Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Om direct met de deur in huis te vallen. Ik wil onderstaande effect creëren in Illustrator.

3d bril

In Photoshop lukt mij dit wel maar in Illustrator heb ik geen idee hoe. Ik heb lopen klooien met opacity en de layers maar dat werkte niet. Natuurlijk kan ik het met de hand doen, maar als ik het dan een paar pixels wil verschuiven mag ik opnieuw beginnen. Niet echt ideaal ;)
Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Maak gewoon de bovenste van de twee lagen transparant en kies daarin de juiste manier (net als je een hele layer in Photoshop doet).
Vervolgens kopieer je beide brillen, zet ze voor het gemak in een nieuwe laag en met Pathfinder kies je voor intersect. De selectie die overblijft is als het goed is dat deel dat zwart werd. Geef deze nu weer een zwarte kleur. Eventueel kan je bij de oorspronkelijke brillen nog de overlap uitknippen, maar dat zou ik niet doen. Juist door de combi van de drie kleuren krijg je een mooier zwart bij drukken.
3Dbril

[ Voor 66% gewijzigd door Savantas op 06-05-2010 18:22 . Reden: plaatje om t duidelijker te maken ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)