Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Beste allemaal,

Ik zit met het volgende.

Ik moet een symbool/logo uit een .pdf bestand halen.
Aangezien het een flink plaatje moet worden (moet gevectoriseerd worden) wil ik daar een printscreen van kunnen maken en dan vectoriseren.

Probleem is: als ik die .pdf inzoom op de gewenste grote van het symbool (6400%) zie ik net 1/8 ste van het symbool.
Hoe kan ik daar nu een mooi jpeg'je van maken...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Stitchen, inderdaad, en blijf af van jpeg! Kijk eerder naar PNG of Tiff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ok top, hier kan ik wel wat mee, Erg bedankt!

Misschien niet helemaal on-my-own-topic maar ik dacht eraan op het hele .pdf bestand in een vector programma te stoppen en het er dan uit te halen maar het programma wat ik gebruikt kan dan niet :'( , of is dat sowieso niet mogelijk...? want een pdf is eigenlijk al een verzameling vector symbolen.

Zelfde zit ik met tekst vectoriseren, fonts zijn ook vectorbestanden maar ik zou geen idee hebben of ik een eigen tekst kan vectoriseren...

Iemand een trucje daarvoor...?

Alvast super bedankt... _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
En kan je niet gewoon de pdf zelf openen in bijvoorbeeld Illustrator of meteen in Photoshop? Bij Illustrator blijven eventuele vectoren (mits die er in zitten, of de pdf geflattend is en misschien hoe de pdf beveiligd is, denk overigens ook aan moegelijke rechten). In Photoshop kan je bij openen van de pdf opgeven op welke resolutie Photoshop dit moet opschalen. Daar kan je dan ook 4600% kiezen (mits je dan niet tegen een geheugen of canvas limiet loopt...)

Fonts zijn opgebouwd uit vectoren inderdaad, maar bij een PDf worden fonts mee ingepakt. Zodra je de pdf opent in Illustrator (sorry, ken geen andere vectorprogramma's goed genoeg op dit gebied) zal je toch het originele font nodig hebben. Maar in Illustrator kan je dan vervolgens makkelijk de letters omzetten naar contouren, ja.
Eventueel kan je ook kijken naar Inkscape (open Source vectorpakket), maar ik weet dus niet hoe die met pdf's omgaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Savantas op 06-05-2010 18:34 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Inkscape werkt prima kan ik bevestigen (vorige week nog gedaan). Je krijgt wel 1 groot object dat je moet ungroupen voor je er iets mee kan.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Ja, maar dat is in Illustrator niet anders, of het bestand moet ditrect uit Illu komen met behoud van specifieke Illu info. Als je pech hebt zijn sommige vectoren ook opgeknipt in stukken (bem ik tot mijn verbazing wel eens tegengekomen... :( )

Nog eens van plan om eens meer met Inkscape en Scribus te spelen. Men ziet t zelfs als mogelijke besparing van 'dure' licenties op t werk :$ (over kwartjes zoeken gesproken...)
Wie weet, als er eens meer dan 24 uur in een dag zit start ik een uitlegtopic hoe je met bovenstaande pakketten kan werken, tot aan drukkers toe. Hoeft niemand meer illegale virusversies van Adobe van de piratenbar te slurpen ;)

/me Savvie zet t op zijn (veel te lange) to-do lijst

[ Voor 49% gewijzigd door Savantas op 06-05-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
/me crack_en_hack heeft net zijn naam eer aan gedaan en het één en ander gedownload.

Ik ga eens ff pielen en kijken of het allemaal doet wat ik wil, als ik de staatsloterij win koop ik wel een paar Adobe pakketjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 17:20
wat mij verbaasde is dat het mogelijk bleek een eps bestand als plaatje in t evoegen in excel ( of word for that matter) ik weet niet of het binnen excel dan nog met vectors is, of op een bepaalde resolutie wordt vastgezet.
maar dan zou je dat plaatje in excel gewoon de goeie grootte kunnen geven.

nu is eps geen pdf, maar waar ik naar toe wil is dat je misschien de afbeelding in de pdf kunt selecteren, en vervolgens kunt plakken in bijvoorbeeld excel, en dat het dannog steeds een vector bestand kan zijn. ( dus dan hoef je niet eerst in adobe reader oid 6400% in te zoomen, zodat je het plaatje toch "gewoon" kunt selecteren.

maar ik weet dus niet of je uberhaupt een plaatje uit een pdf bestand kunt halen ( als zijnde een plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Tja, afhankelijk van de versie van Excel kan je er alleen weinig mee verder. En bij printen komt de afbeelding er alleen op een postscript printer uit (althans de laatste keer dat ik een eps in een office-programma heb geplaatst).

@engelbertus hieronder: ligt vermoedelijk inderdaad aan de printer (als hij postscript of, bij modernere printers, pdf-compatibiliteit heeft werkt t in ieder geval wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Savantas op 09-05-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 17:20
invogen uit bestand, eps.. komt er bij ons wel uit. maar misschien ligt dat aan de printer of de grootte van het eps bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Foxit kun je onder instellingen de dpi van de snapshot instellen, gewoon het hoogste getal invoeren 720 dpi.
Pagina: 1