• ORoces
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04-2025
Heyyy,

Ben vandaag dus naar de mediamarkt geweest en zag daar een mooi 250 inch scherm van panasonic van 50.000 euro besloot ik toch maar om hem niet te kopen omdat ik geen 50k heb. En mijn oog is eigenlijk gevallen op een Samsung LED tv 32'' UE32B6000, omdat ik het design en vooral het beeld zelf eigenlijk boven andere tvs vond uitsteken. Nu heb ik een paar vraagjes,

-Er staat bij dat het USB 2.0 heeft maar betekent dat dat ik divx bestandjes op een usb kan zetten en in de tv kan pluggen en dan afspelen? Of via een ipod bijv. en dat daarvan dan een kabel loopt?.
-De prijs bij de MM was 645,- is dit het waard? Want vind het best een hoop geld dus moet ik anders voor een LCD gaan? LED vond ik er wel beter uitzien dan LCD trouwens. En weten jullie mischien goedkopere aanbieders?
- Hebben jullie nog andere alternatieven van Samsung? Sony etc vind ik niet echt wat voor mij kwa design.

BvD

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 14:47
ORoces schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:24:
-De prijs bij de MM was 645,- is dit het waard? Want vind het best een hoop geld dus moet ik anders voor een LCD gaan? LED vond ik er wel beter uitzien dan LCD trouwens. En weten jullie mischien goedkopere aanbieders?
Je weet dat LED slaat op de backlight en dat het gewoon een LCD TV is?
ORoces schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:24:
En weten jullie mischien goedkopere aanbieders?
pricewatch: Samsung UE32B6000

[ Voor 24% gewijzigd door TimTimX op 06-05-2010 15:30 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Hoi,
Wellicht slim om eerst te kijken of er al over dit product wordt geschreven op dit forum.
Heb ik even voor je gedaan: [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14 :)

Veel lees plezier.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 17:44
1) Volgens mij alleen foto en muziek.
2) Of dat het waard is kunnen wij niet voor je bepalen. Als je het veel geld vind moet je een tv kiezen die goedkoper is en gaan snijden in de kwaliteit en mogelijkheden.
3) http://www.kieskeurig.nl/...ue32b6000/prijzen/327491/
4) Andere led schermen zijn vrijwel duurder.

Waarom kies je voor LED? Denk dat jij je dat eerst eens moet gaan afvragen.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Om de videofunctionaliteit op dat model te 'unlocken' moet je even aan de slag met een RS232 ↔ 3.5mm jack kabeltje: Enable Wiselink Movie on B550 and B6000 Series Devices

Werkt uitstekend! :D

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-02 12:35
Het is op GoT de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet ORoces. Dus pak zelf eens wat vergelijkingswebsites erbij, zoek recensies van dit model en soortgelijke modellen.

Om inhoudelijk op je verhaal in te gaan: USB 2.0 betekent meestal dat er inderdaad meerdere videoformaten worden afgespeeld door de tv, via USB-sticks en misschien ook externe USB hardeschijven. Welke videoformaten dit precies zijn, verschilt per tv. Kun je vast uitzoeken op de site van Samsung.

De prijs is voor een LED-tv van 80 cm niet bijzonder hoog, maar precies uit te vinden of dit de goedkoopste prijs is ga je naar de Tweakers pricewatch, of kieskeurig.nl of soortgelijke sites.

Wat ik verder vaak hoor over Samsung-tv's is dat ze zo'n hoog contrast en kleur-verzadiging hebben, dat het wat overdreven is. In de winkel lijkt ie dan wel het helderst, maar als het helderder / feller is dan het origineel bedoeld is, dan schiet het zijn doel voorbij. Dat was ten minste altijd een kwestie bij Samsung LCD's, weet niet of het met hun LED-LCD-tv's ook het geval is. Ze worden hierdoor vaak verkocht bij een Playstation of Xbox, omdat Samsung-schermen beter pastten bij gaming dan bij film/tv. Maar zoals ik zei, dit kan inmiddels wel verbeterd zijn, en je kunt zelf ook veel met de instellingen doen.

Ik zou zeggen, pak er op internet wat soortgelijke modellen bij van Sony, Panasonic, Philips, enzovoort, en vergelijk de prijs en de mogelijkheden. Dan even wat professionele reviews bij elkaar sprokkelen. Dat is vaak zelfs betrouwbaarder dan de tv's in de winkel bekijken, omdat die niet altijd optimaal zijn ingesteld. Zo kom je langzaam wel tot een oordeel.

• ORoces
geert1 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:38:
Het is op GoT de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet ORoces. Dus pak zelf eens wat vergelijkingswebsites erbij, zoek recensies van dit model en soortgelijke modellen.
Heb ik allemaal al lang gedaan? Waarom zou ik het uberhaupt vragen dan?
Neefdave schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:32:

Waarom kies je voor LED? Denk dat jij je dat eerst eens moet gaan afvragen.
Ik kies voor een LED omdat LED LCDs veel dunner zijn en ik vind dat ze een beter beeld geven.

-----------------------------------

Tot de conclusie komend dat ik sowieso een LED wil met FULL HD en USB heb ik overal gekeken op internet en ook op tweakers pricewatch dat samsung toch zeker een van de goedkoopste A merken zijn (alleen sharp is goedkoper maar ik vertrouw geen japanners :+ )

en kom ik toch echt uit op de UE32B6000 dus mijn vraag is alleen nog :
Weten jullie goedkopere shops buiten de tweakers pricewatch en kieskeurig etc om>?

ps. wat vinden jullie van de samsung ue32b6000?

.

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 14:47
ORoces schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:12:

Heb ik allemaal al lang gedaan? Waarom zou ik het uberhaupt vragen dan?
Dat blijkt niet echt uit je startpost. Wat heb je zelf al geconstateerd en geconcludeerd uit je onderzoek?
(alleen sharp is goedkoper maar ik vertrouw geen japanners :+ )
Dan blijft er, naast Samsung, ook weinig keus over hè. De meeste fabrikanten zijn Japans. Daarnaast staat Sharp bekend om zijn bijzonder mooie LCD panelen! Echter zijn de Sharp LED tv's niet dun omdat ze niet edge-lit zijn maar de LED's gewoon achter het scherm zitten. Dit zorgt wel voor nog meer energiebesparing (minder LED's nodig) en een uniformere lichtverdeling (bij edge-lit schermen is het beeld aan de randen vaak helderder omdat daar de LED's zitten).
Zie voor ervaringen het eerder genoemde Samsung topic.

[ Voor 24% gewijzigd door TimTimX op 06-05-2010 16:30 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 13:40
Geen vertrouwen in Japanners, maar wel een PS3 willen kopen ;p

Wil je goedkoper, ga bellen, of langs in winkels en kijk of je korting kan krijgen, vaak niet, maar als je goed weet te lullen of er gelijk een ps3 bijafneemt kan het misschien wel lukken.

• ORoces
Ik ga hem toch maar wss bij de mediamarkt halen en dan onderhandelen en als hij niet zakt in prijs wil ik een hdmi kabel + avater bluray

^^ thx.....

slotje

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:32:
Geen vertrouwen in Japanners, maar wel een PS3 willen kopen ;p

Wil je goedkoper, ga bellen, of langs in winkels en kijk of je korting kan krijgen, vaak niet, maar als je goed weet te lullen of er gelijk een ps3 bijafneemt kan het misschien wel lukken.
Bijna alle merken zijn Japans of Koreaans, of ze gebruiken allemaal Japanse of Koreaanse onderdelen en zetten er hun eigen merk op ;) Beetje achterhaald ook om ze te wantrouwen. :)

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-01 10:01
[...]

[...]

.
Ik heb zelf de 40inch versie. Ik vind het een fijn apparaatje. Heb hiervoor een Philips LCD en Samsung LCD gehad. Beeld is vele malen beter maar ik geef je wel het advies dit goed in te stellen (bijvoorbeeld met een kallibratie BlueRay van DVE). Houd er wel rekening mee dat hetgeluid van de 32inch versie een stuk minder (lees: slecht) is tov de grotere broertjes. Dit ivm het ontbreken van een woofer. Als je het geluid altijd via een receiver laat lopen is dit natuurlijk geen probleem. Let wel dat de uitgang van de Samsung evt 5.1uitzendingen downsacaled naar stereo. Zie het eerder genoemde topic.
Pagina: 1