Toon posts:

Externe toegang LaCie Networkspace 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

dis is mijn eerste post hier en dat is natuurlijk niet voor niets. Ik heb het volgende probleem.

Sinds enige tijd heb ik de LaCie Networkspace 2 en ben daar redelijk tevreden over alhoewel de snelheid erg matig is. Nu wil ik ook overal waar ik ben en een internetverbinding heb mijn data kunnen raadplegen. Dit wil maar niet lukken. Zijn er personen hier die dat wel al met enig succes hebben kunnen doen.

Indien men specefieke vragen heeft kan je me die vragen.

Dank....

Verwijderd

Topicstarter
Bump....

Modem/router is een KPN Experiabox(SpeedTouch 780WL en het probleem zit waarschijnlijk in de beveiligingsinstellingen van deze router te zitten.(firewall) KPN heeft de instellingsmogelijkheden van deze firewall onklaar gemaakt. Kan iemand me toch helpen zonder dat het een ingewikkelde en gevaarlijke procedure wordt?

Ik stap overigens binnenkort over op ziggo. Het modem heeft geen wifi mogelijkheden dus ben ik van plan een wireless router te kopen(802.11n). Welke router is hier geschikt voor.(zo goed als alle maar ik wil dus ook de NAS zowel via LAN als WAN kunnen bereiken) Welke heeft een goede en snelle draadloze dataoverdracht?

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:56
Deze manual, dan hoofdstuk 4.6
Succes

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik heb in de handleiding gezien dat je shares kunt benaderen middels FTP. Lijkt me verstandig dat je dus eerst FTP binnen je LAN gaat proberen werkend te maken. Indien dit lukt (gebruik gebruikersnaam een ww). Ga je poorten op je KPN Experiabox openzetten van buiten naar binnen zodat je vanaf de buitenzijde je ftp mappen kunt benaderen

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
zorg dat je IP d.m.v. de gratis www.dyndns.org een "leuke naam" krijgt (lees inderdaad de manual hiervoor voor de verdere instellingen zoals een paar posts hierboven aangegeven).

Ik heb niet speciaal poorten opengezet in mijn router.

Als je op een willekeurige PC (bij vrienden of familie of op je werk) dan intikt http://"je leuke naam"/ en dan kom je vanzelf in de dashboard terecht die je ook ziet als je op je eigen netwerk naar de LaCie gaat.

Log in met je usernaam en wachtwoord en je ziet je schijf inclusief de bestanden.

Ikzelf doe dat ook en het werkt heel goed.

Gebruik daar wel de Bestandsverkenner voor die je rechtsbovenaan de LaCie webpage kan vinden als icoontje.

Mocht je nog verdere vragen hebben dan horen we dat wel weer.

Zappa Rulez :-)