Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opensource E-commerce pakket voor virtuele goederen?

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 16:06

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Een kennis van mij wil bepaalde ontwerpen in PDF-bestanden met behulp van een internetsite aan de man of vrouw brengen. Hij is op de hoogte van het feit dat dit soort handelswaar niet of nauwelijks is te beveiligen en hij derhalve een grote kans loopt dat dit project geen groot financieel succes wordt. Hij doet het dan ook meer voor de leuk, dan voor het grote geld. Het moge dan ook duidelijk zijn dat dit project niet te veel mag kosten.

Nu wil ik hem wel helpen om een of ander opensource webwinkelpakketje van het net af te trekken en dit op een server te installeren. Daarnaast wil ik ook nog frontend naar zijn smaak aanpassen. Het probleem is echter het vinden van een e-commercepakket dat op zijn situatie is toegespitst. De meeste pakketten die ik heb gevonden zijn webwinkels voor tastbare goederen en hebben derhalve een uitgebreid ordertracksysteem, backorders, etc. etc. Dit is te ingewikkeld voor het beoogde doel.

De bedoeling is dat er een preview wordt getoond van een ontwerp, deze kan worden aangeschaft via de site en kan worden betaald via Creditcard of Ideal met Multisafepay). Na de aanschaf krijgt de gebruiker een persoonlijke link via e-mail toegestuurd waar hij het desbetreffende document kan downloaden. Als het downloaden gelukt is, verdwijnt de mogelijkheid om het document via die unieke link te downloaden.

Zoals jullie kunnen zien dient het systeem uit te blinken in eenvoud en snelheid. Men moet het ontwerp binnen 2 minuten op zijn computer hebben staan. Weet iemand of de bovenstaande omschrijving veel overeenkomsten vertoont met een bestaand pakket of is er een andere mogelijkheid?

Ik zit namelijk te denken aan een standaard e-commerce pakket (zoals http://www.zencart.com, VirtueMart, etc) en de beoogde specifieke functionaliteit aan een programmeur uit te besteden door middel van een soort bieding. Je hebt van die sites waar je een klus (bijvoorbeeld een designopdracht) kan omschrijven en professionals zich op kunnen aanbieden voor een x bedrag. Weet iemand een dergelijke site waar ik dit soort programmeeropdrachten kan opgeven?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 20:36
Ik heb in het verleden vaak osCommerce gebruikt, altijd tevreden mee geweest en werkt simpel.
Hoop plugins, grote community en so far I know goede support.

De PDF's zou je igg per verkoop kunnen watermarken zodat je in ieder geval weer wie de ontwerpen uitlekt.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR