Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraag:

Ik heb een brief ontvangen van een incassobureau waar ik mijn vraagtekens bij heb.

De hoofdsom is 47,40 er wordt geen rente berekend maar de incassokosten zijn 62.00.
Nu had ik ergens gelezen dat de wettelijke hoogte van incasso kosten maar 37 euro mag zijn
Plus dat ik van de schuldeiser een aangetekende brief had moeten ontvangen mbt tot vordering van de kosten.

Klopt dit?

Want wat ik wilde doen was de originele rekening te betalen omdat de kosten die de incassobureau heeft berekend veel te hoog is plus dat ik van geen enkele partij een aangetekende brief heb ontvangen.
Dus moet het betalen van de hoofdsom voldoende zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 12:06 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat van die aangetekende brief klopt in ieder geval niet (afaik).

En als je hier kijkt dan klopt dat bedrag van €37 euro inderdaad. Let wel, dit is excl btw.
Linkje is interessant leesmateriaal voor je, denk ik :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 07-05-2010 12:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees wel even die link door. ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 12:11 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:09:
[...]

Dus dan zou het:

47,40 + 37 + 7,03 = 91.43 moeten betalen?
In principe wel.

Zijn die 62 euro expliciet alleen incassokosten en zit daar niet toevallig 'administratiekosten wegens versturen van een herinnering' van de schuldeiser bij?
(sommige bedrijven (Nuon staat me bij, bijv) vragen een extra bedrag bovenop de rekening per verstuurde herinnering)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:13:
[...]
In principe wel.

Zijn die 62 euro expliciet alleen incassokosten en zit daar niet toevallig 'administratiekosten wegens versturen van een herinnering' van de schuldeiser bij?
(sommige bedrijven (Nuon staat me bij, bijv) vragen een extra bedrag bovenop de rekening per verstuurde herinnering)
Ja, zonder enige toevoeging van rente. En uitleg van de kosten. Maar ik had al vernomen dat incassobureaus daar graag vaag over zijn.