[Win7] Upgrade zonder oude OS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een maand geleden mijn nieuwe computer in elkaar gezet en windws 7 er op gezet. Echter bleek dat ik de verkeerde versie heb aangeschaft omdat dit een upgrade versie is. Dit houd blijkbaar in dat ik al een OS op mijn computer had moeten hebben.

Mijn vraag is als volgt: Ik heb nog een CD van windows XP liggen die nog 2 van de 3 activaties beschikbaar heeft. Is het mogelijk om zonder heel XP er op te zetten toch gebruik te maken van deze code, zodat ik dan de 'upgrade' alsnog kan uitvoeren?

Vriendelijke groet

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Probeer het, ik weet niet of het bij Windows 7 nog steeds zo werkt, maar in het verleden kon tijdens de installatie gevraagd worden naar de CD van het oude OS.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies? Wat proberen?
Ik heb windows 7 er dus al een maand op staan en is dus al geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Gotiniens

Fairly odd Tim

Als hij het doet is er toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:15

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

gewoon nog een keer windows 7 eroverheen zetten en dan activeren.

hij zal dan zien dat je geupgrade hebt en activeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Hubert op 07-05-2010 12:55 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat is dan het probleem als het al geinstalleerd staat?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 staat er nu een maand op, maar ik kan hem denk ik niet meer gebruiken als ik hem niet activeer.
Dit omdat het een upgrade versie is, wat dus een oudere OS nodig heeft en waarschijnlijk daarvan de activeringscode checked om te zien of dat wel een volledige versie was.

Aangezien ik er geen oude OS eerst op had, maar nog wel een cd heb liggen met XP wil ik dus weten of ik die kan gebruiken zonder heel xp te installeren, en dan weer te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een huisgenoot van mij had laatst precies hetzelfde. Ik heb hem toen twee keer geïnstalleerd. Dus eerst een kale installatie, en vervolgens de installatie nogmaals doorlopen maar dan dus voor de upgrade optie kiezen. Vervolgens kon hij hem wel activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In dit topic staat dat ik dan een 'clean' install moet doen. Dan ben ik dus alles kwijt?
Is er geen andere manier om mijn upgrade versie alsnog te kunnen activeren zonder eerst xp er weer op te zetten, en dan te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:04:
[...]

In dit topic staat dat ik dan een 'clean' install moet doen. Dan ben ik dus alles kwijt?
Is er geen andere manier om mijn upgrade versie alsnog te kunnen activeren zonder eerst xp er weer op te zetten, en dan te upgraden?
Heb je mijn reply niet gelezen??

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:06:
[...]

Oh sorry,

Maar bedoel je hierbij dat ik dus eerst windows xp moet installeren? en dan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hubert schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:06:
[...]

No offence, maar uit jouw reply maak ik ook niet op of je dan alles kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:04:
[...]

Je hebt nu een clean install gedaan met de upgrade cd. Google kent wel websites met mensen die dit ook hebben gedaan en hoe zij deze geactiveerd hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het voor de duidelijkheid keer nog een keer uitleggen ;)

29 dagen geleden op mijn nieuwe pc de 'windows 7 ultimate UPGRADE' versie erop gezet. Deze kon ik 30 dagen gebruiken tot ik hem MOEST activeren.

Ik was mij er niet van bewust dat dit niet de volledige versie was.

Ik heb nog wel een windows XP installatie liggen die nog ongebruikt is.

Ik wil zonder heel XP te installeren mijn windows 7 activeren door de activerings code te gebruiken van de windows xp, zodat het een legale upgrade wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:07:
[...]

Oh sorry,

Maar bedoel je hierbij dat ik dus eerst windows xp moet installeren? en dan upgraden?
Ik zal het nog een keer zeggen.
Je hebt een windows 7 upgrade versie.
deze installeer je weer vanuit je huidige windows 7 en na de installatie activeer je hem.
je raakt daarbij niks kwijt en hoeft niet met windows xp aan de slag eerst. :)

(en ja dat werkt heb het zelf namelijk ook gedaan zo ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Hubert op 07-05-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Aghanim schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:07:
[...]

No offence, maar uit jouw reply maak ik ook niet op of je dan alles kwijt bent.
none taken, maar als dat zou optreden zou ik dat wel zeggen natuurlijk.. volgens mij was mijn reply duidelijk genoeg, maar goed ik heb het nog een keer geformuleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:23:
[...]

Ik zal het nog een keer zeggen.
Je hebt een windows 7 upgrade versie.
deze installeer je weer vanuit je huidige windows 7 en na de installatie activeer je hem.
je raakt daarbij niks kwijt en hoeft niet met windows xp aan de slag eerst. :)

(en ja dat werkt heb het zelf namelijk ook gedaan zo ;) )
Sorrie hoor, misschien ben ik gewoon knetter dom, maar is de reden dat ik hem niet kan activeren JUIST omdat het een upgrade is, en ik geen 'bodem' heb (oude volledige versie)

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je upgrade je huidige upgrade install die je clean geinstalleerd had :) Volgens meneer hierboven zou dat moeten werken :)

Om jezelf wat meer tijd te gunnen:
slmgr -rearm 

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 07-05-2010 13:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:26:
[...]

