[Photoshop] Door opties scrollen

Pagina: 1
Acties:

• goergen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-01 10:42
Hallo,

Ik heb onlangs een macbook pro gekocht, zodat ik niet aan een plaats gebonden ben om te photoshoppen. Ik ben alleen gewend te werken met photoshop voor windows. Maar Ik loop nu tegen iets heel frustrerends aan, iets wat niet te vinden is op internet, volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/11vqt83.png

In photoshop voor windows kan je heel snel door de verschillende 'blending modes scrollen'. Maar voor de mac moet je steeds op het uitschuiven van de lijst klikken (het blauwe met de twee pijltjes naar boven en naar beneden gericht), en dan kan je klikken op de optie die je wilt.

Ik hoop dat iemand me kan uitleggen of dit sneller kan of niet, want het is behoorlijk frustrerend bij tijd en wijlen. ik loop er in meerdere programmas tegen aan.

bijvoorbaadt dank voor reacties

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

Pompiedom

Don't panic

Ik herken de frustratie en heb zelf eigenlijk nog niet gezocht naar de oplossing daarom ben ik nu ook even mee aan het zoeken.

Vooral in photoshop en illustrator is het fijn om snel door layereffects en fonts te scrollselecten zodat je direct het resultaat ziet.

---Edit:

Zelfs de standaard methode om met spatie of pijl naar beneden de dropdown te openen werkt niet. De overige opties zijn wellicht een shortcut of een addon (voor adobe?).

---Edit 2:

Photoshop fonts werkt wel + een aantal andere dropdowns waar het is toegestaan om te typen (bijv. niet mogelijk in "blend modes") en dan krijg je weer het vervelende muisklik volgende mode gedoe.

[ Voor 43% gewijzigd door Pompiedom op 07-05-2010 14:38 ]

We create our own reality

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 19:28

marapuru

db.

Heb exact hetzelfde probleem, bijkomend voordeel is natuurlijk dat je beter leert wat welke blending mode precies inhoudt. Ik heb er ook nog geen oplossing voor gevonden, maar zodra ik achter een maniertje kom dan laat ik het horen :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik zie het ook somber in voor een oplossing voor dit probleem. Photoshop maakt namelijk niet gebruik van Cocoa en native widgets voor de user interface, maar van een eigen implementatie (op basis van Flash geloof ik). Het levert in ieder geval de nodige lachbuien op :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

dawuss schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:33:
Ik zie het ook somber in voor een oplossing voor dit probleem. Photoshop maakt namelijk niet gebruik van Cocoa en native widgets voor de user interface, maar van een eigen implementatie (op basis van Flash geloof ik). Het levert in ieder geval de nodige lachbuien op :P
En nog snapt Adobe niet dat Steve Jobs geen vertrouwen heeft in de kunde van Adobe ;)

Hier stond achterhaalde informatie…