Toon posts:

Samsung G3 moet steeds opnieuw inschakelen, reuze irritant..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb geprobeerd te kijken of er al een soortgelijke topic was, maar kon het niet zo gauw vinden, dus sorry als deze er toch blijkt te zijn.

Ok, ik heb dus een Samsung G3 mobiele HDD van 1,5TB, 't is een super ding op het feit na dat hij wel een beetje ERG zuinig is met energie, want hij gaat in een soort slaap-modus als deze een tijdje niet wordt gebruikt. Goed voor energie-besparing, reuze irritant omdat het voor veel vertraging zorgt. Zelf bij het opstarten van een spel, en Joost mag weten waarom de computer deze schijf opstart terwijl er niks op staat waarom deze nodig zou zijn voor een spel, voor cache misschien denk ik, maar zelfs bij het opstarten van een spel wordt de schijf uit z'n slaap-modus gehaald en start het spel niet voordat de schijf op toeren is. Zo ook met het opslaan van bestanden naar deze schijf toe, best lang wachten voordat ik kan beginnen met een plekkie opzoeken om het bestand op te slaan.

Dus de vraag is, is er een manier om dit uit te zetten? Heb al bij de Eigenschappen van de schijf gekeken, maar kan nergens iets van een optie vinden.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wellicht handig om je OS te melden, en bij het energiebeheer van je OS uit te schakelen dat de schijven na een x aantal minuten een spindown moeten doen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is het een USB schijf? Dan zit het gewoon in het energiebeheer van je OS.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7, sorry, vergat dat te melden ja, en het is USB, ik zal even bij Energiebeheer kijken dan, dank je.

Verwijderd

Topicstarter
Geen geluk, heb harde schijven uitschakelen uitgezet, en nog steeds schakelt de mobiele harde schijf zich na een tijdje uit.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ja het zit op de chip in het kastje dus je kan het niet uitschakelen.
Ik heb ook 3 van die G3 1,5TB schijven gehad en heb ze uiteindelijk maar open gesloopt en de schijven in mn NAS gestopt.

Alle proemn in n drek

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Probeer Drive Power Manager eens. Die spreekt de schijf direct aan.
Ik denk wel niet dat alle USB schijven worden ondersteund.
Pagina: 1