2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
crops? ik heb ze niet gecropt. en houdt er wel rekening mee dat ditBoudewijn schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 03:31:
Dat, en de best wel rare crops... dat vind ik zelf een beetje jammer.
a) mijn 1e testcase is
b) ik geen échte camera heb (dat is een oude HP met 2 megapixel, deze is 3.2 Mijn moeder heeft met haar camera (6 MP; Sony Cyberschot nogwat) ook foto's gemaakt, maar niet beter.... Het was erg moeilijk met het licht, omdat het een beetje k*tweer was.
[ Voor 43% gewijzigd door F.West98 op 07-05-2010 08:01 ]
Boudewijn bedoeld met je crops dat je onderwerp heel vaak niet helemaal op de foto staat maar afgesneden wordt aan het eind van de foto. Je kan beter ruimer fotograferen en later croppen, als je onderwerp er niet helemaal op hebben staan want dan kan je er niks meer aan doen.
Qua kleuren vind ik #9 de beste. Echter staat je bloem hier heel centraal. De rest is, zoals Armada al zei, erg flets.
Er zijn een hoop websites die de basics van het fotograferen uitleggen. Kijk daar eens naar en probeer dan je eigen foto's te beoordelen, trek er dan nog een keer op uit (het liefst uiteraard met een goede digitale camera) en probeer dezelfde onderwerpen dan nog eens te fotograferen, en uiteraard tot mooiere foto's te komen.
Daar moeten wij geen rekening mee houden. Daar had jij rekening mee moeten houden bij de overweging of je er überhaupt een testcase van ging maken, want dit is niks natuurlijk.F.West98 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 07:58:
[...]
crops? ik heb ze niet gecropt. en houdt er wel rekening mee dat dit
a) mijn 1e testcase is
b) ik geen échte camera heb (dat is een oude HP met 2 megapixel, deze is 3.2 Mijn moeder heeft met haar camera (6 MP; Sony Cyberschot nogwat) ook foto's gemaakt, maar niet beter.... Het was erg moeilijk met het licht, omdat het een beetje k*tweer was.
de foto's komen in een nieuwe testcase, het vervolg op deze. Die zal ik deze week plaatsen
die zijn wel echt beter en scherper. daar zit een super-macro functie in, die kan op 5mm afstand nog haarscherp fotograferen. ik moet bij sommigen nog wel croppen, er zit er eentje tussen van een bij, erg dichtbij (eng om te maken)Armada. schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:04:
Ok, ben benieuwd.
Foto 9 is de mooiste naar mijn mening maar had nog mooier geweest als de voorste bloem scherp zou zijn en er helemaal op had gestaan.
Ben benieuwd naar de foto's met je nieuwe camera.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
er kwamen eerst so's tussendoor, nu is mn laptop raar aan het doen. hopelijk morgen of iig tijdens Pinksteren