tijdsklok (uur) op moederbord MSI KT7 turbo ver 3

Pagina: 1
Acties:

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08-2025
Kan er iemand mij helpen aub .
Waneer ik klok juist plaats vb in bios of onder configuratie dan gaat ze verder goed tijdens het werken met de PC . Wannner ik de computer uitzet en s'anderdaags verder doe dan gaat hij verder op de tijd die ik had bij stoppen de dag ervoor .
De batterij is al vervangen . is een CR 3032 is 3, 2 volt
Weet iemand hoe dit op te lossen . Misschien in de bios een instelling ?
Dank

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:12

D4NG3R

kiwi

:)

Ik wil niet veel zeggen.. maar een knoopbatterij voor de Cmos is altijd nog 3v..
Is dat misschien het probleem?

Edit: Wat is de rest van je hardware? (CPU, Geheugen ect)

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 07-05-2010 13:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CR 3032? Vrijwel ieder modern moederbord werkt met een CR2032

Klinkt alsof je het verkeerde batterijtje gekocht hebt...

...maar dat kunnen we met zo weinig info onmogelijk beoordelen. Doe eens de moeite volledig te zijn - geef aan om welke hardware het gaat, om te beginnen met het type moederbord. Geef ook aan welk OS je draait en wat voor programma's/services je hebt draaien die iets met de tijd doen.

Normaliter zou een lege batterij resulteren in 1 januari 1970 bij het opstarten, niet in de tijd bij het afsluiten. Dat klinkt bijna eerder alsof een programma de tijd opslaat (op schijf) en bij het opstarten ophaalt.

[ Voor 66% gewijzigd door dion_b op 07-05-2010 14:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

• hobbyist-pc
Beste ,

Heb no eend gemeten maar het is iets meer dan 3 volt ,is trouwens een nieuwe en met een ander heb ikook al geprobeerd . Maar toch al bedankt

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hobbyist-pc, er zijn hier genoeg mensen die je willen helpen, maar we zijn niet helderziend. Geef aub een stuk meer info, anders kunnen wij je niet helpen en heeft een topic geen zin :o

Oslik blyat! Oslik!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:12

D4NG3R

kiwi

:)

Beetje flauw misschien.. maar heb je de instellingen wel opgeslagen nadat je de tijd goed had gezet in de bios?

Daarnaast ff de batterij bekeken die ik hier heb, zoals dion_b al zegt is een CMOS batterij altijd nog een CR2032.. (3v) en geen CR3032 (3.2v).

Eerlijk gezegt.. wat is nou het precieze probleem dat je CMOS de verkeerde tijd aangeeft? 1x goedzetten onder windows en je merkt het niet eens meer?

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 07-05-2010 14:13 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• hobbyist-pc
De batterij is wel degelijkCR 2032 (nieuw en 3Volt ).
Het is een Authentic AMD 1200 mhz
AMD athlon(tm)Processor.
Cmos setup utility 1984-2000 Award software .
Hij geeft wel bij het opstaren "No array defined "
voor te kijken wat dit wil zeggen moet ik crtl F doen en kom dan in scherm "Fast build (tm) met vermelding
Autosetup (1)
Vieuw drive assigment(2)
Vieuw Array(3)
en dan staat te flikkeren onder 4 "NO DISK IS FOUND PLEASE CHECK THE POWER EN DE DATA CABLE CONNECTION"
druk gewoon een toest om verder te doen en alles start prima op ,draait onder win 98 .
Wat ik wel moet bij zeggen is dat als ik de voeding aanleg met schakelaartje op voeding of stekker dan start de computer even op en valt stil en dan moet ik heb gewoon opstarten met de computer knop knop .
Ik voeding heb ik net vervangen ,maar alles identiek .
Ik hoop iets meer te hebben verteld . Het is wel een reserve computer waar ik elektronishe schakelingen mee simuleer ,maar een mens wil het toch kunnen oplossen en ik denk met jullie hulp zeker .
Dank

