Toon posts:

KSMserver en resolutie gedonder: half opgelost, help me svp!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kubuntu net geupgrade naar laatste versie. Ik had daarvoor al dat m'n NVidia GE9300 in X weer eens om de een of andere onverklaarbare reden naar 1024*768 terugsprong, ipv de goede resolutie 1440*900, voor de zoveelste keer. Maar na de upgrade was het helemaal een ramp: als ik inlogde als mezelf, kreeg ik de beruchte "Could not start KSMserver. Check your installation"-fout, en dan is het dus einde verhaal en valt er helemaal niks in te loggen. Dus eindeloos zitten klooien met allerlei configuratiefiles gevonden via google, en nu is het op wonderbaarlijke wijze zover gekomen dat ik in m'n zelf aangemaakte guest-account zover ben dat alles het weer doet: 1440*900 en ik kan gewoon in het account en alles doen wat ik wil. Alleen als ik onder m'n eigen naam inlog word ik er nog stante pede uitgeflikkerd en kan ik nergens bij, o.a. niet bij m'n email.

Weet iemand misschien welke x (enzovoort) configuratiefiles ik van "guest" naar "mijnnaam" kan kopieren zodat ik m'n eigen account ook weer kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijder je preferences eens onder je homedir. Dit zal bij KDE wel ~/.kde zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 07:49 ]