Ik zit nu al een tijd vast op een overzichtsformuliertje. Hij werkt alleen moet ik in het zoekveld op datum moet ik zoeken op de volgende methode: Y-m-d. $q is mijn vraag zeg maar en deze is als volgt in een query gezet:
Ik heb de query even verkort omdat deze werkt en er een hoop overbodige informatie instaat. Heb even alleen de stukjes gekozen die van toepassing zijn op dit probleem.
Voor $q geef ik ook nog op:
Als ik Y-m-d verander in d-m-Y dan zorgt dat er niet voor dat ik in het zoekveld d-m-Y in kan vullen. Het blijft dan zoeken op Y-m-d.
Het zoeken gaat dmv een javascript:
Wat ik graag zou willen weten is er misschien een optie in de javascript om de invoer te veranderen? Of kan mysql_real_escape_string wel gewoon om gaan met d-m-Y maar doe ik iets fout. Of is er iets anders wat niet klopt?
Mocht er nog informatie ontbreken dan kan ik die verstrekken uiteraard
PHP:
1
2
3
| $query="SELECT ...FROM .... WHERE table1.STARTTIME LIKE '%$q%' AND table1.STARTTIME>CURDATE(); |
Ik heb de query even verkort omdat deze werkt en er een hoop overbodige informatie instaat. Heb even alleen de stukjes gekozen die van toepassing zijn op dit probleem.
Voor $q geef ik ook nog op:
PHP:
1
| $q=mysql_real_escape_string(date("Y-m-d", strtotime($_GET['q']))); |
Als ik Y-m-d verander in d-m-Y dan zorgt dat er niet voor dat ik in het zoekveld d-m-Y in kan vullen. Het blijft dan zoeken op Y-m-d.
Het zoeken gaat dmv een javascript:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| var xmlHttp function searchDate(str) { xmlHttp=GetXmlHttpObject() if (xmlHttp==null) { alert ("Browser does not support HTTP Request") return } var url="searchresult4.php" url=url+"?q="+str url=url+"&sid="+Math.random() xmlHttp.onreadystatechange=stateChanged xmlHttp.open("GET",url,true) xmlHttp.send(null) } |
Wat ik graag zou willen weten is er misschien een optie in de javascript om de invoer te veranderen? Of kan mysql_real_escape_string wel gewoon om gaan met d-m-Y maar doe ik iets fout. Of is er iets anders wat niet klopt?
Mocht er nog informatie ontbreken dan kan ik die verstrekken uiteraard
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt