Snelheid draadloos netwerk wisselt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:12
Ik heb een Compaq laptop met een broadcom 802.11 b/g wireless netwerk kaart.

Ik heb alles afgezocht maar mijn oplossing helaas nergens kunnen vinden....

Wat mij opvalt is dat elke keer de verbindingssnelheid wizjigt van 54.0 mbps naar bijv 1.0 mbps of 11.0 mbps.

Ik heb inmiddels al een andere linksys WRT54GL router geprobeerd maar ook hiermee blijft het probleem ontstaan. Ik heb internet van Alice en als ik de kabel rechtstreeks verbind met de router dan heb ik wel de perfecte snelheid.

Ook de drivers van de netwerkkaart heb ik al opnieuw geinstalleerd, maar dit heeft niets geholpen. Zou mijn netwerkkaart defect zijn?

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kijken met InSSIDer welke kanalen bezet zijn in je buurt en de meest vrije pakken.

Verder, weinig info over waar je router staat, hoe het huis geconstrueerd is en op welke afstand je van de router werkt. Een slecht signaal is vaak debet aan het door jou omschreven probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Kanaal 11 wat we hier gebruikten was al een x of 6-7 bezet, kanaal 8 0x en dit lijkt de oplossing te zijn.

Nooit geweten dat dat zoveel invloed kon hebben ook al staat de router voor je neus.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

onnaj schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:02:
Kanaal 11 wat we hier gebruikten was al een x of 6-7 bezet, kanaal 8 0x en dit lijkt de oplossing te zijn.

Nooit geweten dat dat zoveel invloed kon hebben ook al staat de router voor je neus.

Thanks!
Veel routers worden af-fabriek op 1,3 of 11 gezet; vaak 1 of 11. Een ander kanaal kiezen kan dan inderdaad veel schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoe veel muren moet het signaal passeren?
Wat is het weer buiten?
Wat voor andere apparatuur (magnetrons e.d.) staat er tussen de twee punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
0 muren
Router staat echt letterlijk 1 meter er vanaf en er staat dus ook geen apparatuur tussen.

Kan me overigens niet voorstellen dat het weer er invloed op heeft...tis geen satelletiet en het signaal hoeft niet naar buiten toen.

Maar ik snap nu dat als ze allemaal op kanaal 11 staan het apparaat ze allemaal ontvangt alleen maar eentje gebruikt. Op kanaal 8 zaten er dus 0 en dan heeft ie geen last van anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Géén last is nu ook weer niet zo; de meeste kanalen overlappen elkaar namelijk :)
Pagina: 1