Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penskuhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09-2020
Hallo allemaal,

Wij geven binnenkort met onze vriendengroep een feest, en aangezien ik de enige ben die enigzins met photoshop overweg kan is mij gevraagd om een mooie flyer te maken. Ik heb een opzetje bedacht, en eigenlijk krijg ik alles voor elkaar. De enige uitdaging die ik heb is een achtergrond maken. Ik heb een mooi idee en heb een voorbeeld gevonden van zo'n dergelijke achtergrond.

http://info.olf.be/images/archief/flyer2008front.png

Dit is in photoshop vast en zeker makkelijk te maken, maar hoe begin ik en welke gereedschappen heb ik nodig? Daar loop ik een beetje op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Wat heb je zelf al geprobeerd te maken? :)

Zoektermen: sunburst, grunge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 22:42

Zeror

Ik Henk 'm!

Is niet zo heel moeilijk om te maken.

- Maak een nieuw document aan waarbij de breedte en hoogte hetzelfde zijn bijv. 2000x2000.
- Maak dan een selectie van 100x100 pixels en selecteer de hoek linksboven. Maak het blokje zwart.
- Maak dan een nieuw selectie van 200x100 pixels en selecteer weer de hoek linksboven. Je zou nu een rechthoek moeten hebben met de linker helft zwart en de rechter helft wit.
- Met de selectie nog aan op die linkerbovenhoek ga je naar Edit > Define pattern.. en klik daar op OK.
- Maak je document weer helemaal wit.
- Pak nu het vulemmertje en kies om het document te vullen met een pattern, namelijk die je net hebt aangemaakt.
- Je document zou nu verticale balken moeten hebben.
- Ga nu naar Filter > Distort > Polar Coordinates en kies voor rectangular to Polar.
- DONE

Je kan je 'zonnestralen' variëren door dunnere/dikkere balken te maken of de balken verder uit elkaar te zetten etc...

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 07-05-2010 14:30 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 13:55

Zuurstok

Passionately curious

flyers moet je maken in illustrator, niet photoshop imo :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zuurstok op 07-05-2010 14:32 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penskuhh
BobF. schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:32:
flyers moet je maken in illustrator, niet photoshop imo :)
Is illustrator makkelijker voor zulke dingen? Heb daar namelijk nog geen ervaring... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penskuhh
Rakkerzero schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:29:
Is niet zo heel moeilijk om te maken.

- Maak een nieuw document aan waarbij de breedte en hoogte hetzelfde zijn bijv. 2000x2000.
- Maak dan een selectie van 100x100 pixels en selecteer de hoek linksboven. Maak het blokje zwart.
- Maak dan een nieuw selectie van 200x100 pixels en selecteer weer de hoek linksboven. Je zou nu een rechthoek moeten hebben met de linker helft zwart en de rechter helft wit.
- Met de selectie nog aan op die linkerbovenhoek ga je naar Edit > Define pattern.. en klik daar op OK.
- Maak je document weer helemaal wit.
- Pak nu het vulemmertje en kies om het document te vullen met een pattern, namelijk die je net hebt aangemaakt.
- Je document zou nu verticale balken moeten hebben.
- Ga nu naar Filter > Distort > Polar Coordinates en kies voor rectangular to Polar.
- DONE

Je kan je 'zonnestralen' variëren door dunnere/dikkere balken te maken of de balken verder uit elkaar te zetten etc...
Hmm, rare vraag... hoe maak ik een selectie? en hoe kan ik zien hoeveel pixels ik precies selecteer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 22:42

Zeror

Ik Henk 'm!

In principe kan beide programma's gebruikt worden. Alleen bij Illustrator moet je hele andere dingen letten mbt afdrukken dan bij Photoshop.
Penskuhh schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:33:
[...]
Hmm, rare vraag... hoe maak ik een selectie? en hoe kan ik zien hoeveel pixels ik precies selecteer?
In de werkset staat linksbovenaan de selectietool. Dan krijg je bovenaan opties te zien. Kies voor style Fixed size.

[ Voor 54% gewijzigd door Zeror op 07-05-2010 16:37 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
Je kunt ook gewoon een (beginners) cursus Photoshop en of Illustrator opzoeken via Google.
Genoeg te leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226971

De vraag om een zonnestraal te maken is al eerder gesteld:

[Photoshop] Zonnestraal-effect namaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 28-05 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

willem169 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:47:
Je kunt ook gewoon een (beginners) cursus Photoshop en of Illustrator opzoeken via Google.
Genoeg te leren ;)
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Nou vind ik dat je in dit topic veel te weinig eigen vondsten laat zien, op die éne geGooglede poster na.
Ik zou je topic kunnen sluiten met als reden een gebrek aan eigen inzet, maar dan zien wij weer niet of je ooit iets geleerd hebt van onze tips. Dus ik stel voor dat je een plaatje uploadt van hoe ver je nu al bent :)

Dan kunnen we aan de hand daarvan je weer gericht tips geven. Als je poster strikt privé is moet je het even zeggen, maar als je graag hulp wil vanaf het punt waar je nu gestrand bent, post hem dan hier. Alleen vragen stellen over welke Photoshop-gereedschappen je moet gebruiken om te selecteren, is veel te gemakkelijk, dan ben je met Googlen sneller dan hier op onze replies te gaan zitten wachten, en dan is verder gaan met dit topic ook zinloos.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penskuhh
Harstikke bedankt voor de informatie! Als ik had geweten dat er een begrip was voor deze soort achtergrond was ik er denk ik ook wel uitgekomen doormiddel van zoeken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:24
Krijgen we nog een voorbeeld van het eindresultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

*Nee, dit voegt veel toe :|

[ Voor 84% gewijzigd door RobIII op 11-05-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 28-05 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

RobIII: goed gezien. D-rez, dit had je beter in een TR kunnen zetten dan zo open in het topic.

Ik ga de voortgang van Penskuh niet meer afwachten, deze gaat op slot.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.