Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen ,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een manier om .MPEG bestanden van 4 en 8 GB in te laden in Sony Vegas.
Deze die heeft er alleen geen zin in om hier aan toe te geven , hij laat alleen een klein grijs vlakje zien.
Als ik het met kleinere bestanden probeer ( 2 GB ) dan loopt die vast.
Dit geld ook bij Adobe Primiere

Weet iemand een oplossing voor dit probleem ?
Ik heb een aantal split programs geprobeerd maar die werken allemaal niet echt goed.

Ik hoop snel een reactie te krijgen.

Groeten
Tom Porte ;)

Verwijderd

Met welk apparaat zijn die bestanden opgenomen?

Haal die bestanden anders even door gspot heen en check of de gebruikte codec wordt ondersteund door premiere en vegas.

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn opgenomen met een JVC GY-HD101 in 720P
Volgens Gspot heb ik alle codec's , Windows Player kan het ook gewoon afspelen.

Verwijderd

Je kunt in gspot zien welke codecs gebruikt worden en deze vervolgens tegen de codecs die in Vegas ondersteund worden aanleggen. Vziw ondersteunt vegas niet automatisch alle codecs die je computer ondersteunt. Het is dus zaak om te zien of de gebruikte codec overeenkomt met de input codecs van Vegas (sorry, heb even geen zin om te zoeken welke codec je camera gebruikt en de lijst van Vegas op te zoeken). :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ze zijn door de ''ontwikkelaar'' omgelegd naar .MPEG. Het nadeel is dat ze nu blijkbaar wat te groot zijn.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@tomporte, je weet zeker dat je niet gewoon een tijdje moet wachten omdat het veel tijd kost? Soms lijkt ie te crashen en duurt het gewoon erg lang voordat 'ie weer reageert (x aantal minuten, 2-4), gebeurt wel eens met sommige programma's. Daarna kan je gewoon weer verder.

Verwijderd

Topicstarter
Kep ze wel eens een hele nacht laten wachten , en ik heb niet de slechtste computer....

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:25:
Kep ze wel eens een hele nacht laten wachten , en ik heb niet de slechtste computer....
Zou handig zijn als je dan laat weten wat voor PC je hebt; wij kunnen dat helaas niet zien door deze internet-pagina.

Vraag me trouwens af (aangezien ik Vegas niet ken) of daar ook gebruik wordt gemaakt van temp-dir; staat die mogelijk op een FAT32-partitie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Intel Core 2 Quad CPU Q6600 2.40 GHZ
nVidia GeForce 9500 GS
700 GB opslag
3GB RAM
32 Bits
Windows 7

Ik kan niks vinden over een temp-dir , maar zo diep ben ik niet begaan met Vegas.
Alvast bedankt

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Raar dat Vegas problemen heeft met grote bestanden, ik heb vaak zat MPEG's van 5 gig bewerkt en AVI's van 13GB waren soms eerder regel dan uitzondering. Heeft Vegas genoeg ruimte op de partitie waarop hij geïnstalleerd is? Heb je al geprobeerd een bestand van bijv. 20MB te laden? Heb je zoveel mogelijk RAM beschikbaar gemaakt voor Vegas?

Het lijkt mij overigens toch echt een codec probleem, ik zou toch proberen de bestanden om te zetten naar een ander formaat.

[ Voor 26% gewijzigd door MPeek op 07-05-2010 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vegas blijft vast lopen , ik heb hem nu wel in Adobe Primaire gekregen dan knip ik hem daarmee naar een kleiner bestand en exporteer hem dan weer zodat ik hem wel kan openen in Vegas

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En je pc is voor de rest wel geheel stabiel?
Pagina: 1