Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Het arbeidscontract is het enige wat niet 1-zijdig mag worden gewijzigd.
Dat handboek gaat om secondaire arbeidsvoorwaarden, en kunnen - als ik me niet vergis - dus gewoon aangepast worden.
Dat handboek gaat om secondaire arbeidsvoorwaarden, en kunnen - als ik me niet vergis - dus gewoon aangepast worden.
Ey!! Macarena \o/
In principe maakt het handboek (als dat zo in je contract omschreven is) deel uit van je arbeidscontract en mogen deze dingen dus ook niet eenzijdig gewijzigd worden, maar het is wel een beetje de vraag wat een arbeidsvoorwaarde is en wat niet.
Als laatste: wat wil je er tegen gaan doen?
Als laatste: wat wil je er tegen gaan doen?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Dit moet door het OR of (gezien de grote van jullie organisatie) personeels vereniging goedgekeurd moeten worden. Als dit gebeurt is kan je er weinig tegen doen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Tja, bekend probleem. Wij hebben ook zo'n vrij blijvend handboek waarin de historie, grappen en arbeidsvoorwaarden half wat in staan. In de loop der jaren is het boekje steeds serieuzer geworden. En tegenwoordig zijn we als OR bezig om hem te splitsen in een leuk regels boekje en een serieus arbeidsvoorwaarden gedeelte. Die laatste mag in veel gevallen ook niet eenzijdig en zonder toestemming van de OR gewijzigd worden.
Als je echt wat wil moet je zoiets bespreekbaar maken, al heb je bij een wat kleiner bedrijf niet at te veel te zeggen denk ik. Je bent afhankelijk van de grillen van de directeur.
Als je echt wat wil moet je zoiets bespreekbaar maken, al heb je bij een wat kleiner bedrijf niet at te veel te zeggen denk ik. Je bent afhankelijk van de grillen van de directeur.
Als het goed is staat er in je arbeidscontract dat het bijgevoegde handboek van toepassing is. Dat houdt in dat het handboek zoals het was toen je je contract tekende integraal onderdeel van je arbeidscontract is. Enige wijziging van het handboek kan dus niet zonder jouw accoord.
Als er niet in je contract staat dat het handboek van toepassing is, is het ook niet van toepassing
Veranderingen aan het handboek zonder wederaccoord door OR (indien aanwezig) of werknemer (indien geen OR aanwezig) zijn niet geldig.
(Bij een onderneming met OR hoeft een wijziging van het handboek alleen door de OR goedgekeurd te zijn, niet door alle individuele werknemers, maar dat is bij TS dus niet van toepassing.)
(Ik zit in de OR van een grote organisatie en we hebben afgelopen jaar een lang slepende handboek-harmonisatie afgerond...)
Maar let wel, IANAL!!! Ik kan het mis hebben...
Als er niet in je contract staat dat het handboek van toepassing is, is het ook niet van toepassing
Veranderingen aan het handboek zonder wederaccoord door OR (indien aanwezig) of werknemer (indien geen OR aanwezig) zijn niet geldig.
(Bij een onderneming met OR hoeft een wijziging van het handboek alleen door de OR goedgekeurd te zijn, niet door alle individuele werknemers, maar dat is bij TS dus niet van toepassing.)
(Ik zit in de OR van een grote organisatie en we hebben afgelopen jaar een lang slepende handboek-harmonisatie afgerond...)
Maar let wel, IANAL!!! Ik kan het mis hebben...
[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 12-05-2010 14:39 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Pagina: 1