Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:40
Hallo, allemaal

Ik heb sinds kort een Pentium IV, en daar heb ik Windows server 2003 op gezet.
Omdat ik graag wil leren hoe ik met "Group Policy" oftewel groepsbeleid moet omgaan,
heb ik van alles ingesteld en gedaan en gelezen. maar er is één ding dat ik maar niet voor elkaar krijg...

Ik wil namelijk een paar "users" aan maken en daar van alles weg strippen zoals ze dat bij mij op school hebben gedaan.
Bij mij op school hebben ze per gebruikersgroep een appart beleid.
dus bijv. voor de leraren mogen wel op hyves, ik noem maar iets, en de leerlingen mogen dat niet.
De leraren kunnen bij ons op school meer doen dan de leerlingen...

De leerlingen kunnen bijv. geen software installeren, kunnen niet op bepaalde netwerk schijven komen, kunnen niet op de C:/ komen. en kunnen niks op het bureaublad opslaan. Ook kunnen ze niet in menu's komen, zoals configuratie scherm... ook hebben ze voor de leerlingen een geforceerd klassiek thema, en leraren hebben geen klassiek thema...

Ik weet dus niet hoe ik dit voor elkaar krijg... zou iemand mij hierbij kunnen helpen...

*** Hulp op afstand mag ook ***

Met vriendelijke groet,

Dean

-----------------------------------------------

Hallo,

ik heb met een kennis een organizational unit gemaakt om daar een GPO overheen te gooien.
Het is me dus gelukt om een organizational unit te maken. Ook heb ik hier users in gemaakt waarover GPO moet beheren. Maar nu komt het probleem:

ik heb alle instellingen gewijzigd die ik wou wijzigen, en de rest heb ik zo gelaten.
maar als ik op een workstation inlog dan wordt het beleid niet toegevoegd.
als ik in de event log ga kijken dan komt de fout Userenv met code 1094 heel vaak naar voren..

weten jullie hier een oplossing voor.

alvast bedankt.

[ Voor 42% gewijzigd door Helixon op 08-06-2010 21:35 ]

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 15:10
Volgens mij kan je niet specifiek websites blokkeren via policies (alleen op content niveau). (Correct me if I'm wrong btw)
Indien je echt URL's wilt blokkeren zal je eerder naar ISA moeten kijken.

Of je zou via een log-in script een custom host file kunnen deployen.

Oh en groeten hoeven absoluut niet, tenzij je niet meer van plan was terug te komen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fanatix op 06-05-2010 21:06 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
Fanatix schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:00:
Volgens mij kan je niet specifiek websites blokkeren via policies (alleen op content niveau). (Correct me if I'm wrong btw)
Indien je echt URL's wilt blokkeren zal je eerder naar ISA moeten kijken.

Oh en groeten hoeven absoluut niet, tenzij je niet meer van plan was terug te komen :)
Bedankt voor je antwoord, maar volgens mij was heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd, ik pas het begin topic even aan.

maar wat ik bedoelde is:

De leraren kunnen bij ons op school meer doen dan de leerlingen...
De leerlingen kunnen bijv. geen software installeren, kunnen niet op bepaalde netwerk schijven komen, kunnen niet op de C:/ komen. en kunnen niks op het bureaublad opslaan. Ook kunnen ze niet in menu's komen, zoals configuratie scherm... ook hebben ze voor de leerlingen een geforceerd klassiek thema, en leraren hebben geen klassiek thema...

dit is wat ik bedoelde...

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Dat zijn inderdaad GPO's. Maar dit is eigenlijk in grote lijnen "basis" werk.
Beste is dan ook om gewoon op internet naar handleidingen of eventueel in de bieb naslag werken over Microsoft Server en met name over Group Policies.

Ga dus eerst eens op zoek, en als je dan tegen dingen aan loopt kan je altijd om hulp vragen :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 23:41
Goed. Daar gaan we dan.

Je vraagt hulp bij één element van een netwerk inrichting. Helaas is voor dit ene element een hoop voorbereiding nodig. Ik stel voor dat je je gaat inlezen in een aantal onderwerpen.

Active Directory
Active Directory inrichting (inclusief groepen en OU's)
De mogelijkheden van een GPO (Group Policy Object)
De mogelijkheden van GPO's icm Active Directory

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
Bedankt, ik ga meteen lezen

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
Hallo,

ik heb met een kennis een organizational unit gemaakt om daar een GPO overheen te gooien.
Het is me dus gelukt om een organizational unit te maken. Ook heb ik hier users in gemaakt waarover GPO moet beheren. Maar nu komt het probleem:

ik heb alle instellingen gewijzigd die ik wou wijzigen, en de rest heb ik zo gelaten.
maar als ik op een workstation inlog dan wordt het beleid niet toegevoegd.
als ik in de event log ga kijken dan komt de fout Userenv met code 1094 heel vaak naar voren..

weten jullie hier een oplossing voor.

alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Helixon op 08-06-2010 21:22 ]

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Userenv errors occur and events are logged after you apply Group Policy to computers that are running Windows Server 2003, Windows XP, or Windows 2000

Had je zelf kunnen vinden door je foutmelding te googlen!

Goed dat je je in ieder geval ingelezen hebt en er verder mee bent gekomen!
Probeer de volgende keer zelf ook te zoeken op foutmeldingen die je krijgt, je zat al in de goede richting te kijken door naar de eventviewer te gaan alleen verder ontbrak je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
Fanatix schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:31:
Userenv errors occur and events are logged after you apply Group Policy to computers that are running Windows Server 2003, Windows XP, or Windows 2000

Had je zelf kunnen vinden door je foutmelding te googlen!

Goed dat je je in ieder geval ingelezen hebt en er verder mee bent gekomen!
Probeer de volgende keer zelf ook te zoeken op foutmeldingen die je krijgt, je zat al in de goede richting te kijken door naar de eventviewer te gaan alleen verder ontbrak je input :)
Dank je wel... het is op gelost
en ik heb mijn domein met users ingericht en daar GPO's op los gelaten :D
is heel leuk voor als je iemand helemaal wilt uitbannen...

Hartelijk dank voor je hulp

Omdat het kan.....

Pagina: 1