Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een zeer frustrerend probleem,

Meer dan twee maanden geleden heb ik een Aten CS1784 besteld. Dat is een (op het eerste gezicht lijkende) fijne KVM switch met 4x dual link DVI en USB (geen PS/2).

Ik heb deze gekocht nadat mijn oudere (+2 yr) Aten KVM switch, een Aten CS1764 helaas half defect is geraakt: 2 video inputs zijn onbruikbaar geworden. De 2 andere inputs en alle USB toestanden werken wel nog prima.

Enfin, mijn nieuwe CS1784 werkt op het eerste gezicht(!) ook prima, totdat je een beetje tempo gaat maken met typen. Na enige irritaties was ik erachter gekomen dat de 1784 af en toe karakters niet doorzet c.q. verliest...

...mijn toetsenbord is misschien niet "standaard" te noemen: een blinde/blanke das keyboard III. Twee andere toetsenborden doen het echter niet veel beter... terwijl ik dergelijke problemen nooit heb gehad op mijn CS1764!

Na allerlei mailwisselingen met de Aten support desk en de webshop 2 maanden geleden heb ik het ding uiteindelijk als RMA mogen terugsturen. Deze had ik na pakweg een maand dan weer teruggekregen: het probleem was niet verholpen. De opvolgende RMA; resulterende uit mails tussen de webshop, mij en de Nederlandse distributeur van Aten heeft vandaag geresulteerd in een mailtje van de webshop: er is wederom niets met de switch aan de hand. Normaliter rekent de webshop onderzoekskosten in zo'n geval, ik hoef enkel de verzendkosten te betalen. Dan krijg ik mijn half werkende switch terug. Enerzijds "waarvoor dank", anderzijds "nou fraai is dat",

Aangenomen dat deze half werkt,

Want ik sta enerzijds wel open voor het idee dat het aan mijn spullen kan liggen, anderzijds heb ik daar eigenlijk moeite mee omdat een ouder switch model (CS1764) USB-technisch deze problemen gewoon niet heeft...

...en vragen over precies datgene, wat ik eigenlijk zie als de kern van mijn argument, hebben nooit tot een concreet antwoord geleid.

Tijdens het tweede onderzoek "onder extra toezicht" is eigenlijk nooit met mij gecommuniceerd (tijdens het eerste onderzoek ook niet, daar niet van...); je stuurt het op, je bent het ding een maand kwijt en vervolgens krijg je "ja" of "nee". Enige interactie was er niet bij, terwijl ik wel allerlei informatie had kunnen verstrekken, los van het feit dat als deze switch (b.v. via de seriële upgrade link) een of andere debugging-mode of gerelateerde config mode bevat, ik misschien allerlei nuttige info kon achterhalen. Helaas!

Daar komt bij dat ik eigenlijk een 2e had willen bestellen... oeps! Ergens ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan... anderzijds, als een van de twee niet fatsoenlijk had gewerkt dan had ik echt daadwerkelijk op mijn strepen kunnen staan.

Dat zou ik natuurlijk alsnog kunnen doen (d.w.z. een 2e bestellen), maar dat vind ik enigszins een risico. Want als het op een of andere manier een product issue is dan zit ik met 2 van die dingen opgescheept. En als het aan mijn spullen ligt, moet ik dan alles vervangen?

Ik weet even niet wat ik hiermee aanmoet,

Heeft iemand advies?

Waarvoor dank,

Groeten,

Raymond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag maar eentje mbt aankoop & afhandeling...

Move Overige Hardware -> Shopping Forum :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Geen idee, maar ik kom er dus net achter dat ik exact het zelfde probleem heb. Soms worden toetsen niet doorgegeven of begint een toets te repeteren. Maar ik heb er zeker 1.5 jaar prima mee gewerkt. Verschillende toetsenborden geven dit probleem. Stop je een toetsenbord in een 'gewone' usb aansluiting op de KVM, werkt alles prima, maar dan kun je de keyboard KVM shortcuts niet meer gebruiken, dus knap irritant.

[ Voor 35% gewijzigd door Q op 08-05-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Q,

Dat met die repeterende toetsen herken ik,

Ik heb dat overigens met de CS1764 enkel en alleen als een machine opnieuw opstart of (in het geval van de Windows laptop van mijn werk) als een of andere her-initialisatie wordt gedaan een paar seconden na het switchen van de focus.

De CS1784 doet het tot zover ik weet op een onvoorspelbaar moment,

Om die reden had ik in eerste instantie een machine of de bekabeling als verdachte aangewezen, maar na uitgebreid geklooi en gedoe heb ik dat kunnen uitsluiten.

Wat betreft het wegvallen van karakters: het probleem uitte zich bij mij zich met name tijdens het eerste "avondje" irc'en nadat ik de switch in gebruik had genomen. Het probleem kan in elk geval makkelijk gereproduceerd worden met het snel alterneren van b.v. de spatie en een ander karakter (b.v. '-') in een text editor,

Op mijn CS1764 leidt dat zoals verwacht tot: - - - - - - - - - - - - -, etc. Op mijn CS1784 leidt dat tot irreguliere patronen, waarover ik kan vertellen dat de onderbrekingen qua intensiteit willekeurig/variërend lijken op te treden.

Dit heb ik ook zo in de mail-wisseling tussen mij en de support afdeling en de distributeur almede in het RMA rapport geschreven. Het onderzoek "onder extra toezicht" heeft dat echter niet aangetoond; dat zou enerzijds natuurlijk kunnen, anderzijds voel ik me eigenlijk niet serieus genomen. Met name als ik niet de enige ben die dit heeft...

...maar of dit probleem een "blocking issue" is zal inderdaad per persoon verschillen en dat maakt het probleem misschien vrij lastig (valt snel tikken onder oneigenlijk gebruik of een gebrek/afwijking aan mijn kant?), maar het zou me echt niets verbazen dat het met een *nieuwe* bugfix-firmware update valt op te lossen. Want hoe men het ook draait of keert, mijn oude CS1764 heeft dit probleem niet.

In die zin, waarvoor excuses aan dion_b dat ik dit "shopping forum" over het hoofd heb gezien toen ik deze thread heb gestart, geloof ik dat mijn issue wat dat betreft een soort grensgeval is als het gaat om RMA afhandeling en support/troubleshooting. Voor een bugfix firmware update te krijgen hoef ik in elk geval het RMA proces niet door, maar op z'n minst heb ik wel een support afdeling nodig die me echt kan en wil helpen.

Inmiddels heb ik de switch weer terug,

Ik overweeg eigenlijk om m'n oude CS1764 enkel en alleen voor USB switching te gebruiken en de CS1784 voor video maar eigenlijk is dit alles behalve eerlijk/leuk/nouja whatever.

Tweedehands van de hand doen is ook weer zoiets,

n.b: ik heb voor de goede orde de webshop en de distributeur een link gestuurd naar deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
Mijn mening is dat je van het product mag verwachten dat de bij jou optredende problemen niet voorkomen. Jouw PC's zijn niet op de verpakking uitgesloten van ondersteunde hardware neem ik aan...

Dit product voldoet dus niet aan wat je ervan mag verwachten en op grond daarvan zou de koop ontbonden moeten kunnen worden, hier moet de winkelier in dit specifieke geval imho niet moeilijk over doen. Weigert de winkelier: nodig hem dan uit om het probleem thuis te constateren.

Sterkte met de afwikkeling.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Ik weet niet welke firmware jij gebruikt, kun je dat zien? Ik ga mijn data kabel zoeken en in ieder geval de nieuwste firmware er in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Fixed!!!

1. Invoke de HSM met numlock + -
2. Druk op F1.

De F1 toets doet een soort van reset. Bij mij werkt het toetsenbord onder zowel Windows als Mac OS X weer prima. Geen missende toetsaanslagen. Geen repeterende toetsen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Q,

De firmware die ik (pakweg 2 maanden geleden) heb proberen te laden is versie 1.1.101. De release date van deze firmware is 2009-06-25. Volgens de Aten site zou dit de laatste nieuwe moeten zijn. Heb jij deze versie ook?

Deze zit er nog steeds in, dat heb ik even extra gecontroleerd.

De reset mogelijkheid (HSM + F1) zal ik eens proberen.

De helpdesk had me toendertijd wel de tip gegeven om "HSM + F10" te doen, om zodoende de keyboard emulation uit te zetten. Dit hielp bij mij niet.

Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm....

Het lijkt te werken! Ik maak nu ook geen irritante tikfouten.

Gelukkig!

Waarvoor dank!

Verdorie,

Jammer dat ze me deze tip niet eerder hebben kunnen geven, dat had heel wat ellende en geld kunnen besparen. Dat zal mijn straf zijn omdat ik dit gegeven, dat eigenlijk ook in het boekje staat, compleet over het hoofd heb gezien (ook wel dankzij laksheid en frustratie van mijn kant.) |:(

In de manual staat (bij F1) "Resets keyboard and mouse under some special OS".

Nouja, speciaal?

Ik hou het een tijdje in de gaten.

Als het deze maand goed blijft werken, en als de switch geen rare problemen veroorzaakt met mijn 3008WFP (dual link) dan komt er waarschijnlijk wel een 2e. Want momenteel gebruik ik de switch als drop-in replacement voor mijn 1764 die aan een kleinere monitor hangt.

(Edit)

Na wat te hebben doorgezocht blijkt de HSM+F1 de switch te resetten voor "speciale OS'sen die geen USB 2.0 ondersteunen.". Beetje vreemd, alles wat ik draai kan USB 2.0 aan (ik heb genoeg snel werkende USB drives!) en alle computers zijn relatief modern (de oudste is 2.5 jaar).

Maarja het werkt zullen we maar zeggen, althans, ik hoop dat het blijft werken.

Ik blijf het een beetje vreemd vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Het is vooral jammer dat ze je niet hebben geholpen door deze optie door te geven. Volgens de beschrijving van de optie zou je dit niet verwachten, maar laten we dit maar als een leermoment beschouwen.

Ik was ook al een uur bezig om die data kabel te vinden. Toen dat niet lukte ging ik toch maar die handleiding nog eens doorlezen en de opties proberen. Dus zijn handleidingen toch nog ergens goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
It never hurts to try... everything, los van het feit dat wat ik eigenlijk deed c.q. wilde (ik had voor mijn gevoel botweg een vervanging gekocht voor mijn oudere switch - feitelijk de voorganger - uitpakken, alles lostrekken, nieuwe insteken en gaan met die banaan) niet altijd per definitie zo werkt zogezegd.

Wat een gedoe allemaal, maar het is opgelost! Waarvoor hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mooi dat het alsnog opgelost is :)

Aangezien die oplossing echter uiteindelijk toch technisch van aard is, verplaats ik het topic wel weer terug richting een van de hardware fora, de modjes aldaar vonden Videokaarten & Beeldschermen het meest geschikt, dus bij deze weer een schopje van SF naar VB :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1