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Heb je bij het verwisselen van de batterij gezien dat er een cmos reset had plaatsgevonden...?!
Voorstel om de batterij eruit te halen en met het strapje factory reset overgezet een bak koffie te pakken en 10 minuten wachten alvorens de batterij terug te zetten...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hobbyist-pc schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:49:
De batterij is wel degelijkCR 2032 (nieuw en 3Volt ).
Juist... volgende keer aub gelijk nauwkeurig posten, scheelt onnodige vragen en onjuiste aannames :o
Het is een Authentic AMD 1200 mhz
AMD athlon(tm)Processor.
Cmos setup utility 1984-2000 Award software .
Ja, leuk, maar welk moederbord is het?
Hij geeft wel bij het opstaren "No array defined "
voor te kijken wat dit wil zeggen moet ik crtl F doen en kom dan in scherm "Fast build (tm) met vermelding
Autosetup (1)
Vieuw drive assigment(2)
Vieuw Array(3)
en dan staat te flikkeren onder 4 "NO DISK IS FOUND PLEASE CHECK THE POWER EN DE DATA CABLE CONNECTION"
"Fast build (tm)" wijst op een Promise ATA RAID controller - maar er zijn tientallen, zo niet honderden SoA borden met zo'n chip erop gemaakt. Dit zegt nog niets qua identificatie.
druk gewoon een toest om verder te doen en alles start prima op ,draait onder win 98 .
Wat ik wel moet bij zeggen is dat als ik de voeding aanleg met schakelaartje op voeding of stekker dan start de computer even op en valt stil en dan moet ik heb gewoon opstarten met de computer knop knop .
Ik voeding heb ik net vervangen ,maar alles identiek .
Dat is vrij normaal. Het aanschakelen van de voeding zorgt dat het bord standbijspanning krijgt, waarmee onder andere de soft power button (wat jij blijkbaar "computer knop knop" ( :? ) noemt) actief wordt. Die moet je dan nog wel indrukken...
Ik hoop iets meer te hebben verteld . Het is wel een reserve computer waar ik elektronishe schakelingen mee simuleer ,maar een mens wil het toch kunnen oplossen en ik denk met jullie hulp zeker .
Je hebt meer verteld, maar juist de benodigde (en gevraagde) informatie achterwege gelaten. Een mens kan het zeker oplossen, maar wederom, deze mensen zijn niet helderziend :o

Oslik blyat! Oslik!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
MSI KT7 turbo ....berucht om z'n (bolle)condensatoren, mischien is dat de oorzaak?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:55
dion_b schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:55:
[...]

Ja, leuk, maar welk moederbord is het?

Je hebt meer verteld, maar juist de benodigde (en gevraagde) informatie achterwege gelaten. Een mens kan het zeker oplossen, maar wederom, deze mensen zijn niet helderziend :o
wakker worden dion, moederbord type staat in topictitle :+ :D

Verwijderd

Klunssmurf schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:10:
MSI KT7 turbo ....berucht om z'n (bolle)condensatoren, mischien is dat de oorzaak?
Nee dan krijg je over het algemeen opstart moelijkheden/hangen van het systeem (meestal de condensatoren van de vrm circuits)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 00:37 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ThinkPadd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:19:
[...]

wakker worden dion, moederbord type staat in topictitle :+ :D
Behalve dat er geen "MSI KT7" bestaat, de KT7 was van Abit, MSI maakte de K7T. Gezien onduidelijkheden en onnauwkeurigheden elders zou ik het even ondubbelzinnig willen weten.

Oslik blyat! Oslik!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Uhhh...de MSI k7t turbo bestaat wel, ik neem aan dat de ts deze bedoeld?

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/133aboards/k7turbo440.jpg

• hobbyist-pc
Beste ,

Het is wel degelijk dat moederbord dat Klunssmurf hier in foto zet .
Maar ik zou niet meer weten welke gegevens ik nog meer moet opgeven . Er zitten ook geen bolle condensatoren in . (zou ze zeker al vervangen hebben .)
Maar toch iedereen al van harde bedankt voor de vele reakties . Ik kijk ook nog even verder .
Dank, maar wie nog iets weet , laat maar weten .

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je zou zoals ik al aangaf eens software kunnen uitsluiten. Draai eens een paar boots vanaf een LiveCD. Vertoont het systeem hetzelfde gedrag, dan zit het probleem ws in hardware, zo niet zit het hoogstwaarschijnlijk in je software.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1