Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:39

pdavie2311

Live life to the fullest..

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier, mijn naam is Patrick en ik zit er aan te denken om de Panasonic TX L42D25 te gaan kopen.
Mijn vrouw en ik zijn bezig met de bouw van een woning en 1juli kunnen we erin. Ik wil mijzelf dan graag een nieuwe TV cadeau doen. Onze huidige, LCD Samsung, 82cm verhuisd naar de slaapkamer, haha..

Ik wil alleen de LED TV aan de muur hebben, geen decoder, alle kabels gaan door de muur de trapkast in. Deze tv heeft dus ook een sleuf waar de kaart in kan van bijv Ziggo of KPN? Ik wil geen kastje of wat dan ook onder de tv hebben op de muur snap je?
Ik weet nog niet wat ik neem aan tv provider. Bij KPN kun je zo'n harddisk recorder erbij krijgen, maar zit ik weer met zo'n kastje..Wel wil ik internetten op tv, zodat ik online films kan kijken. Interactive tv wil ik ook, dat kan toch zonder kastje?

Mijn vraag: Kan ik dit realiseren met deze TX L42D25? Hij lijkt mij qua specificaties etc goed te zijn, alleen niet zo dun als de samsung, maar ik kies dan voor kwaliteit, toch?

Ik hoor graag tips hoe ik bovenstaand kan realiseren?

Edit...Ik heb deze vraag ook bij Panasonic modellen gevraagd, maar mss weet iemand hier de goede oplossing of tip??

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Als je een versterker er aan hangt (met een kabel die naar de trapkast gaat), dan kun je zoveel apparatuur aansluiten op de tv als je maar wilt. Er bestaan kastjes die infra rood signalen doorsturen zodat je toch kan zappen vanaf de bank.

edit:
zoiets dus:
http://www.marmitek.nl/en/pdf/9728.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Superfly04 op 07-05-2010 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij ziggo heb je deze CI+ module nodig om digitaal tv te kijken zonder ontvanger. Of dat ook "on demand"/"interactief" kan weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Daarvoor moet je even bij Panasonic aankloppen. De D25 ondersteunt ook internet op je tv, maar dat gaat niet verder dan dat je een youtube icoontje kunt aanklikken en zo video's op youtube kunt opzoeken (je kunt volgens mij een usb-toetsenbord aansluiten). Je kunt dus niet browsen naar je favoriete sites, daarvoor heb je een pc of laptop nodig.

Voor opnames kun je gebruik maken van de usb-poorten. Als je hieraan een usb-hardeschijf hangt, kun je er tv-programma's op opnemen. Deze opnames zijn alleen op jouw tv te gebruiken/bekijken, dus niet bij de buren op hun Panasonic D25-televisie en je kunt ze ook niet naar je laptop overzetten. Een kopie maken voor anderen is dus onmogelijk vanwege rechtenkwesties o.i.d.

Verder sluit ik me aan bij Superfly04: als je echt flexibel wil zijn met je aansluitingen, kun je het best een AV-receiver (liefst met hdmi) aansluiten op je televisie en daarop alle apparatuur aansluiten. Maarja, als ik het zo lees ben je niet heel veeleisend, want wat je noemt past er ook zonder receiver wel op :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
@ bovenstaande reacties...SUPER BEDANKT!!

Wat is zo'n forum toch een uitkomst man! Als ik het goed begrijp, moet ik dus even uitzoeken of de D25 zo'n CI module heeft...En wil ik wel opnemen ofwat, dan hang ik even een harddisk usb schijfie aan mijn LED...Dan ben ik er zeg maar...Uiteraard krijg ik een draadloos netwerk van Lynksyss? in mijn nieuwe woning voor mijn laptop..Maar als ik nu draadloos, doe het nu nog via een kabel, via mijn laptop op pc wil internetten, wat ben ik dan nog nodig? Meer hoeft van mij eigenlijk niet...Alleen het geluid zal dan wel via de laptop gaan denk? Das minder..Ik kijk best veel online films en dat is het mooiste natuurlijk via het geluid van je tv......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
edit

[ Voor 99% gewijzigd door Ferry34 op 08-05-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Hoe meer ik erover nadenk, des te meer hoeft dat opnemen niet zo van mij...Denk dat ik genoeg heb aan zo'n C1 module, deze heeft de panasonic weet ik en een usb aansluiting voor leuke foto's of filmpjes kijken...
Enige wat ik dan nog moet realiseren is dat ik draadloos via mijn laptop of anders kan internetten op tv, zodat ik online films kan kijken...Surround set neem ik al niet meer..Net een prachtige dochter gekregen, geluid staat nooit hard meer...Ook heeft de panasonic DLNA..Ik wil dus wel een tv die weer klaar is voor de toekomst en dan praat ik niet over 3D tv...Dat hoef ik toch niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Hmm, niet kunnen opnemen lijkt mij juist heel lastig!

Het is handig als je er niet bent en bovendien is t heerlijk om de reclame's te kunnen doorspoelen.
Ik heb zo'n Panasonic hdd-recorder en het is heerlijk om 15 minuten nadat t programma is begonnen al te kunnen beginnen met kijken, terwijl de recorder de rest nog aan t opnemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Maar waar zet ik dan dat irritante kastje neer? Ga niet freezen, en wil geen kabels over de muur hebben..alle kabels van de tv gaan door de muur naar de trapkast die achter de tv zit...Dus zie je alleen de tv hangen..
Dit vind ik het mooiste!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan neem je een infrarood extender.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Hmmm...kost net niks..zet ik de hdd recorder ook ik in de trapkast, kabeltje door de muur, plak ik deze ontvanger op mijn led en klaar is kees? Wel de oplossing denk ik...Alleen moet er dan een hdd recorder komen...Eens kijken wat dit grapje kost..Anders maar mooi een totaalprijsje maken met tv-boer...Of via internet kopen, scheelt ook veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Die specifieke panasonic wordt gewoon ondersteund door ziggo: https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/
ci+ cam kopen en het moet werken.

Als je aan opnemen zit te denken lijkt he me handiger een pvr decoder te kopen ipv een hdd recorder.
Met een pvr neem je de digitale kanalen op, iets betere kwaliteit. En als je de humax 5050C koopt kan je ook de HD kanalen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
inderdaad...wil eerst even de pana in winkel zien, maar hij staat nog niet overal? Denk wel dat dit hem wordt..Goede kijkhoek, kleuren etc..Neem er zo'n ci+ bij uiteraard...Alleen.....
Wat ben ik nodig als ik wil internetten op mijn tv? Zonder weer de kabels etc? Haha...

Pagina: 1