Toon posts:

[HDMI] ATI HD5770 signaal valt weg op secondary beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung 46" LCD-tv via een 15 meter HDMI-kabel aangesloten op een XFX ATI HD5770. Deze heb ik zowel eens in clone als in extended modus uitgeprobeerd.

Echter valt het signaal willekeurig weg, waarna het enkele seconde later weer terug komt.
Beeld en geluid vallen uit, waarna het lijkt alsof er opnieuw naar het hdmi-kanaal wordt toe gezapt.

Ik kan geen juiste oplossing hier voor vinden en heb zelf vrijwel elk mogelijke optie binnen het CCC menu wel geprobeerd. Het probleem blijft zich voordoen, zowel in full screen applicaties als windows.
Bij een stress-test blijft het beeld gewoon functioneren, terwijl het bij de minst eisende beelden weer weg kan vallen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit eventueel kan verhelpen? Het is een erg irritant probleem :(

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 20:53
Heb je toevallig overdrive enabled in CCC?
http://www.overclock.net/...locking-2-monitors-5.html

Als je hier de laatste post leest staat er dat je een nieuwe profile moet maken, en hiervan de waardes voor de idle stand moet veranderen.
Hopelijk werkt het :)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Verwijderd

Topicstarter
Een maand later, twee drivers verder en een aantal workarounds blijft dit probleem nog steeds aanhouden...
Er blijft nog een complexe EDID vervanging over waar ik me niet aan durf te wagen... Of ik kan een zekere DVI-Detective tussenschakeling aanschaffen die de videokaart een actief blijvend signaal doorstuurd.

De workaround bij bovenstaande link werkte helaas ook niet en maakte slechts me videokaart onbruikbaar voor games :)

Bij de vorige drivers was het probleem van het wegvallende signaal verholpen, maar deed vervolgens het geluid slecht door elke 3-5s te kraken of deels we te vallen. Bij de nieuwste drivers is het probleem weer terug bij af en valt willekeurig het beeld / signaal weg.

Mocht iemand nog ervaringen / hints met dit probleem hebben... laat het weten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 18:25 ]

• fakuris
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-08-2010
Het kan ook zijn dat er storing zit op je kabel (15 meter is aan de lange kant).

Het lijkt erop dat er data verloren gaat bij het overbruggen van die 15 meter.

Komt het probleem ook voor in lagere resoluties?
Wat als je hem als primaire beeldscherm instelt?
Heb je al een kortere kabel geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Driver 10.3 - Wegvallend signaal, stabiel geluid
Driver 10.4 - Stabiel signaal, wegvallend geluid
Driver 10.5 - Wegvallend signaal, stabiel geluid

Misschien iets te voorbarig om te zeggen dat het een driver probleem is, maar mijn intuitie wijst er wel naar.
De 15 meter kabel lijkt me inderdaad wellicht een bottleneck vormen, alhoewel deze echt vereist is in deze set-up...

Ik heb echt elke optie in CCC wel geprobeerd, maar nog geen succes combinatie.
Ik ga binnenkort kortere kabel proberen, kijken of het daar aan ligt...

Verwijderd

Topicstarter
Kabel bleek het probleem niet, wel de HDMI poort.
Ik had eerder de moeite moeten nemen me scherm van de muur te halen.
De side-panel HDMI is blijkbaar niet zo steady als de poorten aan de achterkant...

Anyway, fixed :D
Pagina: 1