Sorrie hoor, misschien ben ik gewoon knetter dom, maar is de reden dat ik hem niet kan activeren JUIST omdat het een upgrade is, en ik geen 'bodem' heb (oude volledige versie)

8)7
Dat is juist de truck. De upgrade licentie checkt alleen of je hem hebt geupgrade, niet wat je hebt geupgrade. Dus als je nu die Windows 7 upgrade DVD erin doet en klikt op upgrade dan gaat hij je huidige installatie upgraden (wat een zinloze actie is, want je hebt al windows 7). Vervolgens kun je hem wel activeren want je hebt je Windows 7 installatie geupgrade naar Windows 7. Het is een "bugje" waar je handig gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Ik heb laatst een Acer laptop opnieuw geinstalleerd. Werd geleverd met Vista Home Premium 32Bit en we hebben de gratis upgrade naar Windows 7 besteld (Windows 7 Home Premium 64Bit).

Deze kon dus niet op elkaar. Ik heb de hele schijf leeggehaald en geboot met de upgrade dvd en heb 'm zonder enige problemen kunnen activeren zonder oude media. Maar het zou kunnen zijn dat die OEM upgrade DVD een controle uitvoert of het ook daadwerkelijk op een Acer geinstalleerd werd.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dus je moet niet je huidige install activeren (wat volgens jou niet lukt, wel geprobeerd? want sommige upgrade licenties kun je wel activeren zonder bodem), maar je huidinge niet geactiveerde installatie inplace upgraden. (dus geen format, geen custom)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:43:
Mijn vraag is als volgt: Ik heb nog een CD van windows XP liggen die nog 2 van de 3 activaties beschikbaar heeft.
Wat voor XP versie is dat dan waarbij je 3x kan activeren...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:29:
[...]

Dat is juist de truck. De upgrade licentie checkt alleen of je hem hebt geupgrade, niet wat je hebt geupgrade. Dus als je nu die Windows 7 upgrade DVD erin doet en klikt op upgrade dan gaat hij je huidige installatie upgraden (wat een zinloze actie is, want je hebt al windows 7). Vervolgens kun je hem wel activeren want je hebt je Windows 7 installatie geupgrade naar Windows 7. Het is een "bugje" waar je handig gebruik van kan maken.
Okee dan zal ik dit proberen. Eerst even backup maken.
crack_en_hack schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:37:
[...]

Wat voor XP versie is dat dan waarbij je 3x kan activeren...?
Een of ander 'family pack' waarbij ik op 3 pc's xp kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, heb hem nogmaals dus geinstalleerd, voorlopig nog geen popups gehad dat ik hem moet activeren.
Volgens mij zit ik wel goed.. zo niet dan kom ik hier weer ;)

Bedankt & groeten

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:40

ResuCigam

BOFH

Hier een andere manier om direct een upgrade te kunnen installeren:

Put simply, the goal here is to clean install Windows 7 on a virgin, unused PC. You can boot and run Setup with the Upgrade media for Windows 7, but when you go to activate, it won't work.
After performing the clean install, ensure that there are no Windows Updates pending that would require a system reboot. (You'll see an orange shield icon next to Shutdown in the Start Menu if this is the case).
Then, open regedit.exe with Start Menu Search and navigate to:
HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/
Change MediaBootInstall from "1" to "0".
Open the Start Menu again and type cmd to display a shortcut to the Command Line utility. Right-click this shortcut and choose "Run as administrator." Handle the UAC prompt.
In the command line window, type: slmgr /rearm
Then tap ENTER, close the command line window and reboot. When Windows 7 reboots, run the Activate Windows utility, type in your product key and activate windows.

Dit stappenplan heb ik meerdere malen gebruikt!

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:37
Krypt schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:30:
Ik heb laatst een Acer laptop opnieuw geinstalleerd. Werd geleverd met Vista Home Premium 32Bit en we hebben de gratis upgrade naar Windows 7 besteld (Windows 7 Home Premium 64Bit).

Deze kon dus niet op elkaar. Ik heb de hele schijf leeggehaald en geboot met de upgrade dvd en heb 'm zonder enige problemen kunnen activeren zonder oude media. Maar het zou kunnen zijn dat die OEM upgrade DVD een controle uitvoert of het ook daadwerkelijk op een Acer geinstalleerd werd.
De upgrade DVD die OEM's leveren werken inderdaad anders. Deze gaan (als ik me niet vergis) ook uit van een bepaalde code die in je BIOS geflashed/meegebakken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kreeg net fijn een bericht dat ik geen ..legitieme.. versie van windows gebruik.
Het heeft dus niet geholpen de upgrade over de upgrade te installeren.

Ik weet niet wanneer dit probleem serieus wordt in de zin van constante popups etc, dus ik hoop zo snel mogelijk een oplossing te kunnen vinden.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:25:
Hallo,

Kreeg net fijn een bericht dat ik geen ..legitieme.. versie van windows gebruik.
Het heeft dus niet geholpen de upgrade over de upgrade te installeren.

Ik weet niet wanneer dit probleem serieus wordt in de zin van constante popups etc, dus ik hoop zo snel mogelijk een oplossing te kunnen vinden.

Groeten
Heb je hem na het upgraden wel kunnen activeren dan?
Pagina: 1