Toon posts:

Welke kaart geschikt voor omzetten VHS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ga een nieuwe pc aanschaffen. Ik heb nog thuis een stapel vhs-banden liggen die ik wil omzetten. Heeft iemand suggesties welke kaart te nemen om dit goed te kunnen doen. Budget is relatief beperkt.

groetjes

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
Gewoon een tv-kaart van een paar tientjes pakken.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Of zo'n usb converteer apparaatje van 25 euro, heb je niet eens een nieuwe pc voor nodig.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Quantor schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:06:
Of zo'n usb converteer apparaatje van 25 euro, heb je niet eens een nieuwe pc voor nodig.
De Aldi hier heeft ze op het moment in de aanbieding voor 5 euro ;) Nog goedkoper.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Of zoiets van Pinnacle. S-video kabel en stereo-tulp stekkers aansluiten en opnemen maar. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vhs kwaliteit is zowie extreem brak (ook al dacht ik daar vroeger anders over)

elke goedkope kaart is goed zat (moet je wel video/cvbs/composiet) ingang hebben natuurlijk

Iperf

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Quantor schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:06:
Hmm, mijn ervaring met van die USB convertor dingen is dat ze niet accuraat genoeg zijn om geluid en beeld synchroon te houden bij iets langere video's (>30 minuten). Met een PCI TV kaart ging dit allemaal veel beter.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
Sja, signaal van een oude vhs band over een composiet kabeltje geperst om vervolgens gecaptured en omgezet te worden naar een ander formaat. Gewoon niet teveel van verwachten qua kwaliteit, kan het altijd meevallen. Heb een poosje geleden een 5 jaar oude al gekopieerde videoband van een uitzending van de lokale kabeltv gecaptured met een PVR150 direct naar MPEG2, en kwaliteit valt achteraf best nog wel mee.
Pagina: 1