Voor een project maak ik gebruik van jHtmlArea om een wysiwyg editor aan te bieden. Dit werkt helaas niet op de iPhone / iPad of andere webkit based mobiele browsers (Android). Dit zal vast iets te maken hebben met het feit dat de editor stiekem geen textarea gebruikt, maar een iframe waarvan de inhoud aanpasbaar is.
Ik kan clientside met iets als
Daarbij loop ik echter tegen een probleem aan. De twee meest voor de hand liggende features waar ik op kan checken, document.designMode en document.body.contentEditable bestaan namelijk gewoon. Logisch, want de iPad rendert de wysiwyg editor ook gewoon, je kan er alleen niets mee.
Heeft iemand een ander idee waarmee ik kan detecteren of het wel of niet mogelijk is om van een wysiwyg editor gebruik te maken? Er is -tegen mijn verwachting in- helaas weinig info over te vinden. Het enige wat ik kan vinden is om met client- of serverside browserdetection wel of geen editor voor te schotelen. Maar dat vind ik de kreupele oplossing
Ik kan clientside met iets als
JavaScript:
natuurlijk detecteren of het een van de devices is en dan een normale textarea voorschotelen. Maar in plaats van browserdetection maak ik liever gebruik van featuredetection. 1
| navigator.userAgent.match(/ipod|iphone|ipad|android/i) |
Daarbij loop ik echter tegen een probleem aan. De twee meest voor de hand liggende features waar ik op kan checken, document.designMode en document.body.contentEditable bestaan namelijk gewoon. Logisch, want de iPad rendert de wysiwyg editor ook gewoon, je kan er alleen niets mee.
Heeft iemand een ander idee waarmee ik kan detecteren of het wel of niet mogelijk is om van een wysiwyg editor gebruik te maken? Er is -tegen mijn verwachting in- helaas weinig info over te vinden. Het enige wat ik kan vinden is om met client- of serverside browserdetection wel of geen editor voor te schotelen. Maar dat vind ik de kreupele oplossing