[feat] Muizen in Pricewatch filteren op ergonomie reviews.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:01
Ik ben op zoek naar een muis waarvan anderen vinden dat de ergonomie zeer goed is, maar ik kan in de PW hier niet op filteren. Deze filter zou ik handig vinden in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:24

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hoe zie je dat dan voor je? Ergonomie is geen objectief begrip. Wie gaat die muizen dan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Aan de hand van de reviews van gebruikers. Zoals hier bijvoorbeeld:
pricewatch: Logitech MX518 Optical Gaming Mouse

Deze muis is door 53 gebruikers op ergonomie als 4.5 / 5 beoordeeld, maar dat zie je alleen als je op het product hebt geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ergonomie is een subjectief iets, dat een fabrikant pretendeert de meest ergonomische muis ooit uitgebracht te hebben en jij hebt vervolgens de muis vast maar kan er absoluut mee werken, dan gaat voor jou die vlieger niet op.

Je zou dan moeten filteren op formaat, links/rechts/meerhandigheid. Niemand ervaart een muis hetzelfde met al die verschillende maten handen en verschillende grootten muizen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Lees eens gewoon. ;) Het staat zelfs in de titel. [feat] Muizen in Pricewatch filteren op ergonomie reviews.

edit: smiley erbij, want ik ben niet boos. :)

[ Voor 17% gewijzigd door HenkEisDS op 06-05-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wiethoofd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:04:
Ergonomie is een subjectief iets, dat een fabrikant pretendeert de meest ergonomische muis ooit uitgebracht te hebben en jij hebt vervolgens de muis vast maar kan er absoluut mee werken, dan gaat voor jou die vlieger niet op.

Je zou dan moeten filteren op formaat, links/rechts/meerhandigheid. Niemand ervaart een muis hetzelfde met al die verschillende maten handen en verschillende grootten muizen.
Dat is net zo misleidend dan als dat je per review de ergonomie kunt aangeven ;)

Maar als 53 gebruikers (uit het voorbeeld) er een positief oordeel over veilen kan dat een verkoopargument zijn voor mij. Als diezelfde 53 gebruikers zeggen dat ze er gebroken polsen aan overhielden doordat de muis de vorm van een kubus heeft, en dus 0-1 uitdelen, dan is dat voor mij ook een indicatie om naar een andere muis te zoeken ongeacht hoe mijn anatomie is.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

crisp

Devver

Pixelated

Hoewel dit denk ik niet direct een simpele instelling is toch even een schopje naar Pricewatch, daar zitten de mensen die hier meer over kunnen zeggen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Klein schopje richting de pricewatch moderatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Zijn er misschien nog mensen hier die iets over mijn feature-request kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

crisp schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:45:
Hoewel dit denk ik niet direct een simpele instelling is toch even een schopje naar Pricewatch, daar zitten de mensen die hier meer over kunnen zeggen :)
Ik denk dat daar een stukje functionaliteit voor ontwikkeld zou moeten worden wat het mogelijk maakt om scores op specifieke review criteria te benaderen als een specificatie. Op zich een interessante feature request wat mij betreft, maar inderdaad niet iets wat we zomaar even kunnen instellen op dit moment voor zover ik weet :)

Tenzij er mogelijkheden zijn om dergelijke constructies te realiseren via hetzelfde mechanisme dat gebruikt wordt voor afgeleide specs zoals de prijs per GB en dergelijke, maar daar weet ik het fijne ook niet van.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 12-05-2010 09:36 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Het valt me wel op dat er 479 muizen in de Pricewatch staan en dat er 149 een review hebben. Dat betekent dat ruim 30% van de muizen een review heeft. Je kunt prima sorteren op de score van een muis, maar inderdaad niet op de specifieke onderdelen van deze score. Het lijkt me dat als de mannen achter de Pricewatch een dergelijke feature zouden introduceren, zij dit ook gelijk voor alle andere score-onderdelen inde Pricewatch en dus ook gelijk voor alle andere categorieën zouden doen.

Lijkt mij wel een goed idee eigenlijk :).
Tenzij er mogelijkheden zijn om dergelijke constructies te realiseren via hetzelfde mechanisme dat gebruikt wordt voor afgeleide specs zoals de prijs per GB en dergelijke, maar daar weet ik het fijne ook niet van.
Nee dat kan niet, tenzij ik heb gemist dat ACM individuele score-onderdelen bereikbaar heeft gemaakt als variabele in een virtuele specificatie. Lijkt me een beetje een omweg die niet de schoonheidsprijs verdient, maar ach wie weet waar jullie mee op de proppen gaan komen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Randal Peelen op 12-05-2010 09:39 ]

http://twitter.com/randalpeelen

Pagina: 1