Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Onlangs ben ik verhuisd en heb ik een abonnement op UPC digitale televisie genomen. Het viel mij al meteen op dat het beeld erg blokkerig was en dat de HD zenders soms 'blokkeerden'. De vorige bewoners hadden een heleboel splitters in de meterkast zitten, dus vandaag op mijn vrije dag besloot daar iets aan te doen.

Zodoende heb ik de Hirshmann GHV20M antenneversterker aangeschaft. (omdat ik on demand vaak gebruik, moest de versterker over een retour beschikken)

Inmiddels werkt alles naar behoren (geen blokkerige schermen meer), behalve on demand. Hierbij komt ook niet alles helemaal correct door de UPC testpagina.

Ik heb de boel als volgt aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://www.birj.nl/upc.jpg

UPC komt dus binnen bij die groene kabel in dat UPC kastje (onderin de foto). Vanuit daar loopt er een kabel naar de Hirshmann GHV200 naar de meest linkse aansluiting. De andere 3 kabels die je ziet, lopen naar de TV in de woonkamer (de 2e kabel van links), naar de TV boven in de slaapkamer (de 3e kabel van links) en naar de modem (meest rechts kabel).

Doe ik hier iets fout? Zoals gezegd, alles werkt (telefoon, internet, televisie) behalve on demand.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:58
Als je je UPC ontvanger direct op dat UPC kastje met groene kabel aansluit, werkt het dan wel ?

Als je dat namelijk eerst even test weet je iig of het aan je versterker constructie ligt of niet.

En ik zie hier: http://www.vego.nl/hirschmann/ghv20m/ghv20m.htm dat alleen de meest rechtste connector retourgeschikt is.

Moet je decoder ook niet op een retourgeschikte aansluiting? Dan moet je denk ik een andere versterker hebben, met 2 retourgeschikte kanalen. Of een splitter plaatsen op die retourgeschikte uitgang, waar je dan je UPC decoder en modem op zet.

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2010 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:11:
Als je je UPC ontvanger direct op dat UPC kastje met groene kabel aansluit, werkt het dan wel ?

Als je dat namelijk eerst even test weet je iig of het aan je versterker constructie ligt of niet.
Ja ..dan wel...

Ik heb ook geprobeerd hier een splitter (dus niet de antenneversterker) tussen te stoppen, maar ook dan werkt t niet...

Hij doet het dus wel als ik m direct op het UPC kastje aansluit, maar dan kan ik niets spitten naar boven toe..

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:45

RvL

Je decoder moet ook op een retourgeschikte uitgang, net zoals je modem.

De enige retourgeschikte uitgang op deze versterker is de meest rechtse, dus waar de F-connector met gele draairing aanzit. Waarschijnlijk zit hier je modem aan.

De overige uitgangen zijn niet retourgeschikt (te zien aan de sticker op de kast zelf, bij de meest linkse (ingang) en de meest rechtse staan twee pijltjes. Bij de overige maar 1)

Wat je kan doen, maar ik weet niet of je dan voor beide voldoende signaal overhoudt, is op de retourgeschikte uitgang een (retourgeschikte)splitter te zetten en hier vervolgens je mediabox en modem aan te hangen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48
Ik heb dezelfde versterker en ik heb mijn decoder express niet op de retourgeschikte uitgang. Dan werkt on demand helemaal niet (als in, je kunt niets bekijken, maar komt wel in het menu van on demand). Als je dus iets kan zien, zit hij wel op de retourgeschikte uitgang.....

Overigens heb ik veel problemen gehad met mijn modem en de retourgeschikte uitgang (geen verbinding, wegvallende verbinding, enz). Zozeer zelfs, dat ik het modem niet langer via de versterker heb laten lopen. Daarnaast heb je digitale tv. Dit werkt of wel, of niet. Een versterker heeft, als het werkt, geen toegevoegde waarde....

[ Voor 10% gewijzigd door R.E. op 07-05-2010 10:33 ]

Vette shit!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wij hebben hier in huis sinds kort ook weer UPC (TV,telefoon en internet)

Maar wij hebben er een UPC splitter bij gekregen die de basis signalen meteen vanaf binnenkomst scheiden in internet,telefoon en tv.Deze zie ik niet op de foto van de TS.
Op de TV aansluiting heb ik de zelfde versterker als de TS geplaatst.En omdat we 2 digitale tv boxen in huis hebben, heb ik de retourleiding gesplit voor deze 2 boxen.En dat werkt nu gewoon.
De overige kanalen gaan naar 3 andere tv's(analoge aansluiting).

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1