[Testcase] Bpop 2010 - Junkie XL, Alain Clark

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:06

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Ik heb mijn antieke lenzen gebruikt Nikon 70-210mm f4.0 en 28mm f2.8, voornamelijk tele uiteraard

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/bpop2010/DSC_8208.jpg
#1 Junkie XL

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/bpop2010/DSC_8228.jpg
#2 Junkie XL

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/bpop2010/DSC_8236.jpg
#3 Junkie XL

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/bpop2010/DSC_8265.jpg
#5 Giel pept de menigte op en bedankt Junkie XL

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/bpop2010/DSC_8305.jpg
#6 Alain Clark

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/bpop2010/DSC_8310.jpg
#7 Alain Clark

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/bpop2010/DSC_8318.jpg
#8 Alain Clark

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/bpop2010/DSC_8346_2.jpg
#10 Alain en zijn vingertje..

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/bpop2010/DSC_8364.jpg
#11 Bpop 2010 by night met 28mm

[ Voor 10% gewijzigd door ReseTTim op 11-05-2010 11:33 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mooie foto's, zou willen dat ik dergelijke foto's kon maken toen ik voor een plaatselijk festival ging fotograferen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Ligt het aan mij, of is geen enkele foto scherp?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Handmatige focus its a bitch ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Je begint vrij sterk. 1 en 3 zijn ok, 2 vind ik erg goed.
Vanaf #4 vind ik het eigenlijk allemaal niets meer.

Volgende keer dichterbij staan en minder tele gebruiken?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Donnie schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 07:32:
Handmatige focus its a bitch ;)
nee, gewoon een oude telelens die af en toe wat langzaam focust + teveel foto's snel achter elkaar willen schieten..
qadn schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:53:
Volgende keer dichterbij staan en minder tele gebruiken?
kon ik dat maar ;) , dan had ik dat zeker gedaan.. het veld was helaas niet bepaald leeg.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dan moet je accreditatie regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Tja, accreditatie regelen, dat is niet zomaar iets wat je doet. Je moet wel een goed praatje hebben en wat geluk wil je geen portfolio hebben als sommigen hier.

Voor wat de foto's betreft: een mooie serie, #9 is leuk maar past niet echt in de serie, verder heb ik het idee dat #6, #7 en #10 wat onderbelicht zijn? #8 van Alain Clark vind ik dan weer wel mooi belicht.

Misschien had iets meer variatie van de plek waar je stond je serie net dat beetje extra kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
ReseTTim schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:12:
[...]

nee, gewoon een oude telelens die af en toe wat langzaam focust + teveel foto's snel achter elkaar willen schieten..
De focus ligt in veel gevallen wel goed, maar de scherpte van de lens is gewoon onder de maat.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

NickH schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:44:
Tja, accreditatie regelen, dat is niet zomaar iets wat je doet. Je moet wel een goed praatje hebben en wat geluk wil je geen portfolio hebben als sommigen hier.
Hangt er natuurlijk vanaf waar je wil schieten he?

Festivals zijn wat moeilijker dan andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
qadn schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf waar je wil schieten he?

Festivals zijn wat moeilijker dan andere dingen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat roepen "accreditatie regelen" erg makkelijk is en niet altijd een optie. "We moeten roeien met de riemen die we hebben." Maar terug ontopic naar de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

universal creations schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:54:
[...]

De focus ligt in veel gevallen wel goed, maar de scherpte van de lens is gewoon onder de maat.
volgens mij is de scherpte prima, maar wel een klein beetje bewegingsonschepte enzo af en toe.
Zie de foto's van junkie: die zijn prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tim, leuk om weer wat werk van je online te zien!

