen op dat er geen vocht in de deur komt. Bij een achterdeur in de Corsa kwam dat dus blijkbaar wel, want na anderhalf jaar ging die niet meer van het slot af. Het motortje was vastgeroest, dus de deur was met geen mogelijkheid van het slot te halen en de laatste schroeven om de binnenbekleding van die deur te halen zaten aan de zijkant. Niet open te krijgen dus. Wat een ellende...

Ik heb het daarna in mijn VW Polo niet ingebouwd omdat ik het zo'n vreselijke rotklus vind. Gelukkig heeft mijn huidige 206 het standaard.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
johnwoo schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:53:
Ik heb deze er al jaren naar tevredenheid in zitten: http://shop.wiltec.info/i...t/c195_Keyless-Entry.html

Mijn auto had al centrale vergrendeling (alleen niet afstandbediend) dus ik hoefde alleen de keyless entry zelf te hebben voor 29 euro. Bij een auto die nog geen CV heeft koop je er de 4 servo's + regelunit bij voor 20 euro. Optioneel kun je ook de automatische raamsluiter erbij nemen (als je auto die functie zelf nog niet heeft en je het graag wil).

Die keyless entry functie werkt prima, is aan te sluiten op je knipper/alarmlichten, de claxon of iets anders wat geluid maakt (bliep-ding :P), kan je kofferklep op afstand openen en je ramen sluiten (met die optionele regelunit of een stock unit als de auto die al heeft).

Verder gebruikt het ding een steeds wisselende code om scannen te voorkomen, en kan (instelbaar dmv jumper) ook de deuren weer op slot doen als je niet binnen X seconden een deur openmaakt nadat je hem van het slot haalt.

A/b batterijtje gaat bij mij al bijna 5 jaar mee, en de unit zelf trekt nauwelijks stroom (na anderhalve maand stilstaan geen accuproblemen, geen idee hoe lang hij mee kan). Oh en hij werkt netjes samen met het stock alarm in m'n auto (alarm schakelt zichzelf in als de deuren van buiten met de sleutel op slot wordt gedaan, en die puls simuleert de unit ook dus gaat het alarm aan; vice versa voor uitschakelen).

Al met al ben ik een happy camper met het dingetje, zeker aan te raden :)
Hoe geek zou het zijn om een klein boardje erop aan te sluiten dat Transformer geluiden afspeelt via je stereo wanneer je je CV ontgrendelt(uiteraard zeer luid) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Sefyu schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:23:
[...]

Hoe geek zou het zijn om een klein boardje erop aan te sluiten dat Transformer geluiden afspeelt via je stereo wanneer je je CV ontgrendelt(uiteraard zeer luid) 8)
Dat kan je dan beter op een externe spieker aansluiten ;-)

Auto is gekocht. Ik ga me nu meer inlezen in de verschillende systemen.. ;-)
Zie dat je al systemen hebt van 24 euro tot 100,

ik denk op dit moment dat ik voor een WAECO systeem gaat 4 deurs
http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1680

Pagina: 1