[OSX Server] Start niet meer op na software update

Pagina: 1
Acties:

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Hallo,

Vandaag heb ik mijn nieuwe Mac mini server ontvangen. Alles werkt(e) perfect en na het inpluggen van de kabels liep het als een trein. Top de mac mini server op zoek ging naar software updates. Het systeem had er 5 gevonden en ging deze downloaden en uitvoeren.

Tot zover niks aan de hand. Tot het systeem ging rebooten. Hierna start de mac op, scherm te zien, progress icon en daarna geeft het display de melding dat hij switcht tussen digitaal/analoog signaal. Af en toe krijg je in een flits het inlog scherm te zien om vervolgens weer op zwart te schieten.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Monitor handmatig op analoog/digitaal zetten had geen zin.
Betreft Minidisplay port naar vga kakel
Nakijken welke updates er geïnstalleerd zijn lukt niet.

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-02 14:06
Heb jij bij het doorlopen van de wizard bij de eerste keer opstarten ook 'toegang van buitenaf' aangezet? Zo ja, dan kan je keurig bij je server over het netwerk. Door middel van schermdeling of SSH inloggen en kijken wat er aan de hand is.

Mocht je kunnen inloggen met schermdeling: het programma Console is de logviewer van Mac OS. Als er een softwarematige storing is zou dat hier in moeten staan.
Als je kunt inloggen met SSH wordt het wat ingewikkelder. Dan moet je rond 'klikken' in de commandline. De locaties waar de interessantste logbestanden staan (te bekijken met less of cat) zijn /var/log, /library/log en ~/library/log. Zelf vind ik /var/log/system.log een goed startpunt omdat daar het meeste in gelogd wordt.

Mocht het niet lukken: je kunt altijd een herinstall doen.

Succes!

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Kan je nog wel vanaf de install DVD starten ? Zonder die rare scherm artefacten ?
Als dat werkt zou ik, indien mogelijk, eerst een andere monitor proberen.

Je kan ook zonder problemen bij het opstarten Option-Command-P-R proberen, (NVram zappen ).
Of met shift ingedrukt booten. Op het moment dat je wel beeld hebt, je monitor pref's naar minimale resolutie gooien.

Eerst vaststellen dat het aan de combinatie monitor / updates ligt. ( of niet ! ).