Wat zijn de beste keuzes/mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-01 11:47
Dag allemaal,

3 jaar geleden heb ik mijn systeem aangekocht en nu begint het een beetje te traag te worden voor nieuwe games, applicaties enz. Daarom ga ik het systeem proberen te oc'n maar ik wou graag van jullie weten wat de grootste performance winst zal geven (CPU, Gra. Kaart, geheugen of alledrie) en of die winst wel de moeite is.

Mijn 3Dmark06 score is met dit systeem (niets oc) 9986 marks. Niet echt veel dus...
Detail score:
3DMark Score 9986 3DMarks
SM 2.0 Score 4672
SM 3.0 Score 4805
CPU Score 2114

Systeem:
Operating system Microsoft Windows 7
System type 32-bit
Motherboard manufacturer MSI
Motherboard model MS-7350 (P6N SLI)
Memory 2048 MB
Processor Intel Core 2 Duo Processor E6600
Processor clock 2400 MHz
Physical / logical processors 1 / 2
Multicore 2 Processor Cores
FSB 267 MHz
Graphics card NVIDIA GeForce 8800 GTX
Graphics card vendor Nvidia Corp
Graphics memory 768
Core clock 108
Memory clock 337
Driver name NVIDIA GeForce 8800 GTX

[ Voor 5% gewijzigd door tboheeren op 07-05-2010 13:40 ]

Inventaris

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Als ik ze je specs eens bekijk, lijkt het me dat je processor je GPU nogal bottlenecked. Normaal is het het verstandigst om je GPU te vervangen, maar bij deze proc lijkt me dat een beetje verloren moeite.

• tboheeren
Ben even niet mee. Kan het dat je bedoelt dat ik de CPU moet vervangen en niet de GPU?
Als je zegt dat de cpu de bottleneck is... dan kan ik deze proberen te overclocken en zo de bottleneck verwijderen/verminderen niet?

[ Voor 25% gewijzigd door tboheeren op 07-05-2010 14:43 ]

Inventaris

• Cayenne
verwijderen/verminderen niet? Snap je laatse zin alleen zonder 'niet'. Verder klopt het wel inderdaad.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

3 jaar geleden heb ik mijn systeem aangekocht en nu begint het een beetje te traag te worden voor nieuwe games, applicaties enz.
Als je ook even meldt welke games en apps dat precies zijn en welke instellingen je gebruikt? ;)

• tboheeren
@Cayenne: "dan kan ik deze proberen te overclocken en zo de bottleneck verwijderen/verminderen, nietwaar?

@Jejking: WoW op ultra high en ik wil graag CoD:MW2 eens installeren en testen maar de settings weet ik dus nog niet.

Inventaris

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Goed... wat dacht je van: allebei overklokken? E6600 = voormalige OC-koning. 8800GTX ook alleen zorg wel even voor goede koeling ivm uitvallen van deze kaartjes bij grootschalige en vaak voorkomende temperatuurwisselingen.

• tboheeren
Okay doen we! Ja die 8800GTX is al een keer stuk gegaan en toen heb ik hem terug kunnen fixen in de oven. Dus ik weet niet of ik die hard ga kunnen overclocken...

Inventaris

• Cayenne
tboheeren schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:55:
@Cayenne: "dan kan ik deze proberen te overclocken en zo de bottleneck verwijderen/verminderen, nietwaar?
Zo zie je maar hoe belangrijk het is om komma's te gebruiken...

Verwijderd

de E6600 is een goede overclocker, het is dus zeker mogelijk om hiermee 4 Ghz te halen mits je een goede koeling hebt.

van grafische kaarten overclocken heb ik verder geen verstand, maar zo te zien heb je daar zelf wel verstand van :P

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:30

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:47:
de E6600 is een goede overclocker, het is dus zeker mogelijk om hiermee 4 Ghz te halen mits je een goede koeling hebt.

van grafische kaarten overclocken heb ik verder geen verstand, maar zo te zien heb je daar zelf wel verstand van :P
4,0 is best moeilijk 3,6 is reëel doel.

De Nvidia chipsets staan er niet om bekend om super te overclocken in vergelijking met een Intel chipset. Maar gelukkig is het een dual core dus het moet wel redelijk gaan. Het is gewoon proberen en testen. Als je niet weet hoe het moet gebruik een tutorial. Met Google kan je genoeg vinden.

Ook is jouw systeeminformatie een copy paste vanuit een programma die hardware info geeft.
Totaal niet duidelijk, ik heb geen idee precies welk geheugen je bevoorbeeld hebt. Hoe goed je koeling is en ga zo maar door.

En ja, ik zou beiden overclocken.

[ Voor 15% gewijzigd door Zenix op 07-05-2010 23:28 ]

Pagina: 1