Juist... volgende keer aub gelijk nauwkeurig posten, scheelt onnodige vragen en onjuiste aannames

Het is een Authentic AMD 1200 mhz
AMD athlon(tm)Processor.
Cmos setup utility 1984-2000 Award software .
Ja, leuk, maar welk moederbord is het?
Hij geeft wel bij het opstaren "No array defined "
voor te kijken wat dit wil zeggen moet ik crtl F doen en kom dan in scherm "Fast build (tm) met vermelding
Autosetup (1)
Vieuw drive assigment(2)
Vieuw Array(3)
en dan staat te flikkeren onder 4 "NO DISK IS FOUND PLEASE CHECK THE POWER EN DE DATA CABLE CONNECTION"
"Fast build (tm)" wijst op een Promise ATA RAID controller - maar er zijn tientallen, zo niet honderden SoA borden met zo'n chip erop gemaakt. Dit zegt nog niets qua identificatie.
druk gewoon een toest om verder te doen en alles start prima op ,draait onder win 98 .
Wat ik wel moet bij zeggen is dat als ik de voeding aanleg met schakelaartje op voeding of stekker dan start de computer even op en valt stil en dan moet ik heb gewoon opstarten met de computer knop knop .
Ik voeding heb ik net vervangen ,maar alles identiek .
Dat is vrij normaal. Het aanschakelen van de voeding zorgt dat het bord standbijspanning krijgt, waarmee onder andere de soft power button (wat jij blijkbaar "computer knop knop" (

) noemt) actief wordt. Die moet je dan nog wel indrukken...
Ik hoop iets meer te hebben verteld . Het is wel een reserve computer waar ik elektronishe schakelingen mee simuleer ,maar een mens wil het toch kunnen oplossen en ik denk met jullie hulp zeker .
Je hebt meer verteld, maar juist de benodigde (en gevraagde) informatie achterwege gelaten. Een mens kan het zeker oplossen, maar wederom, deze mensen zijn niet helderziend