Wat ik zelf vaak als criteria gebruik bij het concertfoto's schieten/selecteren; is er actie en/of interactie, is iets kenmerkend voor een artiest, of juist iets unieks? De duizend en een foto's die iedereen kan schieten laat ik zo veel mogelijk achterwege. Met deze criteria heb ik je foto's bekeken en geef ik hieronder comments:

#1 compositie technisch niet heel sterk, het is een beetje een zoekplaatje (tafel staat ervoor, maar ik geef toe, er zijn maar weinig standpunten waar je die tafel niet in beeld zal hebben ;) ), de camera man op de achtergrond leid af. De moving head/spot op de achtergrond vind ik daarentegen weer een leuke gimmick :) Kwa moment vind ik hem ook niet zo spannend, hij is geconcentreerd bezig, terwijl zijn show juist actie uitstraalt, tenminste, dat is er bij mij van bijgebleven :)

#2 Actie! Geen zoekplaatje. Hier stond hij waarschijnlijk op de krat, het moment om hem vast te leggen ;) Compositie is okay, beetje standaard. Moment is an sich mooi, maar had nog net wat beter geweest op een moment dat hij zijn hand in de lucht stak. Bij de meeste dance artiesten kun je dit wel verwachten.

#3 Ha, de luchtgitaar, nice! Ook leuk moment nu hij net het beeld in kijkt. Dat zorgt ervoor dat de aandacht net wat langer bij de foto blijft hangen. Compositie is niet bijzonder spannend, had wat beter gekund.

#4 ???? (bestaat niet?? ;) )

#5 Mooi moment van actie. Alleen erg drukke achtergrond. Lijkt er ook op dat ie z'n ogen dicht heeft. Da's wel wat minder.

#6 Lekkere smile te pakken, compositie is alleen te centraal. Had dichterbij gemogen. Foto is verder te donker, vermoedelijk belicht op achtergrond en niet op onderwerp. Wederom drukke achtergrond, maar je hebt helaas niet altijd de keuze, zeker niet als je in het publiek staat en je als handycap hebt dat je niet erg groot bent. (Handigheidje voor de volgende keer; neem een krat mee ;) )

#7 Mooi moment met z'n hand, uitsnede had wat spannender gemogen, is nu wat te centraal, maar kan nog wel herstelt worden. Wederom onderbelicht en drukke achtergrond.

#8 Leuk uniek moment die tong. Nog leuker was geweest als je de persoon naar wie ie kijkt/tong uitsteekt erop had gezet. Er bestaat nu helemaal geen link naar de achtergrond zangeres. Als hij naar voren had gekeken was het een mooier standpunt/moment geweest. Nu is de zangeres meer afleiding.

#9 Peopleshotje, leuk, maar vind ik niet passen in de serie. Kleur is wat te rood heb ik het idee.

#10 Aardig moment wat betreft z'n vinger, alleen verkeerd standpunt omdat hij nu zijn arm voor de helft van zijn gezicht heeft. Wederom onderbelicht en drukke achtergrond. Compositie is wel nice, hij had wellicht ietsje meer naar links in beeld geplaatst mogen worden.

#11 Bij dit soort foto's moet het beeld een boodschap vertellen. Ik mis hierbij de boodschap, of hij komt bij mij niet over. Compositie technisch en belichting zijn oke.

Je bent aardig op weg. Hebt nog genoeg aandachtspunten waar je aan kan werken. En wat betreft accreditatie, ik zal eens rondneuzen of we eens een festivalletje met z'n twee-en of wellicht ook met LL aan kunnen doen :) .

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
qadn schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:06:
[...]
maar wel een klein beetje bewegingsonschepte enzo af en toe.
Inderdaad, daar lijkt 't wel op.
jules schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:13:
Wat ik zelf vaak als criteria gebruik bij het concertfoto's schieten/selecteren; is er actie en/of interactie, is iets kenmerkend voor een artiest, of juist iets unieks? De duizend en een foto's die iedereen kan schieten laat ik zo veel mogelijk achterwege.
+1

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Mooie foto's!

Was dit in Zoetermeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Servertje schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:48:
Mooie foto's!

Was dit in Zoetermeer?
Bevrijdingspop is op 1 plek.. en dat is Haarlem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

1 is leuk maar als je 2 en 3 hebt zou ik hem weglaten, hij is net wat minder dan die andere twee. Vooral nummer 2 is erg mooi gedaan, leuke actie foto. Denk ook dat 4 foto's van Alain Clark iets te veel is, zou enkel 6 en 8 nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1