Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Misschien niet helemaal on-my-own-topic maar ik dacht eraan op het hele .pdf bestand in een vector programma te stoppen en het er dan uit te halen maar het programma wat ik gebruikt kan dan niet
Zelfde zit ik met tekst vectoriseren, fonts zijn ook vectorbestanden maar ik zou geen idee hebben of ik een eigen tekst kan vectoriseren...
Iemand een trucje daarvoor...?
Alvast super bedankt...
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Fonts zijn opgebouwd uit vectoren inderdaad, maar bij een PDf worden fonts mee ingepakt. Zodra je de pdf opent in Illustrator (sorry, ken geen andere vectorprogramma's goed genoeg op dit gebied) zal je toch het originele font nodig hebben. Maar in Illustrator kan je dan vervolgens makkelijk de letters omzetten naar contouren, ja.
Eventueel kan je ook kijken naar Inkscape (open Source vectorpakket), maar ik weet dus niet hoe die met pdf's omgaat.
[ Voor 32% gewijzigd door Savantas op 06-05-2010 18:34 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Nog eens van plan om eens meer met Inkscape en Scribus te spelen. Men ziet t zelfs als mogelijke besparing van 'dure' licenties op t werk
Wie weet, als er eens meer dan 24 uur in een dag zit start ik een uitlegtopic hoe je met bovenstaande pakketten kan werken, tot aan drukkers toe. Hoeft niemand meer illegale virusversies van Adobe van de piratenbar te slurpen
/me Savvie zet t op zijn (veel te lange) to-do lijst
[ Voor 49% gewijzigd door Savantas op 06-05-2010 22:31 ]
Ik ga eens ff pielen en kijken of het allemaal doet wat ik wil, als ik de staatsloterij win koop ik wel een paar Adobe pakketjes
maar dan zou je dat plaatje in excel gewoon de goeie grootte kunnen geven.
nu is eps geen pdf, maar waar ik naar toe wil is dat je misschien de afbeelding in de pdf kunt selecteren, en vervolgens kunt plakken in bijvoorbeeld excel, en dat het dannog steeds een vector bestand kan zijn. ( dus dan hoef je niet eerst in adobe reader oid 6400% in te zoomen, zodat je het plaatje toch "gewoon" kunt selecteren.
maar ik weet dus niet of je uberhaupt een plaatje uit een pdf bestand kunt halen ( als zijnde een plaatje)
@engelbertus hieronder: ligt vermoedelijk inderdaad aan de printer (als hij postscript of, bij modernere printers, pdf-compatibiliteit heeft werkt t in ieder geval wel.
[ Voor 27% gewijzigd door Savantas op 09-05-2010 17:20 ]
Verwijderd