Ik heb een probleem met de dvd-speler van mijn pc. Als ik een film wil kijken speelt hij het geluid namelijk niet goed af. Ik hoor voordat de film begint de voorfilmpjes nog goed (Brein BAF en dat irritante piraterij is een misdrijf filmpje) maar als de film gaat spelen hoor ik de dialoog niet. Zo nu en dan hoor ik de achtergrondmuziek weer wel. Sowieso klinkt alles wat van de dvd komt zachter dan bijvoorbeeld de muziek die ik via iTunes afspeel. Zowel het systeemvolume als de volumes van de programma's die ik gebruik staan op maximaal. Ik heb dit probleem voor zowel Windows Media Player als voor Windows Media Center. Ik gebruik Windows Vista 64-bit, heb een LG GH22NS30 S-ATA DVD-speler en geluidskaart is on-board op mijn Asrock A780GXH/128M. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Al geprobeerd met VLC? Of al geprobeerd om een ander chapter als eerste af te spelen? Hoe hoor je geluid; is dat via stereo koptelefoon of stereo speakers of heb je iets doorgelust naar een 7.1 receiver of iets dergelijks?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Klinkt alsof je PC staat ingesteld op meerdere speakers (bijv. 5.1) en je minder speakers hebt.
Je geluidskanalen staan dan waarschijnlijk niet goed..
De filmpjes van Brein en Kijkwijzer staan in stereo op dvd, dus die hoor je altijd wel. De filmsoundtrack zit verspreid over meerdere kanalen...loop ze eens af in je settings
De filmpjes van Brein en Kijkwijzer staan in stereo op dvd, dus die hoor je altijd wel. De filmsoundtrack zit verspreid over meerdere kanalen...loop ze eens af in je settings
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
MAX3400 in "Geen goed geluid via dvd-speler"
Ik heb VLC even gedownload, daarin heb ik hetzelfde probleem. Ik heb een 5.1 speakerset (logitech x530), en hoor het geluid dat ik hoor (dus zo nu en dan achtergrondgeluid) wél in 5.1.
Ik heb VLC even gedownload, daarin heb ik hetzelfde probleem. Ik heb een 5.1 speakerset (logitech x530), en hoor het geluid dat ik hoor (dus zo nu en dan achtergrondgeluid) wél in 5.1.
Doorloop de speakertest in Windows nog 's? Soms helpt het om het opnieuw af te stellen.Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:45:
MAX3400 in "Geen goed geluid via dvd-speler"
Het is trouwens niet 5.1 wat ik hoor, maar dat is het nooit want dat krijg ik niet werkend. Ik heb 'speaker fill' gewoon aanstaan. Ik heb bij configuratiescherm wat testjes gedaan, uiteindelijk ingesteld op 24-bits 48000 Hz (studiokwaliteit) daar stond hij al op. Ik heb trouwens ook 16-bits 48000 Hz (dvd-kwaliteit geprobeerd maar ook daarbij hoorde ik geen dialoog op de dvd....begin een beetje radeloos te worden. De dvd deed het overigens op een andere dvd-speler wel, en een andere dvd weigerde ookal dialoog ten gehore te brengen.
Wat bedoel je daarmee? Welke 'settings' zou ik daarvoor moeten raadplegen?Michael Knight schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:30:
Je geluidskanalen staan dan waarschijnlijk niet goed..
Pagina: 1