Formulier Access Visual Basic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ben een beetje aan het oefenen met Access maar dan voornamelijk met Visual Basic, omdat ik hierbij een query in het formulier wil hebben zitten, en niet extern van Access af. Dus de uitvoer hiervan moet in het formulier zelf komen.
Ik heb in Access een formulier gemaakt met daarop twee keuzelijsten met invoervakken waarbij men het ServOrd in kan voeren met het daarbij behorende ProjectNr . Achter deze twee invoervakken zitten de tabellen ServOrd en Project, dit is een 1:N relatie dus een project kan meerdere ServiceOrders hebben. Nu heb ik er ook een knop bij gezet die deze nummers opzoekt in de query en aan de hand daarvan de Status bepaald van het Project en dus ook het ServiceOrder (Status komt overigens weer van een andere tabel (een project kan maar een status hebben)). Deze status wil ik weergeven in een textvak. Nu heb ik al gedeeltelijk een code geschreven, maar ik kom niet echt verder. Dit is de code tot nu toe:

Dim a As Long
JobNr = Project.No_.CreateQueryDef(OphalenProjectNo, SelectQuery)
SelectQuery "select Project.No_ FROM Project WHERE No = a;"

Met a als invoerwaarde die dus fungeert als parameter.

Hierbij wil ik dat hij kijkt of het ingevoerde ProjectNr voorkomt in de Kolom Project.No.
Deze code heb ik zo ook voor het invoervak van ServOrdNr gebruikt. Alleen ik weet niet hoe ik de uitgevoerde waarde (status) in het daarvoor bedoelde textvak krijg. Klopt deze bovenstaande code wel (redelijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
offtopic:
Met alle respect, maar is een opleiding BI echt een goede keuze voor je? Dat blijkt in ieder geval niet uit je posthistorie namelijk. Een verkeerde studie kun je maar beter zsm mee stoppen, zodat je iets kan gaan doen wat je meer ligt. ;)

De bovenstaande code lijkt me erg vreemd. OphalenProjectNo en SelectQuery wijs je niet toe en is NL+EN door elkaar, die long a wordt niet gebruikt en a is een onduidelijke naam, en SelectQuery is zowel procedure als variabele. Verder denk ik dat DLookup hiervoor bedoelt is, maar ik weet eigenlijk niet precies wat je nu wil, omdat het verhaal me niet heel duidelijk is. Misschien dat je bijvoorbeeld eigenlijk een aangepaste basisquery wil hebben, waarop het formulier is gebaseerd.
offtopic:
Gebruik [code=vb]-tags en vb.net!=vba van access

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult in ieder geval de waarde van de long a moeten concateneren aan de query om zo het projectnummer op te halen dat je zoekt. Anders wordt er namelijk gezocht naar een projectnummer met de letter A wat een SQL error op zal leveren.

Dus dan krijg je zoiets als:

SelectQuery "select Project.No_ FROM Project WHERE No = " & a & ";"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit gekomen, iig bedankt voor jullie info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:11:
Ik ben eruit gekomen, iig bedankt voor jullie info!
Als je nou ook je oplossing nog even post dan hebben anderen die je topic vinden middels de search misschien ook nog ooit iets er aan ;)

Verder: Waar hoort mijn topic?
PRG >> OFF

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 07-05-2010 14:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij