[Win7] Externe HD aan laten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25
Ik heb in win7 al aangeklikt in energiebeheer dat mijn HDD's niet automatisch na x minuten uitschakelen, maar toch gaan mijn externe HD (hitachi) na 15~min uit en telkens weer opnieuw aan als je een browser opent zoals "Computer". Kan ik ervoor zorgen dat deze gewoon aan blijft? Telkens aan en uit is hoogst irritant en niet bevordelijk voor de levensduur van de HD.

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de USB poorten (device manager) ook aangeven dat die niet "uitgezet" mogen worden om stroom te besparen.

Afbeeldingslocatie: http://www.homeserverland.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer-Discussions-Components-Files/22/0383.disable-power-management-of-the-USB-hub.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25
Helaas werkt dit niet :( Daarnaast zijn er bij mij ook meerdere USB Root Hubs (zoals bij jou, maar dan 2x zoveel) en als ik die allemaal aanpas, zelfs dan maakt het nog geen verschil.

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sommige externe disken (WD essentials bijvoorbeeld) doen dat compleet zelfstandig zonder dat je daar zelf via device management invloed op kunt uitoefenen.
Ik heb twee Iomega's die geen spindown doen, en twee WD Essentials die dat wel doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals alt-92 al zegt, mijn 2 WD Essentials schakelen zich ook zelf uit na een tijdje, maar ik vind dit zelf niet echt hinderlijk, die kleine lag (1-2 seconden) dat je even moet wachten voor je in Verkenner verder kan browsen neem ik er gerust bij, het is trouwens ook met reden dat ze zichzelf uitschakelen (stroombesparing)

Maar voor een oplossing denk ik dat je in deze richting moet kijken, een taak die je door Windows Taakplanner / Task Scheduler elke 14 minuten laat uitvoeren? Bijvoorbeeld iets laten wegschrijven in tekstbestand? Zo blijft je schijf natuurlijk wel actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn Seagate drive zit een tooltje waar je de standby tijd mee kan instellen. Maar ik vind het eigenlijk geen probleem dat ie uit gaat, want zo vaak wordt die drive niet gebruikt.
Pagina: 1