Afgelopen dinsdag Samsung HT-TZ222 binnen gekregen. Aangesloten op onze 'oude' Panasonic. Was geen probleem om geluid van de tv uit de speakers van de TZ222 te krijgen.
Vandaag is onze nieuwe tv binnengekomen. De Samsung LE46C550. (Wat een prachtding, trouwens!
)
Ik alles netjes aangesloten. HDMI kabeltje ertussen... maar nu???
Als ik de tv aan heb, komt het geluid uit de tv.
Als ik een cd aanzet op de TZ222, komt er geluid uit de speakers. Dus dat is het niet.
Ik ga naar de TV, Menu, Audio, Luidsprekers selecteren.
Heb ik geprobeerd op TV-luidspreker en op Ext. luidspreker.
Als ik op TV stand op Source klik, dan krijg ik de zogenaamde bronlijst.
Daarin kan ik kiezen voor HDMI-CEC (die geeft weer: DVD Theater).
Als ik die kies, gaat ie verbinden met Anynet+ apparaat. De TZ222 springt aan (als ie op standby stond) en wil meteen een cd afspelen. Dat wil ik dus niet... Ik zeg dat ie voor AUX moet kiezen. Dan springt de TV weer aan en hij verbreekt de verbinding met het Anynet+ apparaat. De DVD speler geeft D.IN aan in de display. De TV geeft TVbeeld, maar geen geluid.
Als ik nu weer ga naar Ik ga naar de TV, Menu, Audio, Luidsprekers selecteren, dan staat ie op Ext. luidsprekers en kan ik niets meer veranderen!
Pas als ik de TZ222 uitzet, krijg ik weer geluid van de tv... uit de tv uiteraard...
Hoe krijg ik nu gewoon mijn TV geluid over mijn speakers?
Vandaag is onze nieuwe tv binnengekomen. De Samsung LE46C550. (Wat een prachtding, trouwens!
Ik alles netjes aangesloten. HDMI kabeltje ertussen... maar nu???
Als ik de tv aan heb, komt het geluid uit de tv.
Als ik een cd aanzet op de TZ222, komt er geluid uit de speakers. Dus dat is het niet.
Ik ga naar de TV, Menu, Audio, Luidsprekers selecteren.
Heb ik geprobeerd op TV-luidspreker en op Ext. luidspreker.
Als ik op TV stand op Source klik, dan krijg ik de zogenaamde bronlijst.
Daarin kan ik kiezen voor HDMI-CEC (die geeft weer: DVD Theater).
Als ik die kies, gaat ie verbinden met Anynet+ apparaat. De TZ222 springt aan (als ie op standby stond) en wil meteen een cd afspelen. Dat wil ik dus niet... Ik zeg dat ie voor AUX moet kiezen. Dan springt de TV weer aan en hij verbreekt de verbinding met het Anynet+ apparaat. De DVD speler geeft D.IN aan in de display. De TV geeft TVbeeld, maar geen geluid.
Als ik nu weer ga naar Ik ga naar de TV, Menu, Audio, Luidsprekers selecteren, dan staat ie op Ext. luidsprekers en kan ik niets meer veranderen!
Pas als ik de TZ222 uitzet, krijg ik weer geluid van de tv... uit de tv uiteraard...
Hoe krijg ik nu gewoon mijn TV geluid over mijn speakers?
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.