(Office2k3) author bij nieuwe documenten onjuist

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 21:15
Ik heb een terminal server opgezet met Windows 2008 R2 zodat mijn vriendin op afstand dezelfde bestanden en programma`s heeft.

Echter worden bestanden van Office opgeslagen met onjuiste informatie. Als je naar de informatie kijkt zie je dat de bestanden zijn aangemaakt door de Administrator en niet door de gebruiker die het opslaat.

Ik heb dit zowel in mijn profiel als dat van mijn vriendin.

Google leverde niets op dus ik hoop dat jullie een mogelijke oorzaak/oplossing hebben.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:29
Change the author name for new documents
Google keywords: office 2003 author

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Bedankt voor je reactie mhoogendam maar het probleem is dat het standaard Administrator is.

Normaal gesproken gebruikt Office de naam van de persoon die is ingelogd. Ik weet dat je dit op deze manier kan oplossen maar ik zoek meer een oplossing waarbij het voor alle gebruikers in een keer geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Bij mij op werk draait ook een TS... Hier op draait ook Office 2007 en hierbij worden documenten ook opgeslagen als maker: "Administrator". Ik heb nog nooit gehoord dat dit anders kan. Ik denk dat het een kleine moeite is om de oplossing zoals mhoogendam vermeld heeft uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40
Mentox schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:04:
Bedankt voor je reactie mhoogendam maar het probleem is dat het standaard Administrator is.

Normaal gesproken gebruikt Office de naam van de persoon die is ingelogd. Ik weet dat je dit op deze manier kan oplossen maar ik zoek meer een oplossing waarbij het voor alle gebruikers in een keer geregeld is.
Normaal gesproken gebruikt Office de naam van het account die Office geinstalleerd heeft. Waarschijnlijk is dat bij jullie de Administrator. Elke gebruiker moet daarom die gebruikers gegevens instellen.

Of je kan een inlog scriptje maken die het instelt. Dit is de sleutel waar het volgens mij in moet staan:

code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\Common\UserInfo

Op deze link geven ze aan dat als je die key verwijderd dat Office dan vraagt om de gegevens

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
urk_forever schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:55:
[...]

Normaal gesproken gebruikt Office de naam van het account die Office geinstalleerd heeft. Waarschijnlijk is dat bij jullie de Administrator. Elke gebruiker moet daarom die gebruikers gegevens instellen.

Of je kan een inlog scriptje maken die het instelt. Dit is de sleutel waar het volgens mij in moet staan:

code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\Common\UserInfo

Op deze link geven ze aan dat als je die key verwijderd dat Office dan vraagt om de gegevens
Hey urk_forever, dit is precies wat ik nodig heb. Ik heb het register al doorgezocht maar heb er blijkbaar overheen gekeken. Heel erg bedankt!

Pagina